CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2018 -- Benjamin HEYLEN -- 1098,4 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2018 Type proef: WW
Toestel: Duo Discus XL/T Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 111 Klasse: Motor
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 243.85 km Score: 1098,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: HUGO MERTENS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr 7000 en 6101 waar nodig, alsook uitgeluisterd waar nodig

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-05-19-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2018



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2018
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2018-05-19-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.235'N   522.201'E
    tijd: 12:20:48 UTC
    alti: -39 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5058.616'N   526.140'E =  81 4.7 km van vertrek
    tijd: 12:24:56 UTC
    alti: 587 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.225'N   522.779'E =  92 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:52:43 UTC
    alti: -28 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:31:55
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5058.201'N   524.571'E  @ 12:35:21 UTC,   971 m
    punt 1:  5102.014'N   541.203'E  @ 13:12:59 UTC,   802 m
    punt 2:  5119.948'N   552.548'E  @ 13:59:24 UTC,   846 m
    punt 3:  5127.209'N   607.843'E  @ 14:17:09 UTC,   742 m
    punt 4:  5132.580'N   635.325'E  @ 14:43:59 UTC,  1052 m
    punt 5:  5120.207'N   549.460'E  @ 15:18:04 UTC,   819 m
    Finish:  5058.020'N   517.046'E  @ 15:48:55 UTC,   466 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.7 km  70 @  33.0 km/h
    been 2:   35.8 km  22 @  46.3 km/h
    been 3:   22.3 km  53 @  75.3 km/h
    been 4:   33.3 km  72 @  74.5 km/h
    been 5:   57.9 km 247 @ 101.9 km/h
    been 6:   55.9 km 223 @ 108.7 km/h
Afgelegde afstand:                   225.8 km
Duur:                                03:13:34
Gemiddelde snelheid:                 70.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.0 km
Starthoogte:                         738.0 m
Finishhoogte:                        466.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          272 m
Totale score afstand:                225.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5117.124'N   550.049'E =  43 47.8 km van vertrek
    tijd:    13:56:19 UTC
    alti:    944 m
Finishpunt
    pos.:    5058.225'N   522.779'E =  92 0.7 km van vertrek
    tijd:    15:52:43 UTC
    alti:    -28 m
Grootste afstand in 2 uur: 182.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.0 km/h
Hoogteverlies:             972 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 237.1 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   WINTERSLAG         5059.200'N   528.700'E
    punt 1:  GELLIK BRUG        5052.700'N   536.560'E    15.2 km 143
    punt 2:  MEIJEL             5120.650'N   553.180'E    55.3 km  20
    punt 3:  RHEINSBERG         5132.520'N   635.450'E    53.7 km  65
    punt 4:  NEDERWEERT         5116.580'N   545.790'E    64.7 km 243
    finish:  STOKROOIE KANAAL   5058.180'N   516.700'E    48.1 km 225
    landing: HASSELT KIEWIT     5058.200'N   522.500'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG         @ 12:50:01 UTC,   943 m
    punt 1:  GELLIK BRUG        @ 12:59:47 UTC,   725 m :   14.7 km   90.1 km/h
    punt 2:  MEIJEL             @ 14:00:10 UTC,   827 m :   54.3 km   54.0 km/h
    punt 3:  RHEINSBERG         @ 14:44:00 UTC,  1051 m :   52.7 km   72.1 km/h
    punt 4:  NEDERWEERT         @ 15:21:27 UTC,   711 m :   63.7 km  102.1 km/h
    finish:   STOKROOIE KANAAL   niet gerond
    afbreekpunt: 5058.114'N   516.999'E  @ 15:48:50 UTC, 467 m : 47.3 km 103.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        232.7 km
Duur van de proef:        02:58:49
Gemiddelde snelheid:      78.1 km/h
Start hoogte:             738 m
Hoogte passeren start:    943 m
Hoogte aan break-punt:    467 m
Hoogteverlies over proef: 271 m
Totale score afstand:     232.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:26:01 UTC
    einde: 15:52:43 UTC
    duur:  03:26:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     413 m @ 13:31:14 UTC
    hoog punt:    1175 m @ 14:34:29 UTC
    hoogtewinst:   762 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:59:21  bearing 91.6
    Tweede punt: 14:17:09  bearing 61.2
    Totale hoek: -30.3

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1252

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs