CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-06-2020 -- Nick FREMAU -- 2325,9 punten

Database gegevens:

Datum: 20-06-2020 Type proef: OP
Toestel: LS 8 Immatriculatie: PH-1080
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 502.4 km Score: 2325,9 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr 7000, telkens toestemming van dutchmil om gilze rijen en Volkel te crossen

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-06-20-NAV-4FW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-06-2020
Weerkaart: Weerkaart van 20-06-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/06/2020
Piloot:         FREMAU NICK
Zweefvliegtuig: PH-1080
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4fw
Logger file:    2020-06-20-NAV-4FW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:34:09
Duurvlucht     : 07:33:26
Vrije vlucht   :  506.4 km
Fasttrack      :   81.9 kmh
Opgegeven proef:  502.4 km
Driehoek       :  261.9 km
Hoogtewinst    : 1159.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5120.220'N   430.328'E
    tijd: 09:23:51 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5120.778'N   430.018'E = 341 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:24:34 UTC
    alti: 333 m
Landingspunt 
    pos.: 5120.315'N   430.174'E = 315 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:58:00 UTC
    alti: -36 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:34:09
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5120.947'N   428.453'E  @ 09:42:17 UTC,   429 m
    punt 1:  5150.996'N   552.629'E  @ 11:24:50 UTC,  1083 m
    punt 2:  5120.773'N   445.380'E  @ 12:50:57 UTC,   505 m
    punt 3:  5117.110'N   605.109'E  @ 14:03:22 UTC,   902 m
    punt 4:  5120.640'N   440.818'E  @ 15:43:29 UTC,  1175 m
    punt 5:  5113.634'N   520.183'E  @ 16:14:44 UTC,  1037 m
    Finish:  5120.142'N   429.668'E  @ 16:56:46 UTC,    97 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  112.0 km  60 @  65.6 km/h
    been 2:   95.8 km 235 @  66.7 km/h
    been 3:   92.9 km  94 @  77.0 km/h
    been 4:   98.2 km 274 @  58.8 km/h
    been 5:   47.6 km 106 @  91.4 km/h
    been 6:   60.0 km 282 @  85.6 km/h
Afgelegde afstand:                   506.4 km
Duur:                                07:14:29
Gemiddelde snelheid:                 69.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         282.0 m
Finishhoogte:                        97.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          185 m
Totale score afstand:                506.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5114.227'N   528.247'E =  99 68.3 km van vertrek
    tijd:    14:56:38 UTC
    alti:    1187 m
Finishpunt
    pos.:    5120.282'N   429.805'E = 281 0.6 km van vertrek
    tijd:    16:56:38 UTC
    alti:    104 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.9 km/h
Hoogteverlies:             1083 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 502.4 km  GELDIG
    vertrek:                 000.000'N   000.000'E
    start:   BRASSCHAAT     5120.450'N   430.250'E
    punt 1:  NIJMEGEN BRG   5151.060'N   552.342'E   110.5 km  58
    punt 2:  RIJKEVORSEL    5121.030'N   445.650'E    95.0 km 234
    punt 3:  REUVER         5117.040'N   604.880'E    92.4 km  94
    punt 4:  ST.LENAERTS    5120.647'N   440.893'E    97.8 km 274
    punt 5:  TURNPOINT 1    5113.609'N   520.053'E    47.4 km 106
    finish:  BRASSCHAAT     5120.450'N   430.250'E    59.3 km 283
    landing:                 000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT     @ 09:41:41 UTC,   428 m
    punt 1:  NIJMEGEN BRG   @ 11:24:59 UTC,  1087 m :  110.5 km   64.2 km/h
    punt 2:  RIJKEVORSEL    @ 12:50:27 UTC,   476 m :   95.0 km   66.7 km/h
    punt 3:  REUVER         @ 14:03:19 UTC,   902 m :   92.4 km   76.0 km/h
    punt 4:  ST.LENAERTS    @ 15:43:28 UTC,  1175 m :   97.8 km   58.6 km/h
    punt 5:  TURNPOINT 1    @ 16:14:42 UTC,  1038 m :   47.4 km   91.0 km/h
    finish:  BRASSCHAAT     @ 16:56:29 UTC,   -14 m :   59.3 km   85.1 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        502.4 km
Duur van de proef:        07:14:48
Gemiddelde snelheid:      69.3 km/h
Start hoogte:             282 m
Hoogte passeren start:    428 m
Hoogte passeren finish:   -14 m
Hoogteverlies over proef: 296 m
Totale score afstand:     502.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  111.7 km
Been 1:   73.3 km
Been 2:   76.9 km
Totaal:  261.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:24:34 UTC
    einde: 16:58:00 UTC
    duur:  07:33:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     282 m @ 09:25:12 UTC
    hoog punt:    1441 m @ 16:08:26 UTC
    hoogtewinst:  1159 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:42:19  bearing 359.2
    Tweede punt: 14:03:09  bearing 68.5
    Totale hoek: 69.4

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8399

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs