CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2018 -- Joris VANDERPUTTEN -- 1497,0 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2018 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Joris VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 353.3 km Score: 1497,0 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
moeizaam in het begin; in verschillende trapjes werd het beter richting Ardennen, wel beetje moeilijk met laag plafond onder de afscherming het grote hoge bos over... Terugkomen relatief vlot over het reliëf aan de oever vd Maasvallei, beetje zoeken met (opnieuw) de afscherming, daarom omweg over Hirson. In België terug de mistsoep in, maar deze keer mét plafond en stijgen. Op einde nog beetje moeizaam vanwege de uitspreiding, maar 'de lucht was goed' dus het niet-motor-vlieigseizoen officieel geopend ;-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Overboelare sector 1 actief bij start en landing

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-06-03-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2018
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2018
Piloot:         J VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2018-06-03-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.429'N   3°51.943'E
    tijd: 10:48:12 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°45.072'N   3°51.583'E = 213° 0.8 km van vertrek
    tijd: 10:48:40 UTC
    alti: 267 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.275'N   3°51.834'E = 204° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:38:43 UTC
    alti: -16 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:50:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.184'N   3°52.104'E  @ 11:03:36 UTC,   573 m
    punt 1:  50°35.096'N   3°36.184'E  @ 11:25:59 UTC,   431 m
    punt 2:  49°39.528'N   5°02.293'E  @ 13:44:33 UTC,  1197 m
    punt 3:  49°48.835'N   4°47.500'E  @ 14:05:02 UTC,  1343 m
    punt 4:  49°55.630'N   4°06.014'E  @ 14:40:42 UTC,  1234 m
    punt 5:  50°48.839'N   3°21.817'E  @ 15:58:33 UTC,   823 m
    Finish:  50°45.275'N   3°51.834'E  @ 16:38:43 UTC,   -16 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.5 km 225° @  71.0 km/h
    been 2:  145.4 km 135° @  63.0 km/h
    been 3:   24.8 km 314° @  72.6 km/h
    been 4:   51.3 km 285° @  86.3 km/h
    been 5:  111.7 km 332° @  86.1 km/h
    been 6:   35.9 km 100° @  53.6 km/h
Afgelegde afstand:                   395.5 km
Duur:                                05:35:07
Gemiddelde snelheid:                 70.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte:                         217.0 m
Finishhoogte:                        -16.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          233 m
Totale score afstand:                395.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°46.041'N   4°51.351'E = 147° 130.8 km van vertrek
    tijd:    13:35:44 UTC
    alti:    1492 m
Finishpunt
    pos.:    50°31.659'N   3°29.527'E = 226° 36.7 km van vertrek
    tijd:    15:35:47 UTC
    alti:    1042 m
Grootste afstand in 2 uur: 173.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    86.8 km/h
Hoogteverlies:             450 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 353.3 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN    50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  LEUZE             50°36.320'N   3°36.980'E    24.1 km 227°
    punt 2:  SEDAN-DOUZY       49°39.550'N   5°02.250'E   146.3 km 136°
    punt 3:  MAUBRAY-TOURNAI   50°31.780'N   3°29.700'E   146.8 km 312°
    finish:  GERAARDSBERGEN    50°45.150'N   3°51.950'E    36.1 km  46°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN    @ 11:03:48 UTC,   546 m
    punt 1:  LEUZE             @ 11:22:40 UTC,   425 m :   24.1 km   76.5 km/h
    punt 2:  SEDAN-DOUZY       @ 13:44:33 UTC,  1197 m :  146.3 km   61.9 km/h
    punt 3:  MAUBRAY-TOURNAI   @ 15:35:53 UTC,  1047 m :  146.8 km   79.1 km/h
    finish:  GERAARDSBERGEN    @ 16:36:15 UTC,    -4 m :   36.1 km   35.9 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        353.3 km
Duur van de proef:        05:32:27
Gemiddelde snelheid:      63.8 km/h
Start hoogte:             217 m
Hoogte passeren start:    546 m
Hoogte passeren finish:   -4 m
Hoogteverlies over proef: 221 m
Totale score afstand:     353.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:48:40 UTC
    einde: 16:38:43 UTC
    duur:  05:50:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     217 m @ 10:49:25 UTC
    hoog punt:    1613 m @ 13:33:34 UTC
    hoogtewinst:  1396 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:44:24  bearing 163.9°
    Tweede punt: 15:58:28  bearing 263.4°
    Totale hoek: 99.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2758

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs