CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-07-2020 -- Mattijs CUPPENS -- 776,4 punten

Database gegevens:

Datum: 11-07-2020 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus/T Immatriculatie: D-2410
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Mattijs CUPPENS Club: KVDW
Afstand: 213.5 km Score: 776,4 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: KOEN PIERLET
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Net op tijd keerpunt in Nederland gerond, en daarna racen op de terugweg om de regen voor te blijven. Tot boven Hasselt bleef het spannend om onder de pikzwarte hemel de regenbuien vermijden. Gelukkig is dat nét gelukt...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Goetsenhoven Gliding Area actief. XPDR 7000 in Nederland. KB uitgeluisterd in TMA. Dutch Mil uitgeluisterd 132,350, daarna Beek Approach op 123,980 voor crossing heen en terug.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-11-LXV-A23-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 11-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/07/2020
Piloot:         MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a23
Logger file:    2020-07-11-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:40:22
Duurvlucht     : 03:35:58
Vrije vlucht   :  213.5 km
Fasttrack      :   76.5 kmh
Opgegeven proef:  128.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.962'N   4°57.636'E
    tijd: 09:57:55 UTC
    alti: -38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°44.785'N   4°56.207'E = 203° 4.4 km van vertrek
    tijd: 10:02:19 UTC
    alti: 491 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.782'N   4°57.144'E = 240° 0.7 km van vertrek
    tijd: 13:38:17 UTC
    alti: -31 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:40:22
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°44.661'N   4°56.131'E  @ 10:02:29 UTC,   484 m
    punt 1:  50°50.192'N   5°19.151'E  @ 10:39:58 UTC,  1063 m
    punt 2:  51°08.956'N   5°34.920'E  @ 11:16:05 UTC,  1089 m
    punt 3:  51°17.575'N   6°06.574'E  @ 11:46:51 UTC,  1241 m
    punt 4:  50°59.629'N   5°25.187'E  @ 12:30:49 UTC,   522 m
    punt 5:  50°49.069'N   5°12.864'E  @ 13:16:37 UTC,   813 m
    Finish:  50°46.034'N   4°54.696'E  @ 13:31:35 UTC,   482 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   28.9 km  69° @  46.3 km/h
    been 2:   39.4 km  28° @  65.4 km/h
    been 3:   40.2 km  66° @  78.3 km/h
    been 4:   58.6 km 236° @  80.0 km/h
    been 5:   24.3 km 216° @  31.9 km/h
    been 6:   22.1 km 255° @  88.5 km/h
Afgelegde afstand:                   213.5 km
Duur:                                03:29:06
Gemiddelde snelheid:                 61.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Starthoogte:                         491.0 m
Finishhoogte:                        482.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          9 m
Totale score afstand:                213.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°45.754'N   4°57.598'E = 181° 2.2 km van vertrek
    tijd:    10:20:10 UTC
    alti:    1056 m
Finishpunt
    pos.:    51°02.703'N   5°34.177'E =  55° 51.8 km van vertrek
    tijd:    12:20:11 UTC
    alti:    865 m
Grootste afstand in 2 uur: 152.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    76.5 km/h
Hoogteverlies:             191 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 194.8 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GOET   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  10BRE   51°08.370'N   5°35.870'E    60.0 km  48°
    punt 2:  20REU   51°17.040'N   6°04.880'E    37.4 km  64°
    punt 3:  10BRE   51°08.370'N   5°35.870'E    37.4 km 245°
    finish:  1GOET   50°46.950'N   4°57.450'E    60.0 km 229°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GOET   @ 10:16:52 UTC,   697 m
    punt 1:  10BRE   @ 11:16:04 UTC,  1089 m :   60.0 km   60.8 km/h
    punt 2:  20REU   @ 11:43:59 UTC,   995 m :   37.4 km   80.4 km/h
    punt 3:  10BRE   niet gerond
    afbreekpunt: 51°05.284'N   5°38.803'E  @ 12:13:21 UTC, 858 m : 30.7 km 62.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        128.2 km
Duur van de proef:        01:56:29
Gemiddelde snelheid:      66.0 km/h
Start hoogte:             412 m
Hoogte passeren start:    697 m
Hoogte aan break-punt:    858 m
Hoogteverlies over proef: -446 m
Totale score afstand:     128.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:02:19 UTC
    einde: 13:38:17 UTC
    duur:  03:35:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     412 m @ 10:06:41 UTC
    hoog punt:    1308 m @ 12:04:55 UTC
    hoogtewinst:   896 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:02:35  bearing 118.8°
    Tweede punt: 11:41:01  bearing 67.9°
    Totale hoek: -50.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8611

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs