CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-06-2018 -- Philipe MATTHYS -- 1488,2 punten

Database gegevens:

Datum: 30-06-2018 Type proef: OP
Toestel: Discus 2/T 18m Immatriculatie: D KVFF
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Philipe MATTHYS Club: VZA
Afstand: 339.3 km Score: 1488,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-06-30-NAV-8N7-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-06-2018
Weerkaart: Weerkaart van 30-06-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/06/2018
Piloot:         MATTHYS PHILIPE
Zweefvliegtuig: D-KVFF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 8n7
Logger file:    2018-06-30-NAV-8N7-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.566'N   457.108'E
    tijd: 11:03:51 UTC
    alti: 20 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5122.752'N   500.101'E = 114 3.8 km van vertrek
    tijd: 11:08:03 UTC
    alti: 641 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.536'N   456.974'E = 250 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:39:56 UTC
    alti: 33 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:36:05
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5123.118'N   454.374'E  @ 11:16:30 UTC,   972 m
    punt 1:  5052.869'N   536.327'E  @ 12:12:34 UTC,   788 m
    punt 2:  5104.665'N   506.600'E  @ 12:37:12 UTC,   927 m
    punt 3:  5114.394'N   458.517'E  @ 12:50:06 UTC,   730 m
    punt 4:  5122.704'N   434.507'E  @ 13:13:09 UTC,  1122 m
    punt 5:  5052.934'N   536.507'E  @ 14:31:23 UTC,   859 m
    Finish:  5123.957'N   446.016'E  @ 15:22:01 UTC,   476 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   74.4 km 139 @  79.7 km/h
    been 2:   41.1 km 302 @ 100.1 km/h
    been 3:   20.4 km 333 @  94.7 km/h
    been 4:   31.9 km 299 @  83.0 km/h
    been 5:   91.0 km 127 @  69.8 km/h
    been 6:   82.3 km 315 @  97.6 km/h
Afgelegde afstand:                   341.1 km
Duur:                                04:05:31
Gemiddelde snelheid:                 83.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.9 km
Starthoogte:                         627.0 m
Finishhoogte:                        476.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          151 m
Totale score afstand:                341.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5117.860'N   458.308'E = 173 10.7 km van vertrek
    tijd:    11:24:25 UTC
    alti:    983 m
Finishpunt
    pos.:    5118.221'N   450.211'E = 219 12.7 km van vertrek
    tijd:    13:24:25 UTC
    alti:    657 m
Grootste afstand in 2 uur: 177.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.8 km/h
Hoogteverlies:             326 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 458.3 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE 07        5122.870'N   454.250'E
    punt 1:  GELLIK BRUG      5052.700'N   536.560'E    74.6 km 138
    punt 2:  WUUSTWEZEL       5123.320'N   435.900'E    90.7 km 309
    punt 3:  GELLIK BRUG      5052.700'N   536.560'E    90.7 km 128
    punt 4:  HOOGSTRATEN      5124.120'N   445.750'E    83.1 km 315
    punt 5:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    64.4 km 138
    finish:  WEELDE 25        5124.860'N   502.230'E    54.8 km 335
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07        @ 11:16:40 UTC,   943 m
    punt 1:  GELLIK BRUG      @ 12:12:33 UTC,   787 m :   74.1 km   79.6 km/h
    punt 2:  WUUSTWEZEL       @ 13:09:28 UTC,   782 m :   89.7 km   94.6 km/h
    punt 3:  GELLIK BRUG      @ 14:31:19 UTC,   863 m :   89.7 km   65.8 km/h
    punt 4:  HOOGSTRATEN      @ 15:22:00 UTC,   477 m :   82.1 km   97.2 km/h
    punt 5:  HASSELT KIEWIT   niet gerond
    afbreekpunt: 5123.144'N   449.365'E  @ 15:24:22 UTC, 281 m : 3.6 km 91.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        339.3 km
Duur van de proef:        04:07:42
Gemiddelde snelheid:      82.2 km/h
Start hoogte:             627 m
Hoogte passeren start:    943 m
Hoogte aan break-punt:    281 m
Hoogteverlies over proef: 346 m
Totale score afstand:     339.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:08:03 UTC
    einde: 15:24:22 UTC
    duur:  04:16:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     513 m @ 13:27:17 UTC
    hoog punt:    1703 m @ 14:08:39 UTC
    hoogtewinst:  1190 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:12:28  bearing 91.2
    Tweede punt: 13:13:48  bearing 6.7
    Totale hoek: -84.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1782

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs