CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-07-2019 -- Dries VAN GESTEL -- 2470,6 punten

Database gegevens:

Datum: 03-07-2019 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 685.6 km Score: 2470,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Om 9u10 buitengestapt in het ziekenhuis in Turnhout, de ingreep was voor een later tijdstip. Had mijn werk agenda preventief al leeg gehouden voor het geval er wel een mini ingreep ging gebeuren. Een geluk bij een ongelukt zullen we maar zeggen, ik kon dus wel gaan vliegen. Toen in het clubhuis van de KAC passeerde vertrok de eerste zwever, de tweede toen ik mijn waterbussen aan het vullen was. Met wat vertraging dus de lucht in. En dit dankzij onze voorzitter. Merci Paul voor het slepen en Stefan om me voor te laten en tip te lopen. De kant van Hoogeveen had me dit jaar telkens wat zweet gekost dus nu maar links laten liggen. Het gat van Oss had ik dit jaar nog niet gedaan maar deed zijn naam eer aan. Op dat moment veel AltoCumulus en uitspreiding met soms lange steken. De sateliet gaf dat er een band met uitspreiding van Noord naar Zuid kwam en dan maar beslist om de OP af te breken. Dit jaar was ik nog niet bij Eshweiler geweest en dat was dus het nieuwe doel. Terug bij Venlo werd het weer beter en veel meer van wat ze eigenlijk hadden beloofd. Fijn dagje. Maar wat de andere vandaag (en gisteren) laten zien. Amai in mijn ogen is het niveau de laatste jaren een heel stuk naar boven gegaan alsook een verbreding. Wat een prestaties komen online. Zullen maar denken, er is nog veel progressie mogelijk.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000. Contact gilze tower voor crossing CTR. transponder 6101 Neiderhein en uitsluiteren en ook effectief opgeroepen geweest om uit te wijken voor Boeing (De raynair heeft uiteindelijk tweede nadering gedaan door de vele zwever). Contact Kleine brogel gesloten. Contact Brussel info, G1 actief bij terugkomst in belgie.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/gQ3oa9n2eLjP972TA
Igc-file: 2019-07-03-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-07-2019
Weerkaart: Weerkaart van 03-07-2019



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/07/2019
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2019-07-03-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.544'N   457.006'E
    tijd: 08:48:30 UTC
    alti: -72 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5124.664'N   456.224'E = 336 2.3 km van vertrek
    tijd: 08:52:16 UTC
    alti: 574 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.551'N   457.037'E =  70 0.0 km van vertrek
    tijd: 17:32:05 UTC
    alti: -66 m
Afstand take-off tot landing: 0.0
Totale vluchtduur: 08:43:35
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5122.727'N   453.997'E  @ 08:56:45 UTC,   975 m
    punt 1:  5156.083'N   707.511'E  @ 11:10:21 UTC,  1346 m
    punt 2:  5044.532'N   605.622'E  @ 12:52:25 UTC,  1447 m
    punt 3:  5147.776'N   653.784'E  @ 14:44:00 UTC,  1514 m
    punt 4:  5054.099'N   520.164'E  @ 16:07:32 UTC,  1421 m
    punt 5:  5125.467'N   444.865'E  @ 17:10:12 UTC,   698 m
    Finish:  5124.741'N   502.262'E  @ 17:26:26 UTC,   235 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  165.9 km  67 @  74.5 km/h
    been 2:  150.9 km 209 @  88.7 km/h
    been 3:  130.0 km  25 @  69.9 km/h
    been 4:  147.4 km 228 @ 105.9 km/h
    been 5:   71.2 km 325 @  68.2 km/h
    been 6:   20.2 km  94 @  74.7 km/h
Afgelegde afstand:                   685.6 km
Duur:                                08:29:41
Gemiddelde snelheid:                 80.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.5 km
Starthoogte:                         574.0 m
Finishhoogte:                        235.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          339 m
Totale score afstand:                685.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5132.240'N   625.584'E =  80 103.9 km van vertrek
    tijd:    14:14:01 UTC
    alti:    1653 m
Finishpunt
    pos.:    5059.942'N   515.700'E = 153 48.9 km van vertrek
    tijd:    16:14:01 UTC
    alti:    917 m
Grootste afstand in 2 uur: 202.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.4 km/h
Hoogteverlies:             736 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 756.2 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
    start:   WEELDE 0   5122.870'N   454.250'E
    punt 1:  STEINFUR   5208.869'N   719.780'E   187.9 km  62
    punt 2:  WEERT BR   5114.949'N   540.950'E   151.5 km 229
    punt 3:  BORKENBE   5146.749'N   717.120'E   125.9 km  61
    punt 4:  DESSEL K   5114.530'N   506.869'E   162.1 km 249
    punt 5:  FORD GEN   5055.409'N   530.379'E    44.8 km 142
    finish:  BAVEL      5133.370'N   451.120'E    83.9 km 327
    landing: WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 0   @ 08:57:05 UTC,   959 m
    punt 1:  STEINFUR   niet gerond
    afbreekpunt: 5156.131'N   707.413'E  @ 11:10:17 UTC, 1335 m : 160.4 km 72.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        160.4 km
Duur van de proef:        02:13:12
Gemiddelde snelheid:      72.2 km/h
Start hoogte:             574 m
Hoogte passeren start:    959 m
Hoogte aan break-punt:    1335 m
Hoogteverlies over proef: -761 m
Totale score afstand:     160.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:52:16 UTC
    einde: 17:32:05 UTC
    duur:  08:39:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     431 m @ 10:14:06 UTC
    hoog punt:    1751 m @ 15:23:46 UTC
    hoogtewinst:  1320 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:52:29  bearing 98.3
    Tweede punt: 17:09:40  bearing 17.3
    Totale hoek: -81.0

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10151

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs