CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-05-2020 -- Jelle VANDEBEECK -- 1992,7 punten

Database gegevens:

Datum: 30-05-2020 Type proef: OP
Toestel: Ventus b/bT/cM 15m Immatriculatie: OO-YBR
Handicapfactor: 110 Klasse: Motor
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 438.4 km Score: 1992,7 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Planning was beetje final glide testen met Nick in de lokale kegel. Planning werd onverwacht de kempen in om overland te vliegen. Helemaal onvoorbereid op het weer en dus het beste er uit gehaald. Leuke maar vermoeiende dag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Oproepen Zwartberg voor para activiteit.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-05-30-NAV-4ON-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-05-2020
Weerkaart: Weerkaart van 30-05-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/05/2020
Piloot:         JELLE VANDEBEECK
Zweefvliegtuig: OO-YBR
Toestel type:   VENTUS B    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4on
Logger file:    2020-05-30-NAV-4ON-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:52:25
Duurvlucht     : 06:51:39
Vrije vlucht   :  501.8 km
Fasttrack      :   94.9 kmh
Opgegeven proef:  438.4 km
Hoogtewinst    : 1928.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5120.899'N   430.014'E
    tijd: 10:28:50 UTC
    alti: -61 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5120.334'N   430.304'E = 162 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:29:36 UTC
    alti: 390 m
Landingspunt 
    pos.: 5120.791'N   430.182'E = 136 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:21:15 UTC
    alti: -30 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:52:25
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5120.437'N   428.298'E  @ 10:41:58 UTC,   920 m
    punt 1:  5052.132'N   537.645'E  @ 12:56:45 UTC,  1783 m
    punt 2:  5124.647'N   431.656'E  @ 13:55:23 UTC,  1967 m
    punt 3:  5053.630'N   540.053'E  @ 15:04:39 UTC,  1717 m
    punt 4:  5124.693'N   433.960'E  @ 16:06:46 UTC,  1997 m
    punt 5:  5112.532'N   517.529'E  @ 16:56:31 UTC,  1735 m
    Finish:  5121.222'N   430.012'E  @ 17:20:45 UTC,    42 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   96.5 km 123 @  42.9 km/h
    been 2:   97.8 km 309 @ 100.0 km/h
    been 3:   98.3 km 125 @  85.2 km/h
    been 4:   96.2 km 307 @  92.9 km/h
    been 5:   55.4 km 114 @  66.8 km/h
    been 6:   57.6 km 287 @ 142.5 km/h
Afgelegde afstand:                   501.8 km
Duur:                                06:38:47
Gemiddelde snelheid:                 75.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         205.0 m
Finishhoogte:                        42.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          163 m
Totale score afstand:                501.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5058.498'N   525.450'E = 122 76.8 km van vertrek
    tijd:    15:18:03 UTC
    alti:    1914 m
Finishpunt
    pos.:    5120.114'N   429.831'E = 188 1.5 km van vertrek
    tijd:    17:18:03 UTC
    alti:    210 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.9 km/h
Hoogteverlies:             1704 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 574.5 km  GELDIG
    vertrek:                000.000'N   000.000'E
    start:   BRASSCHAAT    5120.450'N   430.251'E
    punt 1:  VELDWEZELT    5052.216'N   537.482'E    94.3 km 123
    punt 2:  TURNPOINT 1   5124.500'N   431.769'E    97.3 km 308
    punt 3:  TURNPOINT 2   5053.690'N   540.045'E    98.0 km 125
    punt 4:  TURNPOINT 3   5124.658'N   434.107'E    96.0 km 307
    punt 5:  TURNPOINT 4   5055.122'N   540.320'E    94.6 km 125
    finish:  BRASSCHAAT    5120.450'N   430.251'E    94.3 km 300
    landing:                000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT    @ 11:06:26 UTC,   753 m
    punt 1:  VELDWEZELT    @ 12:56:53 UTC,  1747 m :   94.3 km   51.2 km/h
    punt 2:  TURNPOINT 1   @ 13:55:32 UTC,  1954 m :   97.3 km   99.5 km/h
    punt 3:  TURNPOINT 2   @ 15:04:44 UTC,  1706 m :   98.0 km   85.0 km/h
    punt 4:  TURNPOINT 3   @ 16:06:54 UTC,  1959 m :   96.0 km   92.6 km/h
    punt 5:  TURNPOINT 4   niet gerond
    afbreekpunt: 5112.510'N   517.505'E  @ 16:56:29 UTC, 1737 m : 52.8 km 63.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        438.4 km
Duur van de proef:        05:50:03
Gemiddelde snelheid:      75.1 km/h
Start hoogte:             205 m
Hoogte passeren start:    753 m
Hoogte aan break-punt:    1737 m
Hoogteverlies over proef: -1532 m
Totale score afstand:     438.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   33.4 km
Been 1:   21.2 km
Been 2:   21.2 km
Totaal:   75.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:29:36 UTC
    einde: 17:21:15 UTC
    duur:  06:51:39

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     205 m @ 10:33:21 UTC
    hoog punt:    2133 m @ 16:31:56 UTC
    hoogtewinst:  1928 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:41:54  bearing 358.9
    Tweede punt: 12:56:49  bearing 92.2
    Totale hoek: 93.3

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7465

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs