CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-07-2019 -- Bert VAN EYKEN -- 3261,6 punten

Database gegevens:

Datum: 03-07-2019 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 937.7 km Score: 3261,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Slechte nacht maar deze keer geen last van gehad, (terwijl ik dit typ wel...) Maar wat een topdag, gelukkig heeft Niel me vanochtend overhaald om toch te vliegen. De 1000 OLC gemist met te laat te vertrekken of die ene laatste bel... maar de smile blijft! Leuke straat nog de laatste 1,5u; jammer dat ze wat rapper uitdoofde door de wind en dat de resten van de westelijke straat (weeral) in Eindhoven hingen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

TMZ's met bijhorende code's, braaf de para zone's opgeroepen in het Duits :-) ; De vriendelijke ATC van Maastricht liet me weer eens door en de controleur van Niederrhein was zeer hulpvaardig om de vrijgave te co÷rdineren; Ahja, en KB natuurlijk. 2500ft in het begin.

Blog/fotos: https://1drv.ms/f/s!AiA-knT__Wemg89gpbQ6TVhbpU7hSA
Igc-file: 2019-07-03-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-07-2019
Weerkaart: Weerkaart van 03-07-2019



IGC File gegevens:

128 GPS datum format niet standaard
306 Te kort been: start punt gecorrigeerd

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/07/2019
Piloot:         THEO LENS
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2019-07-03-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50░58.240'N   5░22.210'E
    tijd: 08:13:54 UTC
    alti: -59 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50░58.653'N   5░25.165'E =  77░ 3.5 km van vertrek
    tijd: 08:17:34 UTC
    alti: 589 m
Landingspunt 
    pos.: 50░58.243'N   5░22.724'E =  89░ 0.6 km van vertrek
    tijd: 18:39:18 UTC
    alti: -51 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 10:25:24
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 9.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50░57.404'N   5░23.087'E  @ 08:20:24 UTC,   614 m
    punt 1:  52░02.613'N   9░15.138'E  @ 11:14:16 UTC,  1425 m
    punt 2:  50░14.322'N   7░42.651'E  @ 13:30:16 UTC,  1652 m
    punt 3:  51░01.348'N   5░18.655'E  @ 15:37:04 UTC,  1149 m
    punt 4:  51░40.862'N   6░29.291'E  @ 17:11:32 UTC,  1436 m
    punt 5:  51░56.898'N   6░17.622'E  @ 17:28:36 UTC,  1044 m
    Finish:  51░17.389'N   5░45.923'E  @ 18:16:40 UTC,   135 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  294.5 km  64░ @ 101.6 km/h
    been 2:  227.9 km 209░ @ 100.6 km/h
    been 3:  190.9 km 298░ @  90.3 km/h
    been 4:  110.0 km  48░ @  69.8 km/h
    been 5:   32.6 km 336░ @ 114.7 km/h
    been 6:   81.9 km 207░ @ 102.2 km/h
Afgelegde afstand:                   937.7 km
Duur:                                09:56:16
Gemiddelde snelheid:                 94.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 45.0 km
Starthoogte:                         614.0 m
Finishhoogte:                        135.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          479 m
Totale score afstand:                937.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51░34.309'N   6░41.102'E =  53░ 113.5 km van vertrek
    tijd:    09:37:16 UTC
    alti:    1003 m
Finishpunt
    pos.:    51░38.495'N   9░04.609'E =  72░ 269.0 km van vertrek
    tijd:    11:37:16 UTC
    alti:    865 m
Grootste afstand in 2 uur: 231.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.5 km/h
Hoogteverlies:             138 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 625.1 km  GELDIG
Te kort been: start punt gecorrigeerd
    vertrek: START         48░12.962'N  10░04.412'E
    start:   TURN01 BART   48░12.449'N  10░00.080'E
    punt 1:  TURN02 EISE   50░16.333'N  10░05.314'E   229.7 km   2░
    punt 2:  TURN03 ARNB   49░02.092'N  12░16.421'E   209.4 km 130░
    finish:  FINISH        48░12.962'N  10░04.412'E   186.0 km 241░
    landing: LANDING       48░12.962'N  10░04.412'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    614 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:20:24 UTC
    einde: 18:16:40 UTC
    duur:  09:56:16

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     371 m @ 08:37:20 UTC
    hoog punt:    2041 m @ 12:28:04 UTC
    hoogtewinst:  1670 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:30:20  bearing 106.7░
    Tweede punt: 17:28:40  bearing 46.4░
    Totale hoek: -60.3░

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
GPS datum format niet standaard
Rekentijd 16696

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs