CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-07-2018 -- Joris VANDERPUTTEN -- 2354,2 punten

Database gegevens:

Datum: 08-07-2018 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Joris VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 555.6 km Score: 2354,2 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
eindelijk eens wat goed weer! Vertrek voorzichtig in het blauw, daarna steeds meer cu, maar ook steeds meer wind, die zorgde voor zeer turbulente thermiek. In het terugkomen toch de snelheid kunnen houden, totdat net voor Maubeuge de onzekerheid wat toesloeg door de uitstervende wolkenpakken. Daarna nog wat fluisjes tot aan de Belgische grens. En dan het avondlijke blauw terug in. Met de geruststelling vd motor er toch maar voor gegaan, en met wat zweten nog binnen geraakt met wat waarschijnlijk men traagste eindaanvluchtbeen is.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

geraardsbergen sector 1 actief, R175 Suippes niet actief, St. Dizier 134.775 niet actief (répondeur)

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-07-08-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-07-2018
Weerkaart: Weerkaart van 08-07-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/07/2018
Piloot:         J VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2018-07-08-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.031'N   3°51.560'E
    tijd: 10:53:00 UTC
    alti: -94 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°45.371'N   3°51.929'E =  34° 0.8 km van vertrek
    tijd: 10:53:32 UTC
    alti: 234 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.192'N   3°51.738'E =  35° 0.4 km van vertrek
    tijd: 18:03:42 UTC
    alti: -87 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:10:42
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.136'N   3°52.066'E  @ 10:54:32 UTC,   154 m
    punt 1:  50°32.176'N   3°35.969'E  @ 11:34:51 UTC,  1138 m
    punt 2:  48°47.147'N   5°10.823'E  @ 13:50:41 UTC,  1047 m
    punt 3:  49°23.472'N   4°45.648'E  @ 14:46:46 UTC,   996 m
    punt 4:  49°34.348'N   4°18.269'E  @ 15:17:36 UTC,  1473 m
    punt 5:  50°53.494'N   3°25.395'E  @ 17:17:06 UTC,   402 m
    Finish:  50°45.245'N   3°51.800'E  @ 18:02:05 UTC,   -84 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   32.1 km 216° @  47.8 km/h
    been 2:  225.7 km 149° @  99.7 km/h
    been 3:   74.0 km 336° @  79.1 km/h
    been 4:   38.7 km 302° @  75.4 km/h
    been 5:  159.6 km 337° @  80.1 km/h
    been 6:   34.6 km 116° @  46.1 km/h
Afgelegde afstand:                   564.7 km
Duur:                                07:07:33
Gemiddelde snelheid:                 79.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         181.0 m
Finishhoogte:                        -84.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          265 m
Totale score afstand:                564.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°05.009'N   3°59.153'E = 173° 74.7 km van vertrek
    tijd:    12:16:21 UTC
    alti:    1297 m
Finishpunt
    pos.:    49°01.966'N   4°58.326'E = 157° 207.1 km van vertrek
    tijd:    14:16:21 UTC
    alti:    1058 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.9 km/h
Hoogteverlies:             239 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 555.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN   50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  LEUZE            50°36.320'N   3°36.980'E    24.1 km 227°
    punt 2:  BAR-LE-DUC       48°47.120'N   5°09.870'E   231.2 km 151°
    punt 3:  WAREGEM          50°53.550'N   3°25.530'E   265.6 km 333°
    finish:  GERAARDSBERGEN   50°45.150'N   3°51.950'E    34.7 km 117°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN   @ 11:02:42 UTC,   554 m
    punt 1:  LEUZE            @ 11:22:00 UTC,   626 m :   24.1 km   74.8 km/h
    punt 2:  BAR-LE-DUC       @ 13:50:12 UTC,  1067 m :  231.2 km   93.6 km/h
    punt 3:  WAREGEM          @ 17:17:12 UTC,   383 m :  265.6 km   77.0 km/h
    finish:  GERAARDSBERGEN   @ 18:03:42 UTC,   -87 m :   34.7 km   44.8 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        555.6 km
Duur van de proef:        07:01:00
Gemiddelde snelheid:      79.2 km/h
Start hoogte:             141 m
Hoogte passeren start:    554 m
Hoogte passeren finish:   -87 m
Hoogteverlies over proef: 228 m
Totale score afstand:     555.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:53:32 UTC
    einde: 18:03:42 UTC
    duur:  07:10:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     141 m @ 10:54:47 UTC
    hoog punt:    1705 m @ 15:12:01 UTC
    hoogtewinst:  1564 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:57:11  bearing 167.5°
    Tweede punt: 17:17:18  bearing 269.7°
    Totale hoek: 102.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6733

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs