CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-05-2020 -- Dries VAN GESTEL -- 1820,2 punten

Database gegevens:

Datum: 30-05-2020 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 505.1 km Score: 1820,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Op snelheid gepakt, maar ook wel laten pakken. Ging er vanuit dat het dit weekend nog steeds het lokaalvliegregime ging zijn. Vandaar rustig ontbijt, om dan in de namiddag rustig lokaal vluchtje te doen. Tot 11.15 voor mij toch onverwachts nieuws, aanpassing richtlijnen van DGLV. Wat sneller dan voorzien van de ontbijttafel naar het veld, maar het was ondertussen al wel middag, om uiteindelijk tegen 13u15 op te stijgen. Tot daar het op snelheid gepakt. Eens in de lucht kwam ik erachter dat ik nog rond vloog met het luchtruim van 2019, en de voorbereiding was ook net dat, bijgevolg ardenne plan opgeborgen en mezelf toch wel 1.5-2 uur vervloekt. Bijna 6 maanden tijd gehad voor een voorbereiding die dan toch nog niet goed was. Lag puntje om te proberen luchtruim als nog te kunnen downloaden werkte niet, het plafond was vandaag gewoon te hoog ;). Na tijdje toch maar de klik, een jojo kempen met als doel 500km, veel beter dan in je kot te moeten zitten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-05-30-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-05-2020
Weerkaart: Weerkaart van 30-05-2020



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s
300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/05/2020
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2020-05-30-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:00:19
Duurvlucht     : 05:55:03
Vrije vlucht   :  505.1 km
Fasttrack      :  106.9 kmh
Driehoek       :  133.1 km
Hoogtewinst    : 1500.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.698'N   457.609'E
    tijd: 11:14:04 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.874'N   500.219'E =  84 3.0 km van vertrek
    tijd: 11:19:20 UTC
    alti: 615 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.874'N   458.342'E =  69 0.9 km van vertrek
    tijd: 17:14:23 UTC
    alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 0.9
Totale vluchtduur: 06:00:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5125.456'N   459.757'E  @ 11:34:38 UTC,  1751 m
    punt 1:  5053.929'N   539.186'E  @ 12:27:59 UTC,  1500 m
    punt 2:  5125.315'N   430.967'E  @ 13:27:26 UTC,  1784 m
    punt 3:  5054.932'N   542.381'E  @ 14:31:45 UTC,  1715 m
    punt 4:  5122.208'N   430.785'E  @ 15:22:47 UTC,  1732 m
    punt 5:  5100.657'N   525.524'E  @ 16:43:44 UTC,  1911 m
    Finish:  5123.016'N   449.714'E  @ 17:09:29 UTC,   760 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   74.4 km 142 @  83.6 km/h
    been 2:   98.6 km 307 @  99.5 km/h
    been 3:  100.5 km 124 @  93.8 km/h
    been 4:   97.6 km 302 @ 114.8 km/h
    been 5:   75.3 km 122 @  55.8 km/h
    been 6:   58.8 km 315 @ 137.0 km/h
Afgelegde afstand:                   505.1 km
Duur:                                05:34:51
Gemiddelde snelheid:                 90.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.2 km
Starthoogte:                         567.0 m
Finishhoogte:                        760.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -193 m
Totale score afstand:                505.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5119.407'N   455.280'E = 199 8.4 km van vertrek
    tijd:    13:14:06 UTC
    alti:    1838 m
Finishpunt
    pos.:    5120.250'N   443.713'E = 248 17.4 km van vertrek
    tijd:    15:14:08 UTC
    alti:    1501 m
Grootste afstand in 2 uur: 213.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.9 km/h
Hoogteverlies:             337 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   37.8 km
Been 1:   58.0 km
Been 2:   37.3 km
Totaal:  133.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:19:20 UTC
    einde: 17:14:23 UTC
    duur:  05:55:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     567 m @ 11:23:12 UTC
    hoog punt:    2067 m @ 16:32:09 UTC
    hoogtewinst:  1500 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:27:50  bearing 89.8
    Tweede punt: 13:27:22  bearing 2.1
    Totale hoek: -87.7

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Logger interval groter dan limiet van   10 s
Rekentijd 7655

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs