CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-05-2018 -- Filip CEELEN -- 801,6 punten

Database gegevens:

Datum: 26-05-2018 Type proef: OP
Toestel: Astir CS Jeans Immatriculatie: D-7581
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Filip CEELEN Club: ALB
Afstand: 149.1 km Score: 801,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Op de IGC - logging stond de OO-YOU nog in, maar het is gevlogen met de D-7581. Beide zijn dit Jeans'en

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-05-26-NAV-9AQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Vlucht werd gevlogen met de D-7851 bevestigd door sportcommissaris Carl Renckens

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 26-05-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/05/2018
Piloot:         FILIP CEELEN
Zweefvliegtuig: OO-YOU
Toestel type:   ASTIR JEANS    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9aq
Logger file:    2018-05-26-NAV-9AQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.235'N   522.209'E
    tijd: 10:48:35 UTC
    alti: -21 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5059.509'N   522.570'E =  10 2.4 km van vertrek
    tijd: 10:52:19 UTC
    alti: 611 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.233'N   522.658'E =  90 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:58:18 UTC
    alti: -11 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:09:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  5100.016'N   519.472'E  @ 11:23:57 UTC,   717 m
    punt 1:  5052.790'N   536.325'E  @ 12:55:40 UTC,   758 m
    punt 2:  5104.737'N   511.271'E  @ 13:54:12 UTC,  1019 m
    punt 3:  5124.419'N   458.998'E  @ 14:43:15 UTC,  1282 m
    punt 4:  5105.401'N   514.997'E  @ 15:26:32 UTC,  1053 m
    Finish:  5056.894'N   525.571'E  @ 15:50:55 UTC,   448 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.9 km 124 @  15.6 km/h
    been 2:   36.8 km 307 @  37.7 km/h
    been 3:   39.2 km 339 @  47.9 km/h
    been 4:   39.9 km 152 @  55.3 km/h
    been 5:   20.0 km 142 @  49.3 km/h
Afgelegde afstand:                   159.7 km
Duur:                                04:26:58
Gemiddelde snelheid:                 35.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.7 km
Starthoogte:                         586.0 m
Finishhoogte:                        448.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          138 m
Totale score afstand:                159.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5104.035'N   513.380'E = 316 14.9 km van vertrek
    tijd:    13:57:08 UTC
    alti:    976 m
Finishpunt
    pos.:    5058.473'N   521.369'E = 294 1.1 km van vertrek
    tijd:    15:57:08 UTC
    alti:    174 m
Grootste afstand in 2 uur: 107.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    53.5 km/h
Hoogteverlies:             802 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 308.6 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  GELLIK BRUG      5052.700'N   536.560'E    19.4 km 122
    punt 2:  WEELDE AERO      5124.050'N   458.130'E    73.4 km 323
    punt 3:  VELDWEZELT       5052.217'N   537.483'E    74.8 km 142
    punt 4:  RIJKEVORSEL      5121.030'N   445.650'E    80.7 km 312
    finish:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    60.3 km 134
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 12:13:02 UTC,  1050 m
    punt 1:  GELLIK BRUG      @ 12:55:39 UTC,   761 m :   18.9 km   26.6 km/h
    punt 2:  WEELDE AERO      @ 14:41:56 UTC,  1272 m :   72.4 km   40.9 km/h
    punt 3:  VELDWEZELT       niet gerond
    afbreekpunt: 5056.916'N   525.599'E  @ 15:50:57 UTC, 443 m : 57.8 km 50.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        149.1 km
Duur van de proef:        03:37:55
Gemiddelde snelheid:      41.1 km/h
Start hoogte:             547 m
Hoogte passeren start:    1050 m
Hoogte aan break-punt:    443 m
Hoogteverlies over proef: 104 m
Totale score afstand:     149.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:52:19 UTC
    einde: 15:58:18 UTC
    duur:  05:05:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     299 m @ 13:05:43 UTC
    hoog punt:    1701 m @ 15:09:00 UTC
    hoogtewinst:  1402 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:55:46  bearing 91.4
    Tweede punt: 14:41:53  bearing 31.2
    Totale hoek: -60.1

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1503

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs