CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-07-2019 -- Hugo JANSEN -- 1628,1 punten

Database gegevens:

Datum: 07-07-2019 Type proef: OP
Toestel: LS 8/T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 371.2 km Score: 1628,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Prüm was tè ver: zware overcast tussen Prüm en Schleiden, gelukkig nog weg geraakt, maar daardoor teveel tijd verloren. Van Heinsberg tot Venlo archi-slecht (wind op kop tot 32km/h), verder tot in Bree ook heel slecht. Pas bij Lommel weer een echt goede bel gevonden, net voldoende om Weelde te halen (zonder water dan).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR op 7000 ganse vlucht, Meeuwen Para uitgeluisterd, Para Dahlemer Binz 130.085 niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-07-07-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-07-2019
Weerkaart: Weerkaart van 07-07-2019



IGC File gegevens:

128 GPS datum format niet standaard

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/07/2019
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2019-07-07-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  386

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.848'N   4°58.234'E
    tijd: 09:04:29 UTC
    alti: 11 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 51°23.738'N   4°54.512'E = 267° 4.3 km van vertrek
    tijd: 09:08:26 UTC
    alti: 530 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.896'N   4°58.300'E =  41° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:43:59 UTC
    alti: 6 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:39:30
Motorgebruik
    aantal keren: 4
    totale motortijd: 18.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.619'N   4°53.931'E  @ 09:16:54 UTC,  1016 m
    punt 1:  50°51.431'N   5°18.048'E  @ 10:15:57 UTC,   939 m
    punt 2:  51°22.427'N   6°09.911'E  @ 11:35:43 UTC,   599 m
    punt 3:  50°11.855'N   6°26.963'E  @ 13:18:38 UTC,  1668 m
    punt 4:  50°34.106'N   6°35.111'E  @ 14:08:53 UTC,  1821 m
    punt 5:  50°39.789'N   6°18.885'E  @ 14:20:37 UTC,  1645 m
    Finish:  51°04.322'N   6°08.014'E  @ 15:05:36 UTC,   301 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.7 km 155° @  68.8 km/h
    been 2:   83.5 km  46° @  62.8 km/h
    been 3:  132.4 km 171° @  77.2 km/h
    been 4:   42.4 km  13° @  50.6 km/h
    been 5:   21.8 km 299° @ 111.7 km/h
    been 6:   47.2 km 344° @  63.0 km/h
Afgelegde afstand:                   395.0 km
Duur:                                05:48:42
Gemiddelde snelheid:                 68.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 88.9 km
Starthoogte:                         530.0 m
Finishhoogte:                        301.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          229 m
Totale score afstand:                395.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°18.997'N   5°51.449'E =  98° 62.4 km van vertrek
    tijd:    11:23:16 UTC
    alti:    1130 m
Finishpunt
    pos.:    50°15.416'N   6°31.182'E = 139° 167.4 km van vertrek
    tijd:    13:23:16 UTC
    alti:    1556 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.5 km/h
Hoogteverlies:             -426 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 537.3 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEEL   51°23.830'N   4°58.100'E
    punt 1:  5ALKE   50°52.370'N   5°18.256'E    62.9 km 158°
    punt 2:  20VES   51°22.100'N   6°09.850'E    81.6 km  47°
    punt 3:  30PRM   50°12.950'N   6°27.250'E   129.8 km 171°
    punt 4:  20VEA   51°23.830'N   6°09.340'E   133.1 km 351°
    punt 5:  10STK   50°58.180'N   5°16.700'E    77.6 km 232°
    finish:  1WEEL   51°23.830'N   4°58.100'E    52.3 km 336°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEEL   @ 09:20:45 UTC,   907 m
    punt 1:  5ALKE   @ 10:15:33 UTC,   963 m :   62.9 km   68.9 km/h
    punt 2:  20VES   @ 11:35:51 UTC,   577 m :   81.6 km   61.0 km/h
    punt 3:  30PRM   @ 13:18:10 UTC,  1655 m :  129.8 km   76.1 km/h
    punt 4:  20VEA   niet gerond
    afbreekpunt: 51°04.322'N   6°08.014'E  @ 15:05:36 UTC, 301 m : 96.9 km 54.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        371.2 km
Duur van de proef:        05:44:51
Gemiddelde snelheid:      64.6 km/h
Start hoogte:             530 m
Hoogte passeren start:    907 m
Hoogte aan break-punt:    301 m
Hoogteverlies over proef: 229 m
Totale score afstand:     371.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:08:26 UTC
    einde: 15:05:36 UTC
    duur:  05:57:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     503 m @ 11:37:05 UTC
    hoog punt:    1939 m @ 13:11:27 UTC
    hoogtewinst:  1436 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:16:45  bearing 26.8°
    Tweede punt: 13:18:07  bearing 118.7°
    Totale hoek: 91.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
GPS datum format niet standaard
Rekentijd 4220

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs