CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-06-2020 -- Daan SPRUYT -- 2239,9 punten

Database gegevens:

Datum: 07-06-2020 Type proef: OP
Toestel: ASW 27 15m Immatriculatie: D-1091
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Daan SPRUYT Club: VZP
Afstand: 510.7 km Score: 2239,9 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Buien boven Bergen en Kortrijk. 2 pogingen gedaan, maar ebkt was niet veilig te ronden.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Ebgg 1 en 2 actief. Moorsele, florennes en cerfintaine uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-06-07-LXV-PH3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-06-2020
Weerkaart: Weerkaart van 07-06-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/06/2020
Piloot:         DAAN SPRUYT
Zweefvliegtuig: D-9618
Toestel type:   ASW-27    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ph3
Logger file:    2020-06-07-LXV-PH3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:54:28
Duurvlucht     : 06:51:26
Vrije vlucht   :  547.1 km
Fasttrack      :  107.2 kmh
Opgegeven proef:  510.7 km
Driehoek       :  325.5 km
Hoogtewinst    : 1271.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5045.423'N   351.951'E
    tijd: 09:34:00 UTC
    alti: 55 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5045.000'N   349.992'E = 251 2.4 km van vertrek
    tijd: 09:37:02 UTC
    alti: 587 m
Landingspunt 
    pos.: 5045.151'N   351.704'E = 210 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:28:28 UTC
    alti: 31 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:54:28
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5045.123'N   351.890'E  @ 09:41:17 UTC,   788 m
    punt 1:  5051.427'N   243.922'E  @ 10:59:40 UTC,   989 m
    punt 2:  5111.932'N   355.008'E  @ 11:52:06 UTC,   989 m
    punt 3:  5053.441'N   254.606'E  @ 12:42:12 UTC,   941 m
    punt 4:  5006.326'N   437.853'E  @ 14:12:16 UTC,  1479 m
    punt 5:  5046.437'N   324.728'E  @ 16:12:31 UTC,  1087 m
    Finish:  5045.660'N   352.169'E  @ 16:27:50 UTC,   153 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   80.7 km 279 @  61.8 km/h
    been 2:   91.4 km  65 @ 104.6 km/h
    been 3:   78.5 km 244 @  94.0 km/h
    been 4:  150.1 km 125 @ 100.0 km/h
    been 5:  114.1 km 311 @  56.9 km/h
    been 6:   32.3 km  92 @ 126.5 km/h
Afgelegde afstand:                   547.1 km
Duur:                                06:46:33
Gemiddelde snelheid:                 80.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         581.0 m
Finishhoogte:                        153.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          428 m
Totale score afstand:                547.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5059.481'N   321.350'E = 306 44.4 km van vertrek
    tijd:    11:29:44 UTC
    alti:    1351 m
Finishpunt
    pos.:    5025.346'N   357.155'E = 171 37.7 km van vertrek
    tijd:    13:29:44 UTC
    alti:    1158 m
Grootste afstand in 2 uur: 214.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   107.2 km/h
Hoogteverlies:             193 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 577.1 km  GELDIG
    vertrek: TAKEOFF             000.000'N   000.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN O   5045.333'N   351.833'E
    punt 1:  POPERINGE CENTRU   5051.333'N   243.583'E    80.9 km 278
    punt 2:  LIL 1ZB LILLE MA   5112.167'N   355.000'E    92.0 km  65
    punt 3:  IEPER EINDE A19    5052.500'N   255.000'E    79.1 km 243
    punt 4:  MATAGNE PETITE     5006.250'N   438.167'E   149.1 km 125
    punt 5:  KORTRIJK WEVELGE   5049.033'N   312.267'E   128.9 km 309
    finish:  GERAARDSBERGEN O   5045.333'N   351.833'E    47.0 km  98
    landing: LANDING             000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN O   @ 09:41:23 UTC,   762 m
    punt 1:  POPERINGE CENTRU   @ 10:59:39 UTC,   987 m :   80.4 km   61.7 km/h
    punt 2:  LIL 1ZB LILLE MA   @ 11:52:11 UTC,  1001 m :   91.0 km  103.9 km/h
    punt 3:  IEPER EINDE A19    @ 12:42:51 UTC,   841 m :   78.1 km   92.4 km/h
    punt 4:  MATAGNE PETITE     @ 14:12:15 UTC,  1482 m :  148.1 km   99.4 km/h
    punt 5:  KORTRIJK WEVELGE   niet gerond
    afbreekpunt: 5046.437'N   324.728'E  @ 16:12:31 UTC, 1087 m : 113.0 km 56.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        510.7 km
Duur van de proef:        06:31:08
Gemiddelde snelheid:      78.3 km/h
Start hoogte:             581 m
Hoogte passeren start:    762 m
Hoogte aan break-punt:    1087 m
Hoogteverlies over proef: -506 m
Totale score afstand:     510.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   91.2 km
Been 1:  107.1 km
Been 2:  127.3 km
Totaal:  325.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:37:02 UTC
    einde: 16:28:28 UTC
    duur:  06:51:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     491 m @ 15:04:37 UTC
    hoog punt:    1762 m @ 15:35:40 UTC
    hoogtewinst:  1271 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:52:09  bearing 310.1
    Tweede punt: 14:12:13  bearing 173.2
    Totale hoek: -136.8

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10834

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs