CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-07-2019 -- Hugo MERTENS -- 3331,9 punten

Database gegevens:

Datum: 09-07-2019 Type proef: OP
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Hugo MERTENS Club: ALB
Afstand: 719.7 km Score: 3331,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

txpdr 7000 en EBBL APP 134.480 clearance initieel tot 2500ft, nadien 2000ft - Dutch Mil 132.350 uitgeluisterd - Langen INFO 129.875 en txpdr 7742 bij binnenvliegen Duitsland en voor crossen van Niederrhein en verdere vlucht in Duitsland - Niederrhein tower 129.405 voor het binnenvliegen van de CTR - bij terugkeer in Belgie Brussels Info 126.900 - initieel clearance tot FL 65 van Control - nadien max 5400ft met QNH 1019

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-07-09-NAV-8I2-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-07-2019
Weerkaart: Weerkaart van 09-07-2019



IGC File gegevens:

128 GPS datum format niet standaard

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/07/2019
Piloot:         HUGO MERTENS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2019-07-09-NAV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.240'N   522.206'E
    tijd: 08:26:00 UTC
    alti: -36 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5058.597'N   525.248'E =  79 3.6 km van vertrek
    tijd: 08:28:48 UTC
    alti: 543 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.235'N   522.676'E =  91 0.5 km van vertrek
    tijd: 18:14:41 UTC
    alti: -13 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 09:48:41
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5058.046'N   522.268'E  @ 08:31:58 UTC,   515 m
    punt 1:  5208.715'N   719.726'E  @ 11:23:52 UTC,  1068 m
    punt 2:  5149.635'N   456.746'E  @ 13:30:03 UTC,  1235 m
    punt 3:  5156.305'N   709.951'E  @ 15:12:19 UTC,  1636 m
    punt 4:  5058.188'N   522.660'E  @ 16:56:02 UTC,  1568 m
    punt 5:  5115.316'N   555.181'E  @ 17:38:09 UTC,  1365 m
    Finish:  5058.264'N   522.470'E  @ 18:13:19 UTC,   155 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  188.7 km  45 @  65.9 km/h
    been 2:  167.5 km 259 @  79.6 km/h
    been 3:  153.4 km  84 @  90.0 km/h
    been 4:  164.5 km 230 @  95.2 km/h
    been 5:   49.5 km  50 @  70.5 km/h
    been 6:   49.6 km 231 @  84.6 km/h
Afgelegde afstand:                   773.1 km
Duur:                                09:41:21
Gemiddelde snelheid:                 79.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte:                         524.0 m
Finishhoogte:                        155.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          369 m
Totale score afstand:                773.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5151.806'N   610.130'E =  29 113.8 km van vertrek
    tijd:    14:30:28 UTC
    alti:    1346 m
Finishpunt
    pos.:    5110.607'N   543.444'E =  47 33.8 km van vertrek
    tijd:    16:30:28 UTC
    alti:    1305 m
Grootste afstand in 2 uur: 200.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.1 km/h
Hoogteverlies:             41 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 820.8 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  STEINFURT        5208.870'N   719.780'E   188.5 km  45
    punt 2:  GORINCHEM        5149.800'N   456.600'E   167.7 km 259
    punt 3:  COESFELD         5156.440'N   709.850'E   153.4 km  85
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E   164.7 km 230
    punt 5:  VENLO AERO       5121.750'N   612.950'E    73.2 km  53
    finish:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    73.2 km 234
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 08:32:15 UTC,   474 m
    punt 1:  STEINFURT        @ 11:23:56 UTC,  1063 m :  188.0 km   65.7 km/h
    punt 2:  GORINCHEM        @ 13:29:58 UTC,  1240 m :  166.7 km   79.4 km/h
    punt 3:  COESFELD         @ 15:12:13 UTC,  1659 m :  152.4 km   89.4 km/h
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   @ 16:56:00 UTC,  1569 m :  163.7 km   94.6 km/h
    punt 5:  VENLO AERO       niet gerond
    afbreekpunt: 5115.303'N   555.198'E  @ 17:38:08 UTC, 1365 m : 48.9 km 69.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        719.7 km
Duur van de proef:        09:05:53
Gemiddelde snelheid:      79.1 km/h
Start hoogte:             474 m
Hoogte passeren start:    474 m
Hoogte aan break-punt:    1365 m
Hoogteverlies over proef: -891 m
Totale score afstand:     719.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:28:48 UTC
    einde: 18:14:41 UTC
    duur:  09:45:53

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     178 m @ 09:52:52 UTC
    hoog punt:    1940 m @ 16:38:24 UTC
    hoogtewinst:  1762 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:38:42  bearing 83.4
    Tweede punt: 13:30:00  bearing 17.1
    Totale hoek: -66.3

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
GPS datum format niet standaard
Rekentijd 19056

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs