CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-08-2019 -- Benjamin HEYLEN -- 693,6 punten

Database gegevens:

Datum: 21-08-2019 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 199.4 km Score: 693,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Topmeteo en rasp zaten er compleet langs. De potentiėle vliegafstand was bij beide zeer positief doch ze spraken van blauwe thermiek. Na mn nachtshift toch eerst wat rust genomen dus niet erg gehaast. Toen ik de cumuls zag toch effe gevloekt. Lokaal van Kiewit ging het heel goed. Dat bleef zo tot aan de Maas. eens de Maas over zwakte de thermiek erg drastisch af. Dan maar heel rustig en voorzichtig hoog gebleven. Kleine verrassing Kleine Brogel waarbij ik niet naar huis mocht maar wel dwars door hun CTR om naar Keiheuvel uit te kunnen wijken.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBZH local contact KB = 4500ft, xpdr 7000 crossing Pampa ok, stay clear of CTR, inbound Venlo In Nederland Dutchmil en xpdr 7000 In Duitsland Langen Info en xpdr ^!)! bij Niederrhein Bij Belgie binnen te komen GEEN crossing gekregen voor pampa wegens actief voor schietoefening. Crossing CTR via Budel straight to EBKH approved tot 4500ft, eens clear of CTR Keiheuvel area actief tot 3500ft.

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-08-21-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-08-2019
Weerkaart: Weerkaart van 21-08-2019



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/08/2019
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2019-08-21-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.205'E
    tijd: 11:56:24 UTC
    alti: -90 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°59.767'N   5°26.244'E =  59° 5.5 km van vertrek
    tijd: 11:59:34 UTC
    alti: 525 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.795'N   5°13.054'E = 335° 25.6 km van vertrek
    tijd: 14:58:22 UTC
    alti: -85 m
Afstand take-off tot landing: 25.6
Totale vluchtduur: 03:01:58
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°58.446'N   5°21.368'E  @ 12:10:17 UTC,  1113 m
    punt 1:  51°23.352'N   6°10.643'E  @ 12:57:39 UTC,   989 m
    punt 2:  51°32.650'N   6°21.910'E  @ 13:24:57 UTC,  1278 m
    punt 3:  51°11.288'N   5°44.265'E  @ 14:14:54 UTC,   955 m
    punt 4:  51°14.140'N   5°27.647'E  @ 14:33:24 UTC,   810 m
    Finish:  51°11.156'N   5°06.689'E  @ 14:51:17 UTC,   506 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   73.7 km  51° @  93.3 km/h
    been 2:   21.6 km  37° @  47.5 km/h
    been 3:   59.0 km 228° @  70.8 km/h
    been 4:   20.1 km 285° @  65.1 km/h
    been 5:   25.0 km 257° @  84.0 km/h
Afgelegde afstand:                   199.4 km
Duur:                                02:41:00
Gemiddelde snelheid:                 74.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 30.0 km
Starthoogte:                         500.0 m
Finishhoogte:                        506.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -6 m
Totale score afstand:                199.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.672'N   5°25.086'E =  52° 4.3 km van vertrek
    tijd:    12:07:48 UTC
    alti:    1147 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.517'N   5°48.034'E =  45° 42.7 km van vertrek
    tijd:    14:07:48 UTC
    alti:    1154 m
Grootste afstand in 2 uur: 151.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    76.0 km/h
Hoogteverlies:             -7 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 444.8 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  BORKEN-HOXFELD   51°51.230'N   6°48.880'E   140.4 km  45°
    punt 2:  VENLO AERO       51°21.750'N   6°12.950'E    68.6 km 217°
    punt 3:  STADTLOHN        51°59.770'N   6°50.530'E    82.7 km  31°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E   153.0 km 222°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    525 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:59:34 UTC
    einde: 14:58:22 UTC
    duur:  02:58:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     500 m @ 11:59:57 UTC
    hoog punt:    1590 m @ 13:39:35 UTC
    hoogtewinst:  1090 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:11:12  bearing 82.3°
    Tweede punt: 14:51:42  bearing 53.5°
    Totale hoek: -28.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1431

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs