CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-07-2019 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1421,7 punten

Database gegevens:

Datum: 07-07-2019 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 419.4 km Score: 1421,7 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Bij Aken heel lang getwijfeld om rechtsomkeer te maken, maar het leek mij wel een leuk idee om te proberen en het zag er daar nog doenbaar uit. Het front zat echter muurvast boven de Ardennen. Er was geen doorkomen meer aan. In het Noorden van België wel mooi weer tot 's avonds laat. Het was waarschijnlijk slimmer geweest om rechtsomkeer te maken. Met de laatste wolkenstraten uit NNO richting tot 21:00 had dat wellicht nog gelukt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR in Nederland + Dutch Mill Frequentie Woensdrecht uitgeluiterd Contact Seppe voor crossing Para Zones Uitluisteren Kleine Brogel Contact Theux voor status LFA G3 Uitgeluisterd Florennes

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-07-07-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-07-2019
Weerkaart: Weerkaart van 07-07-2019



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/07/2019
Piloot:         K VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2019-07-07-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  323

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.030'N   3°51.562'E
    tijd: 10:23:09 UTC
    alti: -22 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°45.442'N   3°51.936'E =  30° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:23:42 UTC
    alti: 323 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.187'N   3°51.736'E =  35° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:26:52 UTC
    alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:03:43
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 30.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°44.758'N   3°51.541'E  @ 10:29:52 UTC,   703 m
    punt 1:  51°11.724'N   3°53.075'E  @ 11:39:12 UTC,   919 m
    punt 2:  51°31.967'N   4°48.492'E  @ 12:34:17 UTC,   543 m
    punt 3:  51°11.757'N   5°17.438'E  @ 13:11:37 UTC,  1039 m
    punt 4:  51°16.423'N   6°18.830'E  @ 13:47:42 UTC,  1332 m
    punt 5:  50°33.793'N   6°10.919'E  @ 14:37:57 UTC,  1464 m
    Finish:  50°21.235'N   4°54.841'E  @ 15:52:02 UTC,   547 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.0 km   2° @  43.3 km/h
    been 2:   74.5 km  59° @  81.1 km/h
    been 3:   50.3 km 138° @  80.9 km/h
    been 4:   72.0 km  83° @ 119.7 km/h
    been 5:   79.6 km 187° @  95.0 km/h
    been 6:   93.0 km 256° @  75.3 km/h
Afgelegde afstand:                   419.4 km
Duur:                                05:22:10
Gemiddelde snelheid:                 78.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 86.8 km
Starthoogte:                         307.0 m
Finishhoogte:                        547.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -240 m
Totale score afstand:                419.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°26.979'N   4°55.093'E =  43° 107.5 km van vertrek
    tijd:    12:50:32 UTC
    alti:    1138 m
Finishpunt
    pos.:    50°30.399'N   5°52.046'E = 100° 144.6 km van vertrek
    tijd:    14:50:32 UTC
    alti:    1328 m
Grootste afstand in 2 uur: 213.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.6 km/h
Hoogteverlies:             -190 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 640.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RONSE            50°45.170'N   3°37.470'E
    punt 1:  FOURMIES         50°01.110'N   4°01.810'E    86.6 km 160°
    punt 2:  BAD NEUENAHR     50°33.530'N   7°08.200'E   229.4 km  74°
    punt 3:  HIRSON           49°54.310'N   4°05.800'E   228.7 km 253°
    finish:  GERAARDSBERGEN   50°45.150'N   3°51.950'E    95.7 km 350°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RONSE            @ 11:46:12 UTC,   847 m
    punt 1:  FOURMIES         niet gerond
    afbreekpunt: 50°21.235'N   4°54.841'E  @ 15:52:02 UTC, 547 m : 13.3 km 3.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        13.3 km
Duur van de proef:        04:05:50
Gemiddelde snelheid:      3.2 km/h
Start hoogte:             307 m
Hoogte passeren start:    847 m
Hoogte aan break-punt:    547 m
Hoogteverlies over proef: -240 m
Totale score afstand:     13.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:23:42 UTC
    einde: 15:52:02 UTC
    duur:  05:28:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     307 m @ 10:23:57 UTC
    hoog punt:    1756 m @ 14:31:47 UTC
    hoogtewinst:  1449 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:29:52  bearing 248.8°
    Tweede punt: 15:52:02  bearing 153.4°
    Totale hoek: 264.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6226

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs