CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-07-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 1883,3 punten

Database gegevens:

Datum: 08-07-2018 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 418.1 km Score: 1883,3 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
3u45 alles geven op Push van Universal Nation om de trouw van Stef en Stien af te sluiten. 4u30 goed en wel in bed, dan wekker toch maar een heel stuk later om de nodig slaap te hebben. Bijgevolg ~11u45 op het veld en om 13u15 pas door de start. Wilde perse geen jo-jo doen, dus rondje Eindhoven in gedachten. Voor water was er geen tijd. Met hoe het eerst stuk ging was dat jammer was de pomp in Lommel circuit vroeg om kilo's. Been richting coesfeld vond ik niet helemaal het ritme. Geen echt mooi opgebolde Cu, wind wat op zij, niet altijd direct het stijgen vinden, maar het dorre landschap was mooi. Been tegen de wind naar Nederland was eigenlijk nog het beste. Een bij Nijverdal was het weerbeeld anders. Het droogde volledig uit. Terlet puur blauw en het stijgen werd echt minder. In de verte aan de horizon de cumulussen. Nogmaals na al zo veel keren vanaf Terlet op bijna max finess over de rivieren en hopen om de Cu te kunnen pakken. Beetje overlevingsmodus dus. Te veel tijd verloren om eens terug in de Kempen de connectie te maken en de proef rond te vliegen. Moe maar voldaan of hoe zeggen ze dat. A ha, vond dat er wel maar weinig bakken in de lucht hingen overal.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder Nl 7000, 6101 en uitluisteren aan weze. Dutch Mil voor Deelen en Gilze maar beide CTR niet actief. Gilze wel radio uitluisteren.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/qR6DCKAPEEVJoMRZ9
Igc-file: 2018-07-08-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-07-2018
Weerkaart: Weerkaart van 08-07-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/07/2018
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2018-07-08-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.584'N   457.076'E
    tijd: 11:05:20 UTC
    alti: -67 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5123.769'N   457.997'E =  72 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:06:21 UTC
    alti: 467 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.528'N   456.919'E = 240 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:37:55 UTC
    alti: -61 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:32:35
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5124.250'N   457.995'E  @ 11:16:22 UTC,  1040 m
    punt 1:  5110.771'N   510.842'E  @ 11:33:16 UTC,   913 m
    punt 2:  5115.172'N   547.296'E  @ 12:04:41 UTC,   987 m
    punt 3:  5156.199'N   710.283'E  @ 13:37:26 UTC,  1208 m
    punt 4:  5222.022'N   628.334'E  @ 14:23:26 UTC,  1156 m
    punt 5:  5128.755'N   500.063'E  @ 16:12:40 UTC,   783 m
    Finish:  5117.971'N   501.039'E  @ 16:29:49 UTC,   723 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.1 km 149 @ 103.4 km/h
    been 2:   43.2 km  79 @  82.6 km/h
    been 3:  122.4 km  51 @  79.2 km/h
    been 4:   67.7 km 315 @  88.3 km/h
    been 5:  141.4 km 226 @  77.7 km/h
    been 6:   20.0 km 177 @  70.1 km/h
Afgelegde afstand:                   423.9 km
Duur:                                05:13:27
Gemiddelde snelheid:                 81.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.4 km
Starthoogte:                         467.0 m
Finishhoogte:                        723.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -256 m
Totale score afstand:                423.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5143.906'N   642.225'E =  72 127.2 km van vertrek
    tijd:    13:11:00 UTC
    alti:    1381 m
Finishpunt
    pos.:    5158.381'N   543.250'E =  39 83.6 km van vertrek
    tijd:    15:11:01 UTC
    alti:    873 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.4 km/h
Hoogteverlies:             508 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 510.1 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
    punt 1:  KEIHEUVE   5110.851'N   513.245'E    30.1 km 144
    punt 2:  COESFELD   5156.439'N   709.850'E   159.1 km  57
    punt 3:  NIJVERDA   5221.930'N   628.479'E    66.8 km 315
    punt 4:  TURNHOUT   5119.450'N   456.649'E   156.7 km 223
    punt 5:  ZONHOVEN   5100.727'N   522.286'E    45.8 km 139
    finish:  WEELDE A   5124.049'N   458.130'E    51.6 km 327
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE A   @ 11:16:34 UTC,   985 m
    punt 1:  KEIHEUVE   @ 11:34:37 UTC,   847 m :   30.1 km  100.1 km/h
    punt 2:  COESFELD   @ 13:37:39 UTC,  1205 m :  159.1 km   77.6 km/h
    punt 3:  NIJVERDA   @ 14:23:26 UTC,  1156 m :   66.8 km   87.5 km/h
    punt 4:  TURNHOUT   @ 16:26:53 UTC,   868 m :  156.7 km   76.1 km/h
    punt 5:  ZONHOVEN   niet gerond
    afbreekpunt: 5117.978'N   501.129'E  @ 16:29:53 UTC, 720 m : 5.4 km 108.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        418.1 km
Duur van de proef:        05:13:19
Gemiddelde snelheid:      80.1 km/h
Start hoogte:             467 m
Hoogte passeren start:    985 m
Hoogte aan break-punt:    720 m
Hoogteverlies over proef: -253 m
Totale score afstand:     418.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:06:21 UTC
    einde: 16:37:55 UTC
    duur:  05:31:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     512 m @ 11:06:37 UTC
    hoog punt:    1478 m @ 14:59:35 UTC
    hoogtewinst:   966 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:04:41  bearing 66.3
    Tweede punt: 16:15:56  bearing 26.6
    Totale hoek: -39.7

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4326

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs