CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-05-2018 -- Pieter DAEMS -- 3027,8 punten

Database gegevens:

Datum: 03-05-2018 Type proef: OP
Toestel: Discus 2/a/T Immatriculatie: D-KHTP
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: ACK
Afstand: 654 km Score: 3027,8 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Te snel gevlogen of dan toch te klein opgegeven ? :) Ik vermoed het 2e, maar een zeer leuke dag en eindelijk terug met water erin! Op naar de volgende !

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Bij vertrek in contact met KB sq 7000. Niederhein sq 6101 en uitluisteren op 128.500. Bij terugkomst KB gesloten. Gans de vlucht xpdr sq 7000 of 6101.

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-05-03-NAV-8OM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 03-05-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/05/2018
Piloot:         PIETER DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KHTP
Toestel type:   DISCUS-2T    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 8om
Logger file:    2018-05-03-NAV-8OM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.945'N   513.673'E
    tijd: 07:53:18 UTC
    alti: -7 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5112.361'N   512.619'E = 335 2.9 km van vertrek
    tijd: 07:56:19 UTC
    alti: 494 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.791'N   513.010'E = 250 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:39:59 UTC
    alti: -20 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 07:46:41
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5110.202'N   512.300'E  @ 08:09:27 UTC,   864 m
    punt 1:  5146.823'N   717.360'E  @ 10:33:19 UTC,  1208 m
    punt 2:  5214.816'N   610.448'E  @ 11:31:09 UTC,   699 m
    punt 3:  5142.244'N   708.890'E  @ 12:27:59 UTC,  1452 m
    punt 4:  5208.779'N   611.419'E  @ 13:17:32 UTC,   950 m
    punt 5:  5140.669'N   708.819'E  @ 14:06:51 UTC,  1125 m
    Finish:  5109.129'N   508.013'E  @ 15:36:10 UTC,   539 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  159.9 km  64 @  66.7 km/h
    been 2:   92.5 km 305 @  96.0 km/h
    been 3:   90.2 km 132 @  95.2 km/h
    been 4:   82.2 km 307 @  99.6 km/h
    been 5:   84.0 km 128 @ 102.2 km/h
    been 6:  151.8 km 248 @ 102.0 km/h
Afgelegde afstand:                   660.6 km
Duur:                                07:26:43
Gemiddelde snelheid:                 88.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Starthoogte:                         690.0 m
Finishhoogte:                        539.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          151 m
Totale score afstand:                660.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5156.132'N   631.056'E =  46 122.6 km van vertrek
    tijd:    13:38:09 UTC
    alti:    1254 m
Finishpunt
    pos.:    5110.809'N   513.063'E = 250 0.8 km van vertrek
    tijd:    15:38:09 UTC
    alti:    60 m
Grootste afstand in 2 uur: 210.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.2 km/h
Hoogteverlies:             1194 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 654.0 km  GELDIG
    vertrek:                 000.000'N   000.000'E
    start:   KEIHEUVEL      5110.852'N   513.245'E
    punt 1:  BORKENBERGE    5146.750'N   717.120'E   158.1 km  64
    punt 2:  DEVENTER AFT   5214.000'N   610.810'E    91.2 km 304
    punt 3:  MARL           5142.350'N   708.880'E    88.7 km 131
    punt 4:  ZUTPHEN        5208.720'N   611.420'E    82.0 km 307
    punt 5:  MARL           5142.350'N   708.880'E    82.0 km 126
    finish:  HOOLST         5109.280'N   508.950'E   151.9 km 247
    landing:                 000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL      @ 08:11:01 UTC,   844 m
    punt 1:  BORKENBERGE    @ 10:33:16 UTC,  1212 m :  158.1 km   66.7 km/h
    punt 2:  DEVENTER AFT   @ 11:31:37 UTC,   748 m :   91.2 km   93.8 km/h
    punt 3:  MARL           @ 12:27:56 UTC,  1451 m :   88.7 km   94.5 km/h
    punt 4:  ZUTPHEN        @ 13:17:30 UTC,   953 m :   82.0 km   99.3 km/h
    punt 5:  MARL           @ 14:05:43 UTC,  1209 m :   82.0 km  102.1 km/h
    finish:  HOOLST         @ 15:35:41 UTC,   575 m :  151.9 km  101.3 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        654.0 km
Duur van de proef:        07:24:40
Gemiddelde snelheid:      88.2 km/h
Start hoogte:             690 m
Hoogte passeren start:    844 m
Hoogte passeren finish:   575 m
Hoogteverlies over proef: 115 m
Totale score afstand:     654.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:05:11 UTC
    einde: 15:39:59 UTC
    duur:  07:34:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     387 m @ 09:05:52 UTC
    hoog punt:    1814 m @ 14:22:36 UTC
    hoogtewinst:  1427 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:31:09  bearing 37.3
    Tweede punt: 15:06:00  bearing 66.1
    Totale hoek: 28.8

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7052

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs