CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-06-2018 -- Stefan BOVIN -- 999,1 punten

Database gegevens:

Datum: 10-06-2018 Type proef: OP
Toestel: ASW 28/E 18m Immatriculatie: G-GLID
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Stefan BOVIN Club: LUAC
Afstand: 227.8 km Score: 999,1 pt
Vertrekpunt: EBZW Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

uitluisteren KB/Dutch Mil, XPR 7000 NL

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-06-10-LXV-JIW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-06-2018
Weerkaart: Weerkaart van 10-06-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/06/2018
Piloot:         STEFAN BOVIN
Zweefvliegtuig: G-GLID
Toestel type:   ASW 28 18-E    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jiw
Logger file:    2018-06-10-LXV-JIW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZW  Zwartberg        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5100.720'N   531.473'E
    tijd: 12:18:15 UTC
    alti: 93 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5100.614'N   532.344'E = 101 1.0 km van vertrek
    tijd: 12:21:54 UTC
    alti: 804 m
Landingspunt 
    pos.: 5100.763'N   531.497'E =  19 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:06:50 UTC
    alti: 104 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:48:35
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5100.719'N   532.273'E  @ 12:37:44 UTC,   746 m
    punt 1:  5106.317'N   513.438'E  @ 13:22:06 UTC,   821 m
    punt 2:  5124.744'N   501.906'E  @ 14:04:49 UTC,   875 m
    punt 3:  5113.766'N   510.078'E  @ 14:23:59 UTC,   857 m
    punt 4:  5121.635'N   612.845'E  @ 15:43:09 UTC,   821 m
    punt 5:  5107.307'N   534.947'E  @ 16:23:15 UTC,   558 m
    Finish:  5058.167'N   522.669'E  @ 16:45:44 UTC,   935 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.3 km 295 @  32.9 km/h
    been 2:   36.7 km 339 @  51.6 km/h
    been 3:   22.5 km 155 @  70.3 km/h
    been 4:   74.4 km  78 @  56.4 km/h
    been 5:   51.5 km 239 @  77.0 km/h
    been 6:   22.2 km 220 @  59.3 km/h
Afgelegde afstand:                   231.6 km
Duur:                                04:08:00
Gemiddelde snelheid:                 56.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.3 km
Starthoogte:                         756.0 m
Finishhoogte:                        935.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -179 m
Totale score afstand:                231.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5114.884'N   530.654'E = 358 26.3 km van vertrek
    tijd:    14:50:55 UTC
    alti:    708 m
Finishpunt
    pos.:    5102.117'N   527.084'E = 297 5.7 km van vertrek
    tijd:    16:50:55 UTC
    alti:    625 m
Grootste afstand in 2 uur: 133.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    66.6 km/h
Hoogteverlies:             83 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.4 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   ZWARTBERG-GENK   5100.850'N   531.350'E
    punt 1:  WEELDE 25        5124.860'N   502.230'E    56.0 km 323
    punt 2:  DESSEL KNL       5114.030'N   509.950'E    22.0 km 156
    punt 3:  VENLO AERO       5121.750'N   612.950'E    74.6 km  79
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    73.2 km 234
    punt 5:  RETIE            5116.120'N   505.120'E    38.9 km 329
    finish:  ZWARTBERG-GENK   5100.850'N   531.350'E    41.7 km 133
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZWARTBERG-GENK   @ 12:42:39 UTC,   785 m
    punt 1:  WEELDE 25        @ 14:04:43 UTC,   890 m :   55.5 km   40.6 km/h
    punt 2:  DESSEL KNL       @ 14:23:46 UTC,   832 m :   21.0 km   66.1 km/h
    punt 3:  VENLO AERO       @ 15:43:10 UTC,   823 m :   73.6 km   55.6 km/h
    punt 4:  HASSELT KIEWIT   @ 16:45:48 UTC,   922 m :   72.2 km   69.2 km/h
    punt 5:  RETIE            niet gerond
    afbreekpunt: 5102.909'N   523.964'E  @ 16:59:40 UTC, 687 m : 5.5 km 23.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        227.8 km
Duur van de proef:        04:17:01
Gemiddelde snelheid:      53.2 km/h
Start hoogte:             726 m
Hoogte passeren start:    785 m
Hoogte aan break-punt:    687 m
Hoogteverlies over proef: 39 m
Totale score afstand:     227.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:37:14 UTC
    einde: 17:06:50 UTC
    duur:  04:29:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     376 m @ 14:40:29 UTC
    hoog punt:    1251 m @ 16:03:20 UTC
    hoogtewinst:   875 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:05:15  bearing 33.4
    Tweede punt: 16:45:37  bearing 82.8
    Totale hoek: 49.4

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1276

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs