CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-06-2020 -- Tom CONINGS -- 1805,3 punten

Database gegevens:

Datum: 01-06-2020 Type proef: OP
Toestel: LS 8/T 18m Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 411.6 km Score: 1805,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Opnieuw samen met Simon en Rik op pad. Jammer van de beloofde cumulus en het lagere puntje maar een zeer leuke vlucht. Iets eerder terug naar huis gedraaid om een krappe final glide zoals de vorige dag te vermijden.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-06-01-NAV-4QG-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-06-2020
Weerkaart: Weerkaart van 01-06-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/06/2020
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4qg
Logger file:    2020-06-01-NAV-4QG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:32:44
Duurvlucht     : 05:29:40
Vrije vlucht   :  440.5 km
Fasttrack      :   97.1 kmh
Opgegeven proef:  411.6 km
Hoogtewinst    : 1369.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.235'N   522.208'E
    tijd: 10:24:32 UTC
    alti: -41 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5059.335'N   525.645'E =  63 4.5 km van vertrek
    tijd: 10:27:36 UTC
    alti: 575 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.251'N   522.671'E =  87 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:57:16 UTC
    alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:32:44
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5058.912'N   527.016'E  @ 10:31:17 UTC,   454 m
    punt 1:  5125.871'N   431.653'E  @ 11:41:50 UTC,  1326 m
    punt 2:  5055.412'N   541.237'E  @ 12:51:02 UTC,  1330 m
    punt 3:  5125.777'N   431.471'E  @ 13:45:15 UTC,   831 m
    punt 4:  5055.374'N   541.211'E  @ 15:06:07 UTC,  1074 m
    punt 5:  5108.881'N   516.217'E  @ 15:41:06 UTC,  1278 m
    Finish:  5057.243'N   524.728'E  @ 15:52:41 UTC,   509 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   81.6 km 308 @  69.4 km/h
    been 2:   98.8 km 124 @  85.7 km/h
    been 3:   98.9 km 305 @ 109.5 km/h
    been 4:   98.9 km 124 @  73.4 km/h
    been 5:   38.5 km 311 @  66.0 km/h
    been 6:   23.8 km 155 @ 123.1 km/h
Afgelegde afstand:                   440.5 km
Duur:                                05:21:24
Gemiddelde snelheid:                 82.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte:                         461.0 m
Finishhoogte:                        509.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -48 m
Totale score afstand:                440.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5123.156'N   436.038'E = 311 70.9 km van vertrek
    tijd:    11:46:57 UTC
    alti:    1229 m
Finishpunt
    pos.:    5124.790'N   433.982'E = 312 74.7 km van vertrek
    tijd:    13:46:57 UTC
    alti:    726 m
Grootste afstand in 2 uur: 194.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.1 km/h
Hoogteverlies:             503 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 555.2 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  NIEUWMOER ZUID   5126.000'N   431.500'E    78.7 km 311
    punt 2:  REKEM            5055.235'N   541.420'E    99.5 km 125
    punt 3:  NIEUWMOER ZUID   5126.000'N   431.500'E    99.5 km 306
    punt 4:  REKEM            5055.235'N   541.420'E    99.5 km 125
    punt 5:  NIEUWMOER ZUID   5126.000'N   431.500'E    99.5 km 306
    finish:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    78.7 km 131
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:41:56 UTC,   947 m
    punt 1:  NIEUWMOER ZUID   @ 11:41:51 UTC,  1325 m :   78.2 km   78.3 km/h
    punt 2:  REKEM            @ 12:51:01 UTC,  1330 m :   98.5 km   85.4 km/h
    punt 3:  NIEUWMOER ZUID   @ 13:45:19 UTC,   826 m :   98.5 km  108.8 km/h
    punt 4:  REKEM            @ 15:06:07 UTC,  1074 m :   98.5 km   73.1 km/h
    punt 5:  NIEUWMOER ZUID   niet gerond
    afbreekpunt: 5108.854'N   516.173'E  @ 15:41:04 UTC, 1280 m : 38.1 km 65.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        411.6 km
Duur van de proef:        04:59:08
Gemiddelde snelheid:      82.6 km/h
Start hoogte:             443 m
Hoogte passeren start:    947 m
Hoogte aan break-punt:    1280 m
Hoogteverlies over proef: -837 m
Totale score afstand:     411.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:27:36 UTC
    einde: 15:57:16 UTC
    duur:  05:29:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     443 m @ 10:31:52 UTC
    hoog punt:    1812 m @ 12:29:58 UTC
    hoogtewinst:  1369 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:45:10  bearing 2.7
    Tweede punt: 15:12:36  bearing 88.3
    Totale hoek: 85.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10303

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs