CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2019 -- Niel DEIJGERS -- 3098,0 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2019 Type proef: OP
Toestel: Std Libelle Immatriculatie: OO-ZNB
Handicapfactor: 98 Klasse: Standaard
Piloot: Niel DEIJGERS Club: DAC
Afstand: 607.2 km Score: 3098,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste Cu was er vroeger dan verwacht, in het begin lastig om tot aan de "goeie" Cu'en te geraken aan Turnhout. Luchtmassa was veel vochtiger halfweg NL met "nep" Cu die er tussen zaten. Regio rond Hogeveen was gewoon slecht. Halfweg het been richting Borckenberge werd het beter en ook het zicht. Hogere basis en betere thermiek. Keerpunt aan Aken was net iets te optimistisch van mij, mocht Beek niet over door vertrekkend verkeer... spartelen in een 0-0,5 en niet beter te vinden... dan ineens de toestemming om te crossen. Een zwakke bel aan de industrie noord van Beek, en een goeie bel boven Zwartberg waar nog een mooie oplijning stond recht naar Eindhoven. Bedank Eddy voor de sleep, Tijl en Dries voor het monteren en demonteren!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 NL XPDR 6101 Weze, contact lange info , contact frisbee twr, contact beek, contact bxl info

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-06-17-LXV-2CQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2019
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2019



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2019
Piloot:         NIEL DEIJGERS
Zweefvliegtuig: OO-ZNB
Toestel type:   STD.LIBELLE    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2cq
Logger file:    2019-06-17-LXV-2CQ-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.724'N   512.896'E
    tijd: 08:54:33 UTC
    alti: -33 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5111.771'N   514.911'E =  50 3.0 km van vertrek
    tijd: 08:57:55 UTC
    alti: 531 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.816'N   513.037'E =  44 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:56:01 UTC
    alti: -2 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 09:01:28
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5111.030'N   514.284'E  @ 09:02:15 UTC,   609 m
    punt 1:  5133.019'N   432.802'E  @ 10:13:07 UTC,   818 m
    punt 2:  5244.248'N   630.268'E  @ 12:17:45 UTC,   793 m
    punt 3:  5145.684'N   716.924'E  @ 14:12:30 UTC,   851 m
    punt 4:  5122.140'N   610.668'E  @ 15:21:52 UTC,  1491 m
    punt 5:  5045.509'N   615.349'E  @ 16:20:47 UTC,  1255 m
    Finish:  5111.940'N   511.065'E  @ 17:50:15 UTC,   401 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   63.1 km 311 @  53.4 km/h
    been 2:  188.2 km  45 @  90.6 km/h
    been 3:  120.9 km 154 @  63.2 km/h
    been 4:   88.1 km 241 @  76.2 km/h
    been 5:   68.1 km 175 @  69.4 km/h
    been 6:   89.8 km 304 @  60.2 km/h
Afgelegde afstand:                   618.2 km
Duur:                                08:48:00
Gemiddelde snelheid:                 70.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Starthoogte:                         531.0 m
Finishhoogte:                        401.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          130 m
Totale score afstand:                618.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5135.774'N   437.587'E = 319 61.9 km van vertrek
    tijd:    10:19:35 UTC
    alti:    1001 m
Finishpunt
    pos.:    5243.574'N   632.951'E =  27 195.1 km van vertrek
    tijd:    12:19:35 UTC
    alti:    705 m
Grootste afstand in 2 uur: 184.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.0 km/h
Hoogteverlies:             296 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 607.2 km  GELDIG
    vertrek:                         000.000'N   000.000'E
    start:   KEIHEUVEL              5110.852'N   513.245'E
    punt 1:  HOEVEN SEPPE           5133.300'N   433.217'E    62.4 km 312
    punt 2:  HOOGEVEEN              5243.850'N   630.967'E   187.5 km  45
    punt 3:  BORKENBERGE            5146.750'N   717.120'E   118.2 km 153
    punt 4:  VENLO AER              5121.750'N   612.950'E    87.4 km 238
    punt 5:  AACHEN DIEPENLINCHEN   5046.780'N   616.750'E    65.0 km 176
    finish:  KEIHEUVEL              5110.852'N   513.245'E    86.7 km 301
    landing:                         000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL              @ 09:02:51 UTC,   585 m
    punt 1:  HOEVEN SEPPE           @ 10:13:18 UTC,   818 m :   62.4 km   53.1 km/h
    punt 2:  HOOGEVEEN              @ 12:18:08 UTC,   754 m :  187.5 km   90.1 km/h
    punt 3:  BORKENBERGE            @ 14:11:09 UTC,   876 m :  118.2 km   62.8 km/h
    punt 4:  VENLO AER              @ 15:21:35 UTC,  1527 m :   87.4 km   74.5 km/h
    punt 5:  AACHEN DIEPENLINCHEN   @ 16:19:39 UTC,  1293 m :   65.0 km   67.2 km/h
    finish:  KEIHEUVEL              @ 17:48:29 UTC,   498 m :   86.7 km   58.6 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        607.2 km
Duur van de proef:        08:45:38
Gemiddelde snelheid:      69.3 km/h
Start hoogte:             531 m
Hoogte passeren start:    585 m
Hoogte passeren finish:   498 m
Hoogteverlies over proef: 33 m
Totale score afstand:     607.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:57:55 UTC
    einde: 17:56:01 UTC
    duur:  08:58:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     383 m @ 09:06:23 UTC
    hoog punt:    1890 m @ 14:47:28 UTC
    hoogtewinst:  1507 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:13:13  bearing 3.4
    Tweede punt: 16:22:07  bearing 96.9
    Totale hoek: 93.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10991

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs