CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-05-2019 -- Fabienne VAN DER LINDEN -- 1992,4 punten

Database gegevens:

Datum: 23-05-2019 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D-6371
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Fabienne VAN DER LINDEN Club: KAC
Afstand: 552.9 km Score: 1992,4 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
ouch ouch how painful it was seeing all those unflown CU stretched over the Ardennes as far as the eye can see during the briefing and whilst the OBGN pack was being towed up. But once I was airborne, the eye pain suddenly disappeared and o what a joy! Going South to Reims was a regale! The second half of the last leg was difficult and sluggish the CU were dying and it was hard to find a last bit of energy. Very enjoyable flight. A day off well spent!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Aangepast luchtruim volgens OBGN 2019 bepalingen

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-05-23-LXV-2ER-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-05-2019
Weerkaart: Weerkaart van 23-05-2019



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/05/2019
Piloot:         FABIENNE VAN DER LINDEN
Zweefvliegtuig: D-6371
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2er
Logger file:    2019-05-23-LXV-2ER-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5002.001'N   524.479'E
    tijd: 10:31:25 UTC
    alti: 490 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5002.766'N   523.256'E = 314 2.0 km van vertrek
    tijd: 10:33:46 UTC
    alti: 970 m
Landingspunt 
    pos.: 5002.057'N   524.406'E = 320 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:04:11 UTC
    alti: 510 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:32:46
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5003.159'N   524.047'E  @ 10:39:24 UTC,  1598 m
    punt 1:  4905.456'N   337.983'E  @ 12:29:09 UTC,  1177 m
    punt 2:  4908.154'N   354.459'E  @ 12:49:42 UTC,  1624 m
    punt 3:  5026.665'N   627.276'E  @ 15:24:10 UTC,  1809 m
    punt 4:  5037.407'N   631.968'E  @ 15:37:04 UTC,  2082 m
    punt 5:  5014.632'N   612.467'E  @ 16:01:44 UTC,  1495 m
    Finish:  5002.246'N   523.506'E  @ 17:02:13 UTC,   656 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  166.7 km 231 @  91.1 km/h
    been 2:   20.7 km  76 @  60.3 km/h
    been 3:  234.1 km  51 @  90.9 km/h
    been 4:   20.7 km  15 @  96.2 km/h
    been 5:   48.1 km 209 @ 117.1 km/h
    been 6:   62.7 km 249 @  62.2 km/h
Afgelegde afstand:                   552.9 km
Duur:                                06:22:49
Gemiddelde snelheid:                 86.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         970.0 m
Finishhoogte:                        656.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          314 m
Totale score afstand:                552.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4942.563'N   505.036'E = 213 42.9 km van vertrek
    tijd:    14:01:54 UTC
    alti:    1647 m
Finishpunt
    pos.:    5014.568'N   612.243'E =  67 61.5 km van vertrek
    tijd:    16:01:54 UTC
    alti:    1497 m
Grootste afstand in 2 uur: 196.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.4 km/h
Hoogteverlies:             150 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:33:46 UTC
    einde: 17:04:11 UTC
    duur:  06:30:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     970 m @ 10:33:46 UTC
    hoog punt:    2343 m @ 15:43:58 UTC
    hoogtewinst:  1373 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:29:00  bearing 197.2
    Tweede punt: 15:37:03  bearing 101.3
    Totale hoek: -95.9

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5006

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs