CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2018 -- Geert CALLEWAERT -- 1069,5 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2018 Type proef: WW
Toestel: Discus 2/T 18m Immatriculatie: D-KKKC
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Geert CALLEWAERT Club: ALB
Afstand: 243.85 km Score: 1069,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

de hele vlucht 7000 en 6101 met uitluisteren

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-05-19-LXV-6JY-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2018



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2018
Piloot:         GEERT CALLEWAERT
Zweefvliegtuig: D-KKKC
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6jy
Logger file:    2018-05-19-LXV-6JY-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.238'N   522.209'E
    tijd: 12:22:10 UTC
    alti: -56 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5058.890'N   526.292'E =  76 4.9 km van vertrek
    tijd: 12:25:23 UTC
    alti: 607 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.220'N   522.713'E =  93 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:33:32 UTC
    alti: -45 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:11:22
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5100.377'N   522.615'E  @ 12:35:31 UTC,   983 m
    punt 1:  5052.236'N   536.600'E  @ 12:50:00 UTC,   672 m
    punt 2:  5111.954'N   544.527'E  @ 13:29:43 UTC,   900 m
    punt 3:  5120.968'N   554.031'E  @ 13:45:28 UTC,   809 m
    punt 4:  5132.570'N   635.260'E  @ 14:24:07 UTC,   918 m
    punt 5:  5117.671'N   546.453'E  @ 15:00:11 UTC,   868 m
    Finish:  5058.233'N   516.817'E  @ 15:29:25 UTC,   570 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.3 km 133 @  92.3 km/h
    been 2:   37.7 km  14 @  57.0 km/h
    been 3:   20.0 km  33 @  76.3 km/h
    been 4:   52.4 km  65 @  81.3 km/h
    been 5:   63.0 km 244 @ 104.8 km/h
    been 6:   49.9 km 224 @ 102.5 km/h
Afgelegde afstand:                   245.3 km
Duur:                                02:53:54
Gemiddelde snelheid:                 84.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.3 km
Starthoogte:                         671.0 m
Finishhoogte:                        570.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          101 m
Totale score afstand:                245.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5114.017'N   546.051'E =  43 40.4 km van vertrek
    tijd:    13:31:39 UTC
    alti:    735 m
Finishpunt
    pos.:    5058.280'N   523.126'E =  86 1.1 km van vertrek
    tijd:    15:31:40 UTC
    alti:    173 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.3 km/h
Hoogteverlies:             562 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 237.1 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   WINTERSLAG         5059.200'N   528.700'E
    punt 1:  GELLIK BRUG        5052.700'N   536.560'E    15.2 km 143
    punt 2:  MEIJEL             5120.650'N   553.180'E    55.3 km  20
    punt 3:  RHEINSBERG         5132.520'N   635.450'E    53.7 km  65
    punt 4:  NEDERWEERT         5116.580'N   545.790'E    64.7 km 243
    finish:  STOKROOIE KANAAL   5058.180'N   516.700'E    48.1 km 225
    landing: HASSELT KIEWIT     5058.200'N   522.500'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG         @ 12:40:51 UTC,   859 m
    punt 1:  GELLIK BRUG        @ 12:49:52 UTC,   653 m :   14.7 km   97.6 km/h
    punt 2:  MEIJEL             @ 13:44:55 UTC,   835 m :   54.3 km   59.2 km/h
    punt 3:  RHEINSBERG         @ 14:24:03 UTC,   933 m :   52.7 km   80.8 km/h
    punt 4:  NEDERWEERT         @ 15:01:06 UTC,   771 m :   63.7 km  103.2 km/h
    finish:   STOKROOIE KANAAL   niet gerond
    afbreekpunt: 5058.233'N   516.817'E  @ 15:29:25 UTC, 570 m : 47.5 km 100.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        232.9 km
Duur van de proef:        02:48:34
Gemiddelde snelheid:      82.9 km/h
Start hoogte:             671 m
Hoogte passeren start:    859 m
Hoogte aan break-punt:    570 m
Hoogteverlies over proef: 101 m
Totale score afstand:     232.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:29:47 UTC
    einde: 15:33:32 UTC
    duur:  03:03:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     358 m @ 13:09:55 UTC
    hoog punt:    1160 m @ 14:32:51 UTC
    hoogtewinst:   802 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:49:59  bearing 92.0
    Tweede punt: 13:45:00  bearing 62.5
    Totale hoek: -29.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1259

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs