CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-06-2020 -- Tijl SCHMELZER -- 3523,5 punten

Database gegevens:

Datum: 20-06-2020 Type proef: OP
Toestel: Ventus 3 Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 838.6 km Score: 3523,5 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR NL + Niedderrhein + uitgeluisterd, Para Rheine niet actie, Para zwartberg, KB uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-06-20-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-06-2020
Weerkaart: Weerkaart van 20-06-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/06/2020
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2020-06-20-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:28:56
Duurvlucht     : 09:21:21
Vrije vlucht   :  842.5 km
Fasttrack      :  108.6 kmh
Opgegeven proef:  838.6 km
Driehoek       :  238.2 km
Hoogtewinst    : 1099.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.952'N   513.664'E
    tijd: 08:55:30 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5111.162'N   512.198'E = 283 1.7 km van vertrek
    tijd: 08:58:33 UTC
    alti: 435 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.770'N   513.078'E = 244 0.8 km van vertrek
    tijd: 18:24:26 UTC
    alti: -33 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 09:28:56
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5110.930'N   512.509'E  @ 09:03:05 UTC,   843 m
    punt 1:  5222.759'N   754.838'E  @ 11:15:44 UTC,  1151 m
    punt 2:  5131.741'N   631.989'E  @ 12:46:51 UTC,  1061 m
    punt 3:  5222.666'N   755.021'E  @ 14:00:17 UTC,  1026 m
    punt 4:  5056.368'N   534.358'E  @ 16:32:13 UTC,  1442 m
    punt 5:  5124.128'N   458.069'E  @ 17:23:16 UTC,   980 m
    Finish:  5104.516'N   528.369'E  @ 18:15:16 UTC,   844 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  229.3 km  53 @ 103.7 km/h
    been 2:  134.0 km 226 @  88.3 km/h
    been 3:  134.0 km  45 @ 109.5 km/h
    been 4:  227.9 km 226 @  90.0 km/h
    been 5:   66.6 km 321 @  78.3 km/h
    been 6:   50.7 km 136 @  58.5 km/h
Afgelegde afstand:                   842.5 km
Duur:                                09:12:11
Gemiddelde snelheid:                 91.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.9 km
Starthoogte:                         843.0 m
Finishhoogte:                        844.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1 m
Totale score afstand:                842.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5137.279'N   636.142'E =  62 107.4 km van vertrek
    tijd:    12:42:25 UTC
    alti:    1343 m
Finishpunt
    pos.:    5159.196'N   704.991'E =  54 156.7 km van vertrek
    tijd:    14:42:25 UTC
    alti:    779 m
Grootste afstand in 2 uur: 217.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   108.6 km/h
Hoogteverlies:             564 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 854.9 km  GELDIG
    vertrek:                       000.000'N   000.000'E
    start:   BALEN-KEIHEUVEL      5110.850'N   513.250'E
    punt 1:  ACHMER               5222.650'N   754.817'E   228.6 km  53
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   5131.770'N   632.170'E   133.7 km 226
    punt 3:  ACHMER               5222.650'N   754.817'E   133.7 km  44
    punt 4:  ZUTENDAAL AERO       5056.950'N   535.550'E   225.9 km 226
    punt 5:  WEELDE AERO          5124.050'N   458.130'E    66.5 km 319
    finish:  ZUTENDAAL AERO       5056.950'N   535.550'E    66.5 km 139
    landing:                       000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN-KEIHEUVEL      @ 09:03:33 UTC,   807 m
    punt 1:  ACHMER               @ 11:15:47 UTC,  1132 m :  228.6 km  103.7 km/h
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   @ 12:47:00 UTC,  1035 m :  133.7 km   87.9 km/h
    punt 3:  ACHMER               @ 14:00:21 UTC,  1015 m :  133.7 km  109.3 km/h
    punt 4:  ZUTENDAAL AERO       @ 16:32:22 UTC,  1458 m :  225.9 km   89.2 km/h
    punt 5:  WEELDE AERO          @ 17:23:24 UTC,   969 m :   66.5 km   78.2 km/h
    finish:   ZUTENDAAL AERO       niet gerond
    afbreekpunt: 5104.504'N   528.349'E  @ 18:15:17 UTC, 843 m : 50.2 km 58.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        838.6 km
Duur van de proef:        09:11:44
Gemiddelde snelheid:      91.2 km/h
Start hoogte:             807 m
Hoogte passeren start:    807 m
Hoogte aan break-punt:    843 m
Hoogteverlies over proef: -36 m
Totale score afstand:     838.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   77.1 km
Been 1:   66.7 km
Been 2:   94.4 km
Totaal:  238.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:03:05 UTC
    einde: 18:24:26 UTC
    duur:  09:21:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     488 m @ 09:52:34 UTC
    hoog punt:    1587 m @ 15:15:43 UTC
    hoogtewinst:  1099 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:32:18  bearing 86.4
    Tweede punt: 17:23:15  bearing 31.0
    Totale hoek: -55.4

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 22432

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs