CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-06-2018 -- Fabienne VAN DER LINDEN -- 2525,7 punten

Database gegevens:

Datum: 14-06-2018 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D-6371
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Fabienne VAN DER LINDEN Club: KAC
Afstand: 560.7 km Score: 2525,7 pt
Vertrekpunt: EBSH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Met het opschuivend regenfront was dit de ideale dag voor een one-way-ticket richting Berlijn. Nooit gedacht dat ik het zou halen: heel moeizame kruipvlucht met 7/8 tot in de Eifel, vormeloze cumulussen met thermiek die niet rond te krijgen was met bovendien een 1/3 in het blauw. Troost was ergens onder mij een volgzame aanhangwagen (x!). Fantastische landschappen met glinsterend Berlijn op de achtergrond van Lüsse als beloning. Dikke merci aan St. Hubert, Philippe voor de gastvrijheid en het supporteren :)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Standby op Langen West 123.525, Langen Mitte 119,15 FIS Bremen 119,825 met xpdr 7000. Para Zerbst 123,050 niet actief.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/1bA5PA9PJcG21i2P8
Igc-file: 2018-06-14-LXV-2ER-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-06-2018
Weerkaart: Weerkaart van 14-06-2018



IGC File gegevens:

306 Te kort been: start punt gecorrigeerd

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/06/2018
Piloot:         FABIENNE VAN DER LINDEN
Zweefvliegtuig: D-6371
Toestel type:   LS6WL    Klasse: OPEN-REN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2er
Logger file:    2018-06-14-LXV-2ER-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSH  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.293'N   5°24.504'E
    tijd: 08:56:32 UTC
    alti: 507 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°00.206'N   5°23.825'E = 192° 4.0 km van vertrek
    tijd: 09:00:27 UTC
    alti: 1075 m
Landingspunt 
    pos.: 52°08.626'N  12°40.451'E =  62° 558.5 km van vertrek
    tijd: 17:28:03 UTC
    alti: 49 m
Afstand take-off tot landing: 558.5
Totale vluchtduur: 08:31:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°00.216'N   5°23.809'E  @ 09:00:51 UTC,  1089 m
    punt 1:  50°28.310'N   6°50.078'E  @ 10:49:38 UTC,  1072 m
    punt 2:  50°23.109'N   7°14.531'E  @ 11:13:55 UTC,   922 m
    punt 3:  50°27.373'N   8°00.794'E  @ 12:00:14 UTC,  1297 m
    punt 4:  51°16.701'N   9°03.741'E  @ 13:37:39 UTC,  1596 m
    punt 5:  51°33.990'N  11°02.124'E  @ 15:27:31 UTC,  1578 m
    Finish:  52°09.086'N  12°44.905'E  @ 17:17:40 UTC,   763 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  115.0 km  62° @  63.4 km/h
    been 2:   30.5 km 108° @  75.4 km/h
    been 3:   55.4 km  81° @  71.7 km/h
    been 4:  117.6 km  38° @  72.4 km/h
    been 5:  140.9 km  76° @  77.0 km/h
    been 6:  134.8 km  60° @  73.4 km/h
Afgelegde afstand:                   594.2 km
Duur:                                08:16:49
Gemiddelde snelheid:                 71.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 565.0 km
Starthoogte:                         1075.0 m
Finishhoogte:                        763.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          312 m
Totale score afstand:                594.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°25.224'N   6°59.456'E =  69° 120.7 km van vertrek
    tijd:    11:02:43 UTC
    alti:    1226 m
Finishpunt
    pos.:    51°05.818'N   8°54.810'E =  63° 274.8 km van vertrek
    tijd:    13:02:43 UTC
    alti:    1367 m
Grootste afstand in 2 uur: 169.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    84.6 km/h
Hoogteverlies:             -141 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1441.8 km  GELDIG
Te kort been: start punt gecorrigeerd
    vertrek: ST HUBERT GLD     50°02.150'N   5°24.250'E
    start:   START_ZO          50°02.250'N   5°25.150'E
    punt 1:  KUNICE            52°16.272'N  14°39.722'E   692.2 km  65°
    punt 2:  OEHNA             51°54.130'N  13°03.630'E   117.2 km 250°
    punt 3:  BRIEST BRANDENB   52°26.250'N  12°27.267'E    72.6 km 325°
    finish:  ST HUBERT GLD     50°02.150'N   5°24.250'E   559.9 km 244°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   START_ZO          @ 09:08:11 UTC,  1169 m
    punt 1:  KUNICE            niet gerond
    afbreekpunt: 52°09.059'N  12°44.920'E  @ 17:17:38 UTC, 766 m : 560.7 km 68.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        560.7 km
Duur van de proef:        08:09:27
Gemiddelde snelheid:      68.7 km/h
Start hoogte:             989 m
Hoogte passeren start:    1169 m
Hoogte aan break-punt:    766 m
Hoogteverlies over proef: 223 m
Totale score afstand:     560.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:00:27 UTC
    einde: 17:28:03 UTC
    duur:  08:27:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     787 m @ 09:43:33 UTC
    hoog punt:    1798 m @ 16:15:40 UTC
    hoogtewinst:  1011 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:00:51  bearing 146.7°
    Tweede punt: 17:20:40  bearing 73.0°
    Totale hoek: -73.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13102

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs