CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2019 -- Dries VAN GESTEL -- 2652,7 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2019 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 588.9 km Score: 2652,7 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een vlucht die ik niet snel ga vergeten, en dan vooral door het einde. Mijn eerste volledige zelfophaling. Wat eraan vooraf ging begon op zaterdag met het leegmaken van de agenda (vb. toch maar even auto onderhoud verzetten). Voor mijn doen eens een keer op tijd op het veld. De voorspellingen gaven zeer goed tot uitstekende dus was een benieuwd. Als 4de een laatste vertrokken, dank u grasmachien traktor rijder van de kei voor het tiplopen. Echt super weer was het in het begin zeker niet. Basis ging niet echt heel hoog en speciale thermiek. Geen mooie bellen, stijgen lastig te vinden,... Dat bleeft zo tot een stuck achter Hoogeveen. Rond Lemerveld was er duidelijk een thermiek put. Zoals een echte beginner zelfs teruggevlogen stukje om bel te nemen want vertrouwde het even niet. Eens in Duitsland was het weer overduidelijk een stuk beter. Betere bellen, hoger plafond. En zo gesukkeld tot aan Nederweert. Vermits ik de gewoonte heb om te vroeg te landen, dacht ik vandaag toch maar eens te vliegen zoals ne grote jonge. 17u30 en vanaf Nederweerdt toch nog terug op pad naar Sevelen. Achter Venlo was het zo dood als het been ervoor. Gevolg aan Venlo 500m. Maar toen ik terug op +1500m zat dacht ik dat het wel binnen was. -150m op Macready 0, maar nog Cu voor mij. Wat bleek, alle Cu die ik aanvloeg gaven niet meer of ik vond het niet. Iemand vertelde me ooit dat de poort in Budel om 19u dicht gaat, dus toch maar doorgevlogen. Nog altijd denkend dat ik de resterede 300m om binnen te komen nog wel zou vinden. Maar niet dus. 4 jaar stond ik niet in de Wei, tot 2 weken terug. Nu dus 2 keer op 2 weken... Het ontvangst was zeer vriendelijk zoals dat alleen in Limburg kan. De buren boden aan om me naar de Keiheuvel te brengen, en zo kwam mijn eerst zelfophaling tot stand. Zweven met een pure zwever, het blijft een avontuur. Wel jammer van de OLC driehoekpunten en net niet de 600 OP. Keiheuvel en in het bijzonder Eddy merci voor de sleep. Niel, Tijl, Bart merci voor de aangebode hulp, maar het lukte deze keer ook zo.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 hele vlucht. Crossing Gilze approaved by gilze tower. squake 6104 munster en uitluisteren, squake 6101 niederheim en uitluisteren. brogel niet meer actief bij terugkomst.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/gQ3oa9n2eLjP972TA
Igc-file: 2019-06-17-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2019
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2019



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2019
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2019-06-17-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.727'N   512.869'E
    tijd: 09:16:26 UTC
    alti: -21 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5110.320'N   516.063'E = 101 3.8 km van vertrek
    tijd: 09:20:57 UTC
    alti: 580 m
Landingspunt 
    pos.: 5113.386'N   528.206'E =  74 18.5 km van vertrek
    tijd: 17:13:02 UTC
    alti: 10 m
Afstand take-off tot landing: 18.5
Totale vluchtduur: 07:56:36
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5110.320'N   516.063'E  @ 09:20:57 UTC,   580 m
    punt 1:  5129.396'N   458.686'E  @ 09:59:56 UTC,   955 m
    punt 2:  5244.796'N   632.761'E  @ 12:18:54 UTC,  1066 m
    punt 3:  5147.244'N   738.440'E  @ 14:00:44 UTC,   979 m
    punt 4:  5116.344'N   545.595'E  @ 15:38:09 UTC,  1125 m
    punt 5:  5129.416'N   625.946'E  @ 16:16:04 UTC,   940 m
    Finish:  5113.521'N   528.031'E  @ 17:11:57 UTC,   125 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   40.7 km 330 @  62.7 km/h
    been 2:  176.3 km  37 @  76.1 km/h
    been 3:  130.3 km 145 @  76.8 km/h
    been 4:  142.5 km 247 @  87.8 km/h
    been 5:   52.7 km  62 @  83.4 km/h
    been 6:   73.4 km 247 @  78.8 km/h
Afgelegde afstand:                   616.0 km
Duur:                                07:51:00
Gemiddelde snelheid:                 78.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 18.4 km
Starthoogte:                         580.0 m
Finishhoogte:                        125.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          455 m
Totale score afstand:                616.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5146.506'N   716.662'E =  64 157.9 km van vertrek
    tijd:    14:24:27 UTC
    alti:    1284 m
Finishpunt
    pos.:    5125.978'N   614.056'E =  68 76.5 km van vertrek
    tijd:    16:24:27 UTC
    alti:    611 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.6 km/h
Hoogteverlies:             673 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 606.9 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
    start:   WEZEL      5111.466'N   513.109'E
    punt 1:  HOOGEVEE   5243.870'N   630.950'E   193.2 km  27
    punt 2:  ASCHEBER   5147.899'N   737.959'E   128.8 km 143
    punt 3:  NEDERWEE   5116.580'N   545.789'E   142.1 km 247
    punt 4:  SEVELEN    5129.350'N   625.650'E    52.0 km  63
    finish:  KEIHEUVE   5110.851'N   513.245'E    90.8 km 248
    landing: WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEZEL      @ 09:27:43 UTC,   690 m
    punt 1:  HOOGEVEE   @ 12:13:50 UTC,   674 m :  193.2 km   69.8 km/h
    punt 2:  ASCHEBER   @ 14:01:34 UTC,   928 m :  128.8 km   71.7 km/h
    punt 3:  NEDERWEE   @ 15:38:01 UTC,  1131 m :  142.1 km   88.4 km/h
    punt 4:  SEVELEN    @ 16:16:08 UTC,   929 m :   52.0 km   81.8 km/h
    finish:   KEIHEUVE   niet gerond
    afbreekpunt: 5113.521'N   528.031'E  @ 17:11:57 UTC, 125 m : 72.9 km 78.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        588.9 km
Duur van de proef:        07:44:14
Gemiddelde snelheid:      76.1 km/h
Start hoogte:             490 m
Hoogte passeren start:    690 m
Hoogte aan break-punt:    125 m
Hoogteverlies over proef: 365 m
Totale score afstand:     588.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:20:57 UTC
    einde: 17:13:02 UTC
    duur:  07:52:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     462 m @ 09:31:24 UTC
    hoog punt:    1876 m @ 14:47:48 UTC
    hoogtewinst:  1414 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:27:03  bearing 23.7
    Tweede punt: 15:50:38  bearing 65.3
    Totale hoek: 41.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10767

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs