CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2020 -- Bert VAN EYKEN -- 313,0 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2020 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 90 km Score: 313,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Nog veel werk in de club eer alle kleine puntjes afgewerkt zijn... Tegen 17u30 de Ventus willen monteren maar ik had de sleutel van de remorque niet bij, achteraf bleek ook de duse er niet in te zitten. Duidelijk nog geen ritme. Het was wel leuk, motor, transponder en radio werkten alvast feilloos na een zeer lange rust.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-05-17-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2020
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2020



IGC File gegevens:

306 Te kort been: start punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2020
Piloot:         THEO LENS
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2020-05-17-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:37:57
Duurvlucht     : 01:17:08
Vrije vlucht   :   90.0 km
Fasttrack      :   45.1 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5100.334'N   504.018'E
    tijd: 16:40:16 UTC
    alti: -56 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5100.017'N   503.335'E = 234 1.0 km van vertrek
    tijd: 16:41:03 UTC
    alti: 380 m
Landingspunt 
    pos.: 5100.328'N   504.065'E = 101 0.1 km van vertrek
    tijd: 18:18:13 UTC
    alti: -57 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 01:37:57
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 8.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  5100.176'N   509.529'E  @ 16:54:20 UTC,   841 m
    punt 1:  5103.000'N   526.808'E  @ 17:20:48 UTC,  1264 m
    punt 2:  5107.779'N   543.022'E  @ 17:42:48 UTC,  1567 m
    punt 3:  5102.132'N   520.759'E  @ 17:57:40 UTC,   779 m
    Finish:  5100.512'N   503.712'E  @ 18:11:24 UTC,   160 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.9 km  75 @  47.3 km/h
    been 2:   20.9 km  65 @  57.0 km/h
    been 3:   28.0 km 248 @ 113.1 km/h
    been 4:   20.2 km 262 @  88.1 km/h
Afgelegde afstand:                   90.0 km
Duur:                                01:17:04
Gemiddelde snelheid:                 70.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         844.0 m
Finishhoogte:                        160.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          684 m
Totale score afstand:                90.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5100.223'N   509.526'E =  92 6.4 km van vertrek
    tijd:    16:54:16 UTC
    alti:    844 m
Finishpunt
    pos.:    5100.512'N   503.712'E = 313 0.5 km van vertrek
    tijd:    18:11:24 UTC
    alti:    160 m
Grootste afstand in 2 uur: 90.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    45.1 km/h
Hoogteverlies:             684 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 625.1 km  GELDIG
Te kort been: start punt gecorrigeerd
    vertrek: START         4812.962'N  1004.412'E
    start:   TURN01 BART   4812.449'N  1000.080'E
    punt 1:  TURN02 EISE   5016.333'N  1005.314'E   229.7 km   2
    punt 2:  TURN03 ARNB   4902.092'N  1216.421'E   209.4 km 130
    finish:  FINISH        4812.962'N  1004.412'E   186.0 km 241
    landing: LANDING       4812.962'N  1004.412'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    380 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 16:54:16 UTC
    einde: 18:11:24 UTC
    duur:  01:17:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     677 m @ 16:57:52 UTC
    hoog punt:    1630 m @ 17:40:36 UTC
    hoogtewinst:   953 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3685

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs