CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-05-2019 -- Wim AKKERMANS -- 3738,6 punten

Database gegevens:

Datum: 12-05-2019 Type proef: OP
Toestel: Ventus 1 Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Wim AKKERMANS Club: ACK
Afstand: 822.5 km Score: 3738,6 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Mooi dag. Basis om 9.30u reeds 1100m. Jammer genoeg was in de Eifel de basis initieel maar 1400m AMSL, soms zelfs maar 1200m AMSL. Spannend maar het ging uiteindelijk wel goed vooruit. Samen met LT en YU.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder. In contact met Beek. Fijne samenwerking, we kregen alle ruimte om op lage hoogte door de ctr te vliegen. Luik gaf geen toestemming om hoger in hun tma te klimmen, vandaar het vroege vertrek uit hun zone. Spangdalem 4 keer opgeroepen tijdens het crossen van hun zone. KB niet van QRA.

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-05-12-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-05-2019
Weerkaart: Weerkaart van 12-05-2019



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/05/2019
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUS A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2019-05-12-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.722'N   512.891'E
    tijd: 07:40:43 UTC
    alti: -142 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5111.129'N   516.411'E =  80 4.2 km van vertrek
    tijd: 07:42:56 UTC
    alti: 255 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.773'N   512.955'E =  38 0.1 km van vertrek
    tijd: 18:10:24 UTC
    alti: -162 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 10:29:41
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5110.753'N   512.879'E  @ 07:56:56 UTC,   962 m
    punt 1:  5121.748'N   613.134'E  @ 08:51:27 UTC,   982 m
    punt 2:  4926.895'N   702.558'E  @ 10:49:00 UTC,  1064 m
    punt 3:  5050.545'N   620.031'E  @ 13:08:31 UTC,   912 m
    punt 4:  4937.213'N   650.444'E  @ 14:16:06 UTC,  1508 m
    punt 5:  5123.699'N   501.186'E  @ 17:59:13 UTC,  1160 m
    Finish:  5110.837'N   513.170'E  @ 18:08:24 UTC,    31 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   73.0 km  73 @  80.3 km/h
    been 2:  220.8 km 164 @ 112.7 km/h
    been 3:  163.1 km 342 @  70.2 km/h
    been 4:  140.7 km 165 @ 124.9 km/h
    been 5:  235.9 km 328 @  63.4 km/h
    been 6:   27.6 km 150 @ 180.5 km/h
Afgelegde afstand:                   861.2 km
Duur:                                10:11:28
Gemiddelde snelheid:                 84.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         255.0 m
Finishhoogte:                        31.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          224 m
Totale score afstand:                861.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5027.103'N   627.907'E = 132 119.6 km van vertrek
    tijd:    12:46:41 UTC
    alti:    1507 m
Finishpunt
    pos.:    5001.257'N   642.164'E = 140 166.4 km van vertrek
    tijd:    14:46:41 UTC
    alti:    1591 m
Grootste afstand in 2 uur: 230.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.4 km/h
Hoogteverlies:             -84 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 822.5 km  GELDIG
    vertrek:               000.000'N   000.000'E
    start:   KEIHEUVEL    5110.852'N   513.245'E
    punt 1:  VENLO AER    5121.750'N   612.950'E    72.3 km  73
    punt 2:  MARPINGEN    4927.167'N   702.367'E   220.3 km 164
    punt 3:  ESCHWEILER   5050.440'N   619.910'E   162.4 km 342
    punt 4:  KELL         4937.300'N   650.417'E   140.4 km 165
    punt 5:  ESCHWEILER   5050.440'N   619.910'E   140.4 km 345
    finish:  KEIHEUVEL    5110.852'N   513.245'E    86.7 km 296
    landing:               000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL    @ 07:57:13 UTC,   927 m
    punt 1:  VENLO AER    @ 08:51:21 UTC,   963 m :   72.3 km   80.2 km/h
    punt 2:  MARPINGEN    @ 10:49:01 UTC,  1061 m :  220.3 km  112.4 km/h
    punt 3:  ESCHWEILER   @ 13:08:26 UTC,   886 m :  162.4 km   69.9 km/h
    punt 4:  KELL         @ 14:16:07 UTC,  1506 m :  140.4 km  124.4 km/h
    punt 5:  ESCHWEILER   @ 15:51:02 UTC,  1384 m :  140.4 km   88.7 km/h
    finish:  KEIHEUVEL    @ 17:32:19 UTC,   418 m :   86.7 km   51.3 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        822.5 km
Duur van de proef:        09:35:06
Gemiddelde snelheid:      85.8 km/h
Start hoogte:             255 m
Hoogte passeren start:    927 m
Hoogte passeren finish:   418 m
Hoogteverlies over proef: -163 m
Totale score afstand:     822.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:42:56 UTC
    einde: 18:10:24 UTC
    duur:  10:27:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     219 m @ 08:11:39 UTC
    hoog punt:    1814 m @ 14:56:41 UTC
    hoogtewinst:  1595 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:49:48  bearing 130.7
    Tweede punt: 17:59:15  bearing 34.0
    Totale hoek: -96.7

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 25207

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs