CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-03-2019 -- Daan SPRUYT -- 1461,8 punten

Database gegevens:

Datum: 30-03-2019 Type proef: OP
Toestel: ASW 27 15m Immatriculatie: D-1091
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Daan SPRUYT Club: VZP
Afstand: 333.3 km Score: 1461,8 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Uitstel is geen afstel 😁

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr 7000 in NL, Florennes uitgeluisterd, dropzones uitgeluisterd, EBGG sector 1 & 2 's avonds,

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-03-30-FLA-2BA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-03-2019
Weerkaart: Weerkaart van 30-03-2019



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/03/2019
Piloot:         DAAN SPRUYT
Zweefvliegtuig: D-1091
Toestel type:   ASW 27    Klasse: 15-METER
Logger type:    Flarm  s/n: 2ba
Logger file:    2019-03-30-FLA-2BA-01.IGC
Motor detectie: Geen
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.431'N   3°51.946'E
    tijd: 11:30:32 UTC
    alti: -55 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°45.431'N   3°51.946'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 11:30:32 UTC
    alti: -55 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.115'N   3°51.670'E = 209° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:05:43 UTC
    alti: -38 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:35:11

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°44.384'N   3°51.766'E  @ 11:34:07 UTC,   436 m
    punt 1:  51°14.118'N   3°52.287'E  @ 12:13:51 UTC,  1160 m
    punt 2:  51°21.777'N   4°53.452'E  @ 13:07:11 UTC,  1428 m
    punt 3:  50°58.239'N   5°22.474'E  @ 13:34:59 UTC,  1183 m
    punt 4:  50°17.365'N   5°01.997'E  @ 15:20:51 UTC,  1315 m
    punt 5:  50°19.183'N   3°46.201'E  @ 16:24:31 UTC,  1174 m
    Finish:  50°45.735'N   3°51.907'E  @ 17:04:47 UTC,    71 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   55.1 km   1° @  83.3 km/h
    been 2:   72.5 km  78° @  81.6 km/h
    been 3:   55.2 km 142° @ 119.2 km/h
    been 4:   79.5 km 198° @  45.1 km/h
    been 5:   90.1 km 273° @  84.9 km/h
    been 6:   49.7 km   8° @  74.0 km/h
Afgelegde afstand:                   402.1 km
Duur:                                05:30:40
Gemiddelde snelheid:                 73.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         264.0 m
Finishhoogte:                        71.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          193 m
Totale score afstand:                402.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.724'N   3°41.041'E = 331° 26.1 km van vertrek
    tijd:    11:55:27 UTC
    alti:    680 m
Finishpunt
    pos.:    50°44.388'N   5°03.286'E =  91° 83.9 km van vertrek
    tijd:    13:55:27 UTC
    alti:    518 m
Grootste afstand in 2 uur: 195.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.5 km/h
Hoogteverlies:             162 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 433.4 km  GELDIG
    vertrek: T    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1   50°45.333'N   3°51.833'E
    punt 1:  2   51°15.317'N   3°53.600'E    55.6 km   2°
    punt 2:  3   50°58.217'N   5°22.500'E   108.5 km 106°
    punt 3:  4   50°17.250'N   5°02.333'E    79.6 km 197°
    punt 4:  5   50°19.483'N   3°27.933'E   112.2 km 273°
    punt 5:  6   50°47.000'N   3°29.483'E    51.0 km   2°
    finish:  7   50°45.333'N   3°51.833'E    26.5 km  97°
    landing: L    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1   @ 11:36:55 UTC,   634 m
    punt 1:  2   @ 12:14:47 UTC,  1117 m :   55.1 km   87.4 km/h
    punt 2:  3   @ 13:34:59 UTC,  1183 m :  107.5 km   80.4 km/h
    punt 3:  4   @ 15:20:47 UTC,  1321 m :   78.6 km   44.6 km/h
    punt 4:  5   niet gerond
    afbreekpunt: 50°23.454'N   3°43.221'E  @ 16:28:15 UTC, 966 m : 92.1 km 81.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        333.3 km
Duur van de proef:        04:51:20
Gemiddelde snelheid:      68.6 km/h
Start hoogte:             264 m
Hoogte passeren start:    634 m
Hoogte aan break-punt:    966 m
Hoogteverlies over proef: -702 m
Totale score afstand:     333.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:31:19 UTC
    einde: 17:05:43 UTC
    duur:  05:34:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     264 m @ 11:31:39 UTC
    hoog punt:    1830 m @ 13:29:35 UTC
    hoogtewinst:  1566 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:34:07  bearing 247.9°
    Tweede punt: 17:04:39  bearing 250.7°
    Totale hoek: 362.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 5122

	
Eddy DE CONINCK op 01-04-2019 om 10:38
Proficiat Daan. Wat een mooie proef weeral.

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs