CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-06-2020 -- Daan SPRUYT -- 2246,7 punten

Database gegevens:

Datum: 22-06-2020 Type proef: VV
Toestel: ASW 27 15m Immatriculatie: D-1091
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Daan SPRUYT Club: VZP
Afstand: 640.3 km Score: 2246,7 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Afgebroken. Het weer was nog ok maar de vleugels te vuil, hij was nog amper in de lucht te houden. Dank aan Guy om te lieren, Lucky om te tiplopen, Dirk voor de hoogte, Johan voor de straat naar Mortemer, RIP..

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Ebgg sector 1&2 bij binnenvliegen.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-06-22-LXV-PH3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-06-2020
Weerkaart: Weerkaart van 22-06-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/06/2020
Piloot:         DAAN SPRUYT
Zweefvliegtuig: D-9618
Toestel type:   ASW-27    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ph3
Logger file:    2020-06-22-LXV-PH3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:59:15
Duurvlucht     : 07:58:40
Vrije vlucht   :  640.3 km
Fasttrack      :  106.6 kmh
Opgegeven proef:  509.4 km
Driehoek       :  411.6 km
Hoogtewinst    : 1261.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5045.429'N   351.941'E
    tijd: 09:18:26 UTC
    alti: -96 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5044.972'N   351.506'E = 211 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:19:01 UTC
    alti: 237 m
Landingspunt 
    pos.: 5045.123'N   351.684'E = 208 0.6 km van vertrek
    tijd: 17:17:41 UTC
    alti: -93 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 07:59:15
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5045.209'N   352.415'E  @ 09:29:50 UTC,   350 m
    punt 1:  5038.231'N   336.396'E  @ 09:54:09 UTC,   530 m
    punt 2:  5023.859'N   334.474'E  @ 10:32:57 UTC,   939 m
    punt 3:  4944.598'N   133.129'E  @ 12:31:24 UTC,   964 m
    punt 4:  4946.127'N   420.185'E  @ 14:27:02 UTC,  1005 m
    punt 5:  4953.681'N   251.267'E  @ 15:50:11 UTC,  1290 m
    Finish:  5045.618'N   352.337'E  @ 17:16:55 UTC,    28 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.9 km 236 @  56.4 km/h
    been 2:   26.7 km 185 @  41.4 km/h
    been 3:  162.0 km 244 @  82.1 km/h
    been 4:  200.6 km  88 @ 104.1 km/h
    been 5:  107.5 km 278 @  77.6 km/h
    been 6:  120.5 km  37 @  83.4 km/h
Afgelegde afstand:                   640.3 km
Duur:                                07:47:05
Gemiddelde snelheid:                 82.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         196.0 m
Finishhoogte:                        28.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          168 m
Totale score afstand:                640.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4945.375'N   136.461'E = 236 195.8 km van vertrek
    tijd:    12:37:53 UTC
    alti:    1333 m
Finishpunt
    pos.:    4947.424'N   406.456'E = 171 108.9 km van vertrek
    tijd:    14:37:53 UTC
    alti:    845 m
Grootste afstand in 2 uur: 213.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.6 km/h
Hoogteverlies:             488 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 707.4 km  GELDIG
    vertrek: TAKEOFF             000.000'N   000.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN O   5045.333'N   351.833'E
    punt 1:  VALENCIENNES GLD   5019.483'N   327.933'E    55.6 km 211
    punt 2:  MORTEM TOUR TELE   4944.850'N   134.533'E   149.8 km 245
    punt 3:  LIART              4946.267'N   420.467'E   199.3 km  88
    punt 4:  AMIENS CATHEDRAL   4953.750'N   217.850'E   147.7 km 276
    punt 5:  CAMBRAI NIER GLD   5008.550'N   315.900'E    74.6 km  68
    finish:  GERAARDSBERGEN O   5045.333'N   351.833'E    80.4 km  32
    landing: LANDING             000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN O   @ 09:28:22 UTC,   355 m
    punt 1:  VALENCIENNES GLD   @ 10:39:51 UTC,   801 m :   55.1 km   46.3 km/h
    punt 2:  MORTEM TOUR TELE   @ 12:31:57 UTC,  1012 m :  148.8 km   79.7 km/h
    punt 3:  LIART              @ 14:27:04 UTC,   998 m :  198.3 km  103.3 km/h
    punt 4:  AMIENS CATHEDRAL   niet gerond
    afbreekpunt: 4953.750'N   251.253'E  @ 15:50:14 UTC, 1290 m : 107.2 km 77.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        509.4 km
Duur van de proef:        06:21:52
Gemiddelde snelheid:      80.0 km/h
Start hoogte:             196 m
Hoogte passeren start:    355 m
Hoogte aan break-punt:    1290 m
Hoogteverlies over proef: -1094 m
Totale score afstand:     509.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  152.8 km
Been 1:  143.5 km
Been 2:  115.2 km
Totaal:  411.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:19:01 UTC
    einde: 17:17:41 UTC
    duur:  07:58:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     196 m @ 09:22:37 UTC
    hoog punt:    1457 m @ 14:06:32 UTC
    hoogtewinst:  1261 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:27:02  bearing 184.8
    Tweede punt: 17:17:01  bearing 250.3
    Totale hoek: 65.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 16357

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs