CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-05-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 2603,2 punten

Database gegevens:

Datum: 03-05-2018 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 577.9 km Score: 2603,2 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Allereerst, ACK bedankt voor het ontvangst en het aanbieden van jullie accommodatie (inclusief sleep). Nadat de geplande grotere vlucht van dinsdag (1 mei) nogal in het water was gevallen, tijd voor een nieuwe poging. Toch maar verlof genomen voor het geval het echt zo goed zou worden als ze voorspelde, en het was er bonk op. Iets na 9u aangekomen en bij het uitrijden van de romp gingen de eerste ACK’er al de lucht in. Tanken totdat plots het water gutste uit het vleugeldrain gat, shit een lek. Extra werk maar dus ook een vlucht met een lege LS6. Uiteindelijk iets voor de middag op pad en in het begin ging het niet zo vlot, tot achter de rivieren. Daar ging de basis naar beneden maar het ging al een stuk beter. Het been richting Duitsland ging lekker. Noord over Eindhoven was wat minder. Tot daar de vlucht samen gevlogen met Bart. Voor de start zijn opgegeven proef mee over genomen buiten de laatste keerpunten. Niet goed nagedacht, en uiteindelijk had ik dat beter wel gedaan want proef bleek te klein. Uiteindelijk eens in de Kempen nog een zeer lekker straat afgevlogen om te eindigen met mijn grootste BeNeLux vlucht ooit: 662km. Zo van die dagen dat er nog mogen komen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL. Contact (eerste Dutch Mill) Gilze tower voor crossing smorgens. Transponder 6104 aan Munster en uitluisteren. Contact Ducht mill voor crosse gilze savonds. Contact Brussel info: G1 active bij terugkeer in Belgie

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/qR6DCKAPEEVJoMRZ9
Igc-file: 2018-05-03-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 03-05-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.04

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/05/2018
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2018-05-03-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.707'N   5°12.852'E
    tijd: 09:09:32 UTC
    alti: -4 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 51°12.343'N   5°13.370'E =  11° 3.1 km van vertrek
    tijd: 09:12:23 UTC
    alti: 567 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.790'N   5°13.020'E =  52° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:53:14 UTC
    alti: -17 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 08:43:42
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.937'N   5°13.639'E  @ 09:14:56 UTC,   739 m
    punt 1:  52°44.224'N   6°32.088'E  @ 11:55:05 UTC,  1004 m
    punt 2:  51°43.711'N   7°39.288'E  @ 13:19:00 UTC,  1432 m
    punt 3:  51°26.221'N   4°41.458'E  @ 16:11:15 UTC,  1144 m
    punt 4:  51°05.619'N   5°13.717'E  @ 16:53:21 UTC,   981 m
    punt 5:  51°23.339'N   5°04.225'E  @ 17:23:48 UTC,  1187 m
    Finish:  51°04.656'N   5°14.360'E  @ 17:41:32 UTC,   793 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  193.3 km  27° @  72.4 km/h
    been 2:  135.8 km 145° @  97.1 km/h
    been 3:  208.0 km 262° @  72.4 km/h
    been 4:   53.5 km 135° @  76.3 km/h
    been 5:   34.7 km 342° @  68.3 km/h
    been 6:   36.6 km 161° @ 123.8 km/h
Afgelegde afstand:                   661.9 km
Duur:                                08:26:36
Gemiddelde snelheid:                 78.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.4 km
Starthoogte:                         567.0 m
Finishhoogte:                        793.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -226 m
Totale score afstand:                661.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°09.682'N   5°42.313'E =  17° 114.5 km van vertrek
    tijd:    10:59:17 UTC
    alti:    1097 m
Finishpunt
    pos.:    51°50.322'N   7°21.124'E =  63° 165.6 km van vertrek
    tijd:    12:59:17 UTC
    alti:    865 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.9 km/h
Hoogteverlies:             232 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 577.9 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DESSEL K   51°14.029'N   5°09.949'E
    punt 1:  HOOGEVEE   52°43.870'N   6°30.950'E   190.7 km  29°
    punt 2:  HERBERN    51°43.749'N   7°39.050'E   135.8 km 145°
    punt 3:  MEER AUT   51°27.200'N   4°43.329'E   205.3 km 263°
    finish:  KEIHEUVE   51°10.851'N   5°13.245'E    46.1 km 131°
    landing: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DESSEL K   @ 09:22:59 UTC,  1006 m
    punt 1:  HOOGEVEE   @ 11:54:32 UTC,  1056 m :  190.7 km   75.5 km/h
    punt 2:  HERBERN    @ 13:19:00 UTC,  1432 m :  135.8 km   96.5 km/h
    punt 3:  MEER AUT   @ 16:08:11 UTC,  1170 m :  205.3 km   72.8 km/h
    finish:  KEIHEUVE   @ 17:41:00 UTC,   800 m :   46.1 km   29.8 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        577.9 km
Duur van de proef:        08:18:01
Gemiddelde snelheid:      69.6 km/h
Start hoogte:             567 m
Hoogte passeren start:    1006 m
Hoogte passeren finish:   800 m
Hoogteverlies over proef: -233 m
Totale score afstand:     577.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:12:23 UTC
    einde: 17:53:14 UTC
    duur:  08:40:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     567 m @ 09:12:23 UTC
    hoog punt:    1772 m @ 13:39:23 UTC
    hoogtewinst:  1205 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:11:15  bearing 13.5°
    Tweede punt: 17:41:32  bearing 69.4°
    Totale hoek: 55.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13120

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs