CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-04-2019 -- Bert VAN EYKEN -- 1855,0 punten

Database gegevens:

Datum: 13-04-2019 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 533.3 km Score: 1855,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Moeder des huizes buikgriep en wat moeten improviseren met kinderen, met dank aan Pieter, Shanah, Harry en nonkel Bert. 2u te laat in de lucht maar toch genoten. Eens voorbij Lille zat er aan elke CU wel sneeuw, moeten rondlaveren. Vooral heel veel dank aan de luchtverkeersleiders om me toe te laten in gecontroleerd luchtruim te vliegen, anders had het nooit gelukt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR - Lille App voor TMA - Bru Info voor alle afwijkingen vanaf Gent tot Diest, het was een kunst om in VMC te blijven. De controlleur was zeer co÷peratief (het was ook erg rustig op de frequentie) en zonder hem was het helemaal niet gelukt, het laatste uur was helemaal slalom. Fijn, bedankt!

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-04-13-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-04-2019
Weerkaart: Weerkaart van 13-04-2019



IGC File gegevens:

128 GPS datum format niet standaard
306 Te kort been: start punt gecorrigeerd

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/04/2019
Piloot:         THEO LENS
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2019-04-13-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51░00.075'N   5░03.380'E
    tijd: 10:38:11 UTC
    alti: -61 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 51░00.270'N   5░04.035'E =  65░ 0.8 km van vertrek
    tijd: 10:38:51 UTC
    alti: 339 m
Landingspunt 
    pos.: 51░00.268'N   5░03.978'E =  63░ 0.8 km van vertrek
    tijd: 17:12:25 UTC
    alti: -59 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 06:34:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51░01.028'N   5░04.591'E  @ 10:40:03 UTC,   186 m
    punt 1:  50░11.986'N   4░55.938'E  @ 11:46:18 UTC,  1179 m
    punt 2:  49░57.998'N   4░15.395'E  @ 12:16:18 UTC,  1594 m
    punt 3:  50░15.439'N   2░28.794'E  @ 13:36:06 UTC,  1092 m
    punt 4:  50░34.702'N   2░35.524'E  @ 14:10:38 UTC,  1282 m
    punt 5:  51░21.897'N   4░29.762'E  @ 16:22:14 UTC,   514 m
    Finish:  51░00.351'N   5░07.539'E  @ 17:05:30 UTC,   280 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   91.5 km 186░ @  82.9 km/h
    been 2:   54.9 km 242░ @ 109.8 km/h
    been 3:  131.1 km 285░ @  98.6 km/h
    been 4:   36.6 km  13░ @  63.6 km/h
    been 5:  159.8 km  56░ @  72.9 km/h
    been 6:   59.4 km 132░ @  82.4 km/h
Afgelegde afstand:                   533.3 km
Duur:                                06:25:27
Gemiddelde snelheid:                 83.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.9 km
Starthoogte:                         251.0 m
Finishhoogte:                        280.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -29 m
Totale score afstand:                533.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50░44.430'N   5░05.353'E = 175░ 29.1 km van vertrek
    tijd:    11:09:46 UTC
    alti:    1365 m
Finishpunt
    pos.:    50░09.788'N   2░54.248'E = 239░ 178.7 km van vertrek
    tijd:    13:09:46 UTC
    alti:    1089 m
Grootste afstand in 2 uur: 215.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   107.7 km/h
Hoogteverlies:             276 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 625.1 km  GELDIG
Te kort been: start punt gecorrigeerd
    vertrek: START         48░12.962'N  10░04.412'E
    start:   TURN01 BART   48░12.449'N  10░00.080'E
    punt 1:  TURN02 EISE   50░16.333'N  10░05.314'E   229.7 km   2░
    punt 2:  TURN03 ARNB   49░02.092'N  12░16.421'E   209.4 km 130░
    finish:  FINISH        48░12.962'N  10░04.412'E   186.0 km 241░
    landing: LANDING       48░12.962'N  10░04.412'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    339 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:38:51 UTC
    einde: 17:12:25 UTC
    duur:  06:33:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     170 m @ 10:40:15 UTC
    hoog punt:    1668 m @ 11:58:54 UTC
    hoogtewinst:  1498 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:40:03  bearing 72.5░
    Tweede punt: 17:10:18  bearing 75.7░
    Totale hoek: 363.1░

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
GPS datum format niet standaard
Rekentijd 10742

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs