CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-06-2018 -- Tom CONINGS -- 1439,6 punten

Database gegevens:

Datum: 27-06-2018 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus XL/T Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 111 Klasse: Motor
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 319.6 km Score: 1439,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: STIJN VANDEN BOER
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
FLOPMETEO. Thermiek kwam veel trager op gang als voorspeld. Eerste start van 1h30 om daarna opnieuw te proberen. Weer de turbo nodig gehad aan EBZW, erna toch maar opnieuw gestart en vlot de proef rondgevlogen. Er had weer meer ingezeten, maar weeral een toffe vlucht met Stijn. Danku Stijn om terug te komen voor een tweede sleep!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBBL FL055 approved SQ7000 entire flight. Contact BRU info and 5000ft approved between Keiheuvel and Weelde. Monitoring EBZW and Dutch Mil

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-06-27-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-06-2018
Weerkaart: Weerkaart van 27-06-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/06/2018
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2018-06-27-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.237'N   522.205'E
    tijd: 11:44:38 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5058.498'N   525.923'E =  84 4.4 km van vertrek
    tijd: 11:48:30 UTC
    alti: 575 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.222'N   522.708'E =  93 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:36:42 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:52:04
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 5.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5057.312'N   520.001'E  @ 12:31:16 UTC,   812 m
    punt 1:  5124.303'N   608.087'E  @ 13:52:20 UTC,  1318 m
    punt 2:  5116.483'N   545.594'E  @ 14:06:25 UTC,  1324 m
    punt 3:  5122.284'N   614.967'E  @ 14:30:39 UTC,  1052 m
    punt 4:  5058.012'N   522.154'E  @ 15:08:11 UTC,  1096 m
    punt 5:  5123.347'N   454.132'E  @ 15:52:01 UTC,  1163 m
    Finish:  5058.272'N   523.100'E  @ 16:34:46 UTC,    62 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   75.1 km  48 @  55.6 km/h
    been 2:   29.9 km 241 @ 127.3 km/h
    been 3:   35.8 km  72 @  88.6 km/h
    been 4:   76.3 km 234 @ 121.9 km/h
    been 5:   57.2 km 325 @  78.3 km/h
    been 6:   57.5 km 144 @  80.6 km/h
Afgelegde afstand:                   331.7 km
Duur:                                04:03:30
Gemiddelde snelheid:                 81.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         401.0 m
Finishhoogte:                        62.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          339 m
Totale score afstand:                331.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5120.740'N   602.745'E =  48 63.0 km van vertrek
    tijd:    13:47:38 UTC
    alti:    1525 m
Finishpunt
    pos.:    5121.992'N   501.959'E = 332 50.0 km van vertrek
    tijd:    15:47:39 UTC
    alti:    1150 m
Grootste afstand in 2 uur: 201.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.6 km/h
Hoogteverlies:             375 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 319.6 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  VENLO/BLERICK    5124.120'N   607.870'E    71.4 km  47
    punt 2:  NEDERWEERT       5116.580'N   545.790'E    29.2 km 241
    punt 3:  VENLO AERO       5121.750'N   612.950'E    33.0 km  73
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    73.2 km 234
    punt 5:  WEELDE 07        5122.870'N   454.250'E    56.4 km 325
    finish:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    56.4 km 144
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 12:37:38 UTC,  1064 m
    punt 1:  VENLO/BLERICK    @ 13:52:16 UTC,  1314 m :   71.4 km   57.4 km/h
    punt 2:  NEDERWEERT       @ 14:06:24 UTC,  1323 m :   29.2 km  124.0 km/h
    punt 3:  VENLO AERO       @ 14:30:19 UTC,  1041 m :   33.0 km   82.7 km/h
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   @ 15:08:06 UTC,  1091 m :   73.2 km  116.3 km/h
    punt 5:  WEELDE 07        @ 15:52:08 UTC,  1158 m :   56.4 km   76.8 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 16:34:34 UTC,    37 m :   56.4 km   79.7 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        319.6 km
Duur van de proef:        03:56:56
Gemiddelde snelheid:      80.9 km/h
Start hoogte:             401 m
Hoogte passeren start:    1064 m
Hoogte passeren finish:   37 m
Hoogteverlies over proef: 364 m
Totale score afstand:     319.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:17:04 UTC
    einde: 16:36:42 UTC
    duur:  04:19:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     401 m @ 12:27:04 UTC
    hoog punt:    1718 m @ 13:44:56 UTC
    hoogtewinst:  1317 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:31:20  bearing 84.0
    Tweede punt: 15:52:03  bearing 28.1
    Totale hoek: -55.9

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1601

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs