CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-06-2020 -- Dries VAN GESTEL -- 1961,8 punten

Database gegevens:

Datum: 20-06-2020 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 544.4 km Score: 1961,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste deel van de vlucht was een "chicken-run". Dacht nochthans dat ik de model goed had bekeken en de proef vrij goed in functie had gemaakt maar waarschijnlijk is morgens gewoon goed buiten kijken toch nog belangrijker. Plan was om noord van Eindhoven naar Duitsland te gaan, want de kempen/limburg zou smorgen blauw en minder zijn. Maar om 10u30 was de effectief situatie omgekeerd, Noorde overontwikkeld, kempen goed. Toch vast gehouden aan het plan, om vervolgens bij gilze voor de eerste keer "te chickenen". Mijn kar toch maar gekeerd. Vervolgens bij Retie nog eens een tweede keer, opnieuw naar Weelde terwijl ik overduidelijk had moeten door gaan. Het "nieuwe weer" kwam van het weste en daar kwam op dat moment niet veel zon aan de grond. En dan komt mijn mentale zwakte boven, als het in het begin was moeilijker lukt dan kom ik maar heel traag in het ritme, een werkpuntje. Op het been naar het oosten vond ik de bellen moeilijkt te vinden lastig uit te draaien, verwaaid... Maar gelukkig werd het weer beter waardoor de terugweg tegen de wind al bij al nog wel ging. Gemiddeld stijgen was niet om te stoefen, maar eindelijk nog eens ordinair over de grens.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact gilze radio (tower was niet actief) en toestemming voor crossing. 128.5 en squack 6101 bij neiderhein, 6104 en uitluisterne bij munster, op het einde dutch mil voor even CTR gilze. Rest van de vlucht 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-06-20-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-06-2020
Weerkaart: Weerkaart van 20-06-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/06/2020
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2020-06-20-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:15:10
Duurvlucht     : 08:10:48
Vrije vlucht   :  544.4 km
Fasttrack      :   98.6 kmh
Opgegeven proef:  126.2 km
Driehoek       :  249.1 km
Hoogtewinst    : 1273.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.857'N   458.235'E
    tijd: 09:32:34 UTC
    alti: -38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5122.172'N   452.504'E = 245 7.3 km van vertrek
    tijd: 09:36:56 UTC
    alti: 650 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.933'N   458.441'E =  59 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:47:44 UTC
    alti: -27 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:15:10
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5131.735'N   458.275'E  @ 10:01:23 UTC,   668 m
    punt 1:  5111.186'N   512.669'E  @ 10:57:36 UTC,   537 m
    punt 2:  5149.203'N   743.682'E  @ 13:04:30 UTC,  1351 m
    punt 3:  5111.855'N   509.360'E  @ 15:38:39 UTC,  1051 m
    punt 4:  5058.342'N   526.024'E  @ 16:00:47 UTC,  1092 m
    punt 5:  5121.152'N   446.015'E  @ 17:02:05 UTC,   740 m
    Finish:  5130.765'N   504.850'E  @ 17:38:25 UTC,   881 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   41.6 km 156 @  44.4 km/h
    been 2:  188.4 km  67 @  89.1 km/h
    been 3:  191.5 km 250 @  74.5 km/h
    been 4:   31.7 km 142 @  86.0 km/h
    been 5:   63.0 km 313 @  61.6 km/h
    been 6:   28.2 km  51 @  46.5 km/h
Afgelegde afstand:                   544.4 km
Duur:                                07:37:02
Gemiddelde snelheid:                 71.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.9 km
Starthoogte:                         568.0 m
Finishhoogte:                        881.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -313 m
Totale score afstand:                544.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5113.216'N   527.526'E = 120 39.3 km van vertrek
    tijd:    11:19:42 UTC
    alti:    1053 m
Finishpunt
    pos.:    5145.233'N   721.844'E =  76 170.6 km van vertrek
    tijd:    13:19:42 UTC
    alti:    999 m
Grootste afstand in 2 uur: 197.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.6 km/h
Hoogteverlies:             54 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 563.1 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
    punt 1:  BAD BENT   5218.339'N   709.519'E   181.4 km  55
    punt 2:  KAMP LIN   5131.769'N   632.169'E    96.4 km 207
    punt 3:  BORKENBE   5146.749'N   717.120'E    58.8 km  61
    punt 4:  LOMMEL K   5113.870'N   518.499'E   150.2 km 247
    punt 5:  ZONHOVEN   5100.727'N   522.286'E    24.8 km 170
    finish:  WEELDE A   5124.049'N   458.130'E    51.6 km 327
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE A   @ 09:44:15 UTC,   807 m
    punt 1:  BAD BENT   niet gerond
    afbreekpunt: 5149.455'N   721.272'E  @ 12:46:51 UTC, 1031 m : 126.2 km 41.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        126.2 km
Duur van de proef:        03:02:36
Gemiddelde snelheid:      41.5 km/h
Start hoogte:             625 m
Hoogte passeren start:    807 m
Hoogte aan break-punt:    1031 m
Hoogteverlies over proef: -406 m
Totale score afstand:     126.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   94.7 km
Been 1:   84.6 km
Been 2:   69.8 km
Totaal:  249.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:36:56 UTC
    einde: 17:47:44 UTC
    duur:  08:10:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     237 m @ 10:16:46 UTC
    hoog punt:    1510 m @ 13:35:00 UTC
    hoogtewinst:  1273 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:00:55  bearing 82.9
    Tweede punt: 17:02:05  bearing 21.3
    Totale hoek: -61.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11690

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs