CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-06-2019 -- Cedric BUSSCHOTS -- 1501,8 punten

Database gegevens:

Datum: 21-06-2019 Type proef: VV
Toestel: Std Cirrus Immatriculatie: OO-ZES
Handicapfactor: 99 Klasse: Standaard
Piloot: Cedric BUSSCHOTS Club: DAC
Afstand: 371.7 km Score: 1501,8 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een speciale bedanking voor de ruimtelijke ordening in Frankrijk en de bijhorende voorspelbare thermiek laag bij de grond lijkt mij gepast.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

R114B en C niet actief. EBGG Sector 1 en 2 actief bij terugkomst.

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-06-21-FLA-JHO-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-06-2019
Weerkaart: Weerkaart van 21-06-2019



IGC File gegevens:

128 GPS datum format niet standaard
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/06/2019
Piloot:         CEDRIC BUSSCHOTS
Zweefvliegtuig: OO-ZES
Toestel type:   STD. CIRRUS B    Klasse: CLUB
Logger type:    Flarm  s/n: jho
Logger file:    2019-06-21-FLA-JHO-01.IGC
Motor detectie: Geen
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.432'N   3°51.948'E
    tijd: 08:53:21 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°45.432'N   3°51.948'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 08:53:21 UTC
    alti: -50 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.192'N   3°51.754'E = 207° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:44:31 UTC
    alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 07:51:10

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.485'N   3°53.534'E  @ 08:59:51 UTC,   562 m
    punt 1:  50°42.394'N   3°36.520'E  @ 09:22:43 UTC,   646 m
    punt 2:  49°23.524'N   3°38.798'E  @ 12:20:53 UTC,  1220 m
    punt 3:  49°46.691'N   3°41.617'E  @ 13:22:57 UTC,  1058 m
    punt 4:  49°52.519'N   4°01.222'E  @ 14:10:27 UTC,  1265 m
    punt 5:  50°45.389'N   3°27.331'E  @ 16:24:21 UTC,  1067 m
    Finish:  50°45.482'N   3°52.640'E  @ 16:39:59 UTC,   309 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.8 km 254° @  54.6 km/h
    been 2:  146.2 km 179° @  49.2 km/h
    been 3:   43.1 km   4° @  41.6 km/h
    been 4:   25.9 km  65° @  32.7 km/h
    been 5:  106.0 km 338° @  47.5 km/h
    been 6:   29.8 km  90° @ 114.2 km/h
Afgelegde afstand:                   371.7 km
Duur:                                07:40:08
Gemiddelde snelheid:                 48.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         277.0 m
Finishhoogte:                        309.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -32 m
Totale score afstand:                371.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°45.713'N   3°48.066'E = 277° 4.6 km van vertrek
    tijd:    09:08:57 UTC
    alti:    673 m
Finishpunt
    pos.:    49°50.123'N   3°41.019'E = 187° 103.4 km van vertrek
    tijd:    11:08:57 UTC
    alti:    528 m
Grootste afstand in 2 uur: 111.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    56.0 km/h
Hoogteverlies:             145 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 303.7 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek: GERAAR   50°45.333'N   3°51.833'E
    start:   GERAAR   50°45.333'N   3°51.833'E
    punt 1:  BOURGE   49°23.821'N   3°39.397'E   151.8 km 186°
    finish:  GERAAR   50°45.333'N   3°51.833'E   151.8 km   6°
    landing: GERAAR   50°45.333'N   3°51.833'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:54:01 UTC
    einde: 16:44:31 UTC
    duur:  07:50:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     267 m @ 11:14:45 UTC
    hoog punt:    1352 m @ 14:53:57 UTC
    hoogtewinst:  1085 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:11:41  bearing 196.3°
    Tweede punt: 16:24:25  bearing 257.9°
    Totale hoek: 61.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
GPS datum format niet standaard
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 5370

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs