CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2019 -- Jan-Bart VAN ERCK -- 2989,0 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2019 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4D M/T Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 735.3 km Score: 2989,0 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: ERIC LEYBAERT
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Bedankt Frank voor het openleggen van het veld

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Zoersel Area actief tot 4500 ft. Gilze Crossing, Deelen Crossing, Paradrop Teuge, Niederrhein Transponder 6101 + uitluisteren. Eindhoven Approach voor gebruik van TMA, Golf1 actief bij terugvliegen

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-06-17-NAV-8IR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2019
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2019



IGC File gegevens:

128 GPS datum format niet standaard
124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2019
Piloot:         JAN-BART VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 8ir
Logger file:    2019-06-17-NAV-8IR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5115.530'N   444.631'E
    tijd: 09:24:54 UTC
    alti: -40 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5116.776'N   446.171'E =  38 2.9 km van vertrek
    tijd: 09:29:35 UTC
    alti: 627 m
Landingspunt 
    pos.: 5115.600'N   444.756'E =  48 0.2 km van vertrek
    tijd: 18:18:54 UTC
    alti: -8 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 08:54:00
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5115.605'N   445.425'E  @ 09:34:12 UTC,   826 m
    punt 1:  5244.068'N   631.116'E  @ 11:44:36 UTC,   990 m
    punt 2:  5147.019'N   552.044'E  @ 13:17:11 UTC,   954 m
    punt 3:  5228.465'N   620.093'E  @ 14:04:22 UTC,  1282 m
    punt 4:  5203.375'N   555.535'E  @ 14:40:53 UTC,  1040 m
    punt 5:  5146.681'N   717.247'E  @ 15:48:26 UTC,   699 m
    Finish:  5115.600'N   444.756'E  @ 18:18:54 UTC,    -8 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  203.8 km  36 @  93.8 km/h
    been 2:  114.8 km 203 @  74.4 km/h
    been 3:   83.3 km  22 @ 105.9 km/h
    been 4:   54.3 km 211 @  89.2 km/h
    been 5:   98.7 km 108 @  87.7 km/h
    been 6:  185.6 km 253 @  74.0 km/h
Afgelegde afstand:                   740.4 km
Duur:                                08:44:42
Gemiddelde snelheid:                 84.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         627.0 m
Finishhoogte:                        -8.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          635 m
Totale score afstand:                740.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5116.222'N   445.638'E =  42 1.7 km van vertrek
    tijd:    09:34:45 UTC
    alti:    773 m
Finishpunt
    pos.:    5240.599'N   630.843'E =  37 199.2 km van vertrek
    tijd:    11:34:45 UTC
    alti:    620 m
Grootste afstand in 2 uur: 197.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.7 km/h
Hoogteverlies:             153 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 735.3 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   ZOERSEL            5115.850'N   445.250'E
    punt 1:  HOOGEVEEN AERO     5243.870'N   630.950'E   203.2 km  36
    punt 2:  MALDEN             5147.220'N   552.840'E   113.7 km 203
    punt 3:  LEMELERBERG        5228.050'N   620.150'E    81.9 km  22
    punt 4:  TERLET             5203.480'N   555.650'E    53.4 km 212
    punt 5:  BORKENBERGE        5146.750'N   717.120'E    98.4 km 108
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL   5115.850'N   445.250'E   184.8 km 253
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL            @ 09:34:22 UTC,   809 m
    punt 1:  HOOGEVEEN AERO     @ 11:44:32 UTC,   989 m :  203.2 km   93.7 km/h
    punt 2:  MALDEN             @ 13:17:16 UTC,   954 m :  113.7 km   73.5 km/h
    punt 3:  LEMELERBERG        @ 14:04:18 UTC,  1269 m :   81.9 km  104.5 km/h
    punt 4:  TERLET             @ 14:40:50 UTC,  1033 m :   53.4 km   87.7 km/h
    punt 5:  BORKENBERGE        @ 15:48:23 UTC,   694 m :   98.4 km   87.4 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL   @ 18:18:21 UTC,    -3 m :  184.8 km   73.9 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        735.3 km
Duur van de proef:        08:43:59
Gemiddelde snelheid:      84.2 km/h
Start hoogte:             627 m
Hoogte passeren start:    809 m
Hoogte passeren finish:   -3 m
Hoogteverlies over proef: 630 m
Totale score afstand:     735.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:29:35 UTC
    einde: 18:18:54 UTC
    duur:  08:49:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     437 m @ 11:20:40 UTC
    hoog punt:    1874 m @ 16:11:45 UTC
    hoogtewinst:  1437 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:38:29  bearing 24.0
    Tweede punt: 16:45:11  bearing 64.8
    Totale hoek: 40.8

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
GPS datum format niet standaard
Logger interval groter dan limiet van   10 s
Rekentijd 15307

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs