CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-05-2018 -- Elke VAN HOEYMISSEN -- 938,8 punten

Database gegevens:

Datum: 26-05-2018 Type proef: OP
Toestel: Discus/bM/bT Immatriculatie: D-KBEW
Handicapfactor: 107 Klasse: Motor
Piloot: Elke VAN HOEYMISSEN Club: KAC
Afstand: 200.9 km Score: 938,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Bij momenten genoten van 't hoge plafond en sommige hele goeie bellen. Zalige final glide ook...die ene bel die ik nog tegen kwam op weg naar huis was gewoon zo goed, dat ik daar met veel plezier nog efkes bleef draaien en tijd verloor om te genieten van de vario :-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR hele vlucht op 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-05-26-FIL-8P2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 26-05-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/05/2018
Piloot:         ELKE.VAN HOEYMISSEN
Zweefvliegtuig: D KBEW
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDARD
Logger type:    Filser  s/n: 8p2
Logger file:    2018-05-26-FIL-8P2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.585'N   457.074'E
    tijd: 12:39:42 UTC
    alti: -23 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5123.895'N   458.050'E =  63 1.3 km van vertrek
    tijd: 12:40:35 UTC
    alti: 520 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.512'N   456.866'E = 241 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:08:10 UTC
    alti: -16 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:28:28
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5124.809'N   457.181'E  @ 12:54:32 UTC,  1100 m
    punt 1:  5111.434'N   519.849'E  @ 13:25:41 UTC,  1027 m
    punt 2:  5116.957'N   534.744'E  @ 13:57:21 UTC,   934 m
    punt 3:  5116.051'N   552.047'E  @ 14:17:56 UTC,  1236 m
    punt 4:  5122.367'N   614.111'E  @ 14:50:51 UTC,  1630 m
    punt 5:  5111.323'N   506.585'E  @ 15:54:11 UTC,  1532 m
    Finish:  5124.658'N   457.342'E  @ 16:05:20 UTC,   273 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.2 km 133 @  69.7 km/h
    been 2:   20.1 km  59 @  38.2 km/h
    been 3:   20.2 km  95 @  58.9 km/h
    been 4:   28.2 km  65 @  51.4 km/h
    been 5:   81.1 km 256 @  76.9 km/h
    been 6:   27.0 km 337 @ 145.1 km/h
Afgelegde afstand:                   212.8 km
Duur:                                03:10:48
Gemiddelde snelheid:                 66.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Starthoogte:                         830.0 m
Finishhoogte:                        273.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          557 m
Totale score afstand:                212.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5115.701'N   539.955'E = 106 51.9 km van vertrek
    tijd:    14:02:51 UTC
    alti:    1197 m
Finishpunt
    pos.:    5124.635'N   458.064'E =  30 2.3 km van vertrek
    tijd:    16:02:53 UTC
    alti:    769 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.0 km/h
Hoogteverlies:             428 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 203.9 km  GELDIG
    vertrek: 1WEEL   5124.050'N   458.130'E
    start:   1WEEL   5124.050'N   458.130'E
    punt 1:  5LOMT   5111.570'N   519.330'E    33.8 km 133
    punt 2:  2VENL   5121.750'N   612.950'E    65.2 km  73
    punt 3:  50MOL   5111.298'N   507.001'E    79.1 km 256
    finish:  1WEEL   5124.050'N   458.130'E    25.8 km 337
    landing: 1WEEL   5124.050'N   458.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEEL   @ 12:55:44 UTC,  1030 m
    punt 1:  5LOMT   @ 13:25:26 UTC,  1065 m :   33.3 km   67.3 km/h
    punt 2:  2VENL   @ 14:50:26 UTC,  1561 m :   64.2 km   45.3 km/h
    punt 3:  50MOL   @ 15:54:01 UTC,  1533 m :   78.1 km   73.7 km/h
    finish:  1WEEL   @ 16:02:26 UTC,   781 m :   25.3 km  180.3 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        200.9 km
Duur van de proef:        03:06:42
Gemiddelde snelheid:      64.6 km/h
Start hoogte:             830 m
Hoogte passeren start:    1030 m
Hoogte passeren finish:   781 m
Hoogteverlies over proef: 49 m
Totale score afstand:     200.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:45:38 UTC
    einde: 16:08:10 UTC
    duur:  03:22:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     759 m @ 13:41:16 UTC
    hoog punt:    1786 m @ 14:56:06 UTC
    hoogtewinst:  1027 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:09:46  bearing 66.6
    Tweede punt: 16:06:55  bearing 29.3
    Totale hoek: -37.4

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1113

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs