CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-06-2018 -- Tijl SCHMELZER -- 4275,8 punten

Database gegevens:

Datum: 28-06-2018 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: ACK
Afstand: 1009.1 km Score: 4275,8 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR NL 7000, XPDR Paderborn en uitgeluisterd, paradrops duitsland, contact via Wim met Brussels info, Belg radar, en Maastricht voor vrijgave Belgie boven 4500ft en Maastricht

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-06-28-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-06-2018
Weerkaart: Weerkaart van 28-06-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/06/2018
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2018-06-28-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.714'N   512.887'E
    tijd: 06:42:21 UTC
    alti: -58 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5112.962'N   520.074'E =  63 9.3 km van vertrek
    tijd: 06:47:32 UTC
    alti: 652 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.757'N   513.010'E =  61 0.2 km van vertrek
    tijd: 19:14:08 UTC
    alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 12:31:47
Motorgebruik
    aantal keren: 5
    totale motortijd: 56.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5111.688'N   610.791'E  @ 07:44:24 UTC,  1504 m
    punt 1:  5129.616'N   912.012'E  @ 10:46:06 UTC,  1312 m
    punt 2:  4948.193'N   451.862'E  @ 13:49:23 UTC,  1710 m
    punt 3:  5108.549'N   659.134'E  @ 16:04:15 UTC,  1325 m
    punt 4:  5045.853'N   610.189'E  @ 16:35:20 UTC,  1149 m
    punt 5:  5108.515'N   659.176'E  @ 17:45:47 UTC,  1077 m
    Finish:  5048.358'N   553.480'E  @ 18:37:32 UTC,   375 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  213.0 km  80 @  70.3 km/h
    been 2:  359.6 km 240 @ 117.7 km/h
    been 3:  211.8 km  44 @  94.2 km/h
    been 4:   71.1 km 234 @ 137.3 km/h
    been 5:   71.1 km  53 @  60.6 km/h
    been 6:   85.5 km 244 @  99.1 km/h
Afgelegde afstand:                   1012.2 km
Duur:                                10:53:08
Gemiddelde snelheid:                 93.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 67.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 63.0 km
Starthoogte:                         1520.0 m
Finishhoogte:                        375.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1145 m
Totale score afstand:                1004.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5122.580'N   840.775'E =  83 242.7 km van vertrek
    tijd:    11:08:50 UTC
    alti:    1868 m
Finishpunt
    pos.:    5018.474'N   536.795'E = 164 100.9 km van vertrek
    tijd:    13:08:50 UTC
    alti:    1240 m
Grootste afstand in 2 uur: 246.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   123.2 km/h
Hoogteverlies:             628 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1025.7 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   DFW94              5111.117'N   611.417'E
    punt 1:  CDH34              5129.617'N   911.900'E   212.4 km  80
    punt 2:  UYT66              4948.217'N   452.500'E   358.9 km 240
    punt 3:  LANGENFELD WIESC   5108.450'N   659.117'E   211.1 km  44
    punt 4:  TT112              5045.900'N   610.433'E    70.7 km 234
    punt 5:  LANGENFELD WIESC   5108.450'N   659.117'E    70.7 km  53
    finish:  GGD87              5044.283'N   540.900'E   102.0 km 244
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DFW94              @ 07:45:08 UTC,  1306 m
    punt 1:  CDH34              @ 10:46:13 UTC,  1309 m :  212.4 km   70.4 km/h
    punt 2:  UYT66              @ 13:49:18 UTC,  1717 m :  358.9 km  117.6 km/h
    punt 3:  LANGENFELD WIESC   @ 16:04:17 UTC,  1320 m :  211.1 km   93.8 km/h
    punt 4:  TT112              @ 16:35:27 UTC,  1136 m :   70.7 km  136.1 km/h
    punt 5:  LANGENFELD WIESC   @ 17:45:52 UTC,  1074 m :   70.7 km   60.2 km/h
    finish:   GGD87              niet gerond
    afbreekpunt: 5048.358'N   553.480'E  @ 18:37:32 UTC, 375 m : 85.4 km 99.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        1009.1 km
Duur van de proef:        10:52:24
Gemiddelde snelheid:      92.8 km/h
Start hoogte:             1306 m
Hoogte passeren start:    1306 m
Hoogte aan break-punt:    375 m
Hoogteverlies over proef: 931 m
Totale score afstand:     1009.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:43:06 UTC
    einde: 18:37:32 UTC
    duur:  10:54:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     633 m @ 08:06:28 UTC
    hoog punt:    2135 m @ 14:41:55 UTC
    hoogtewinst:  1502 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 07:43:32  bearing 73.8
    Tweede punt: 13:49:26  bearing 167.4
    Totale hoek: 93.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 23019

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs