CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-09-2018 -- Geert CALLEWAERT -- 1586,0 punten

Database gegevens:

Datum: 01-09-2018 Type proef: OP
Toestel: Discus 2/T 18m Immatriculatie: D-KKKC
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Geert CALLEWAERT Club: ALB
Afstand: 361.6 km Score: 1586,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

constant xpdr 7000 en uitluisteren klein brogel

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-09-01-LXV-6JY-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-09-2018
Weerkaart: Weerkaart van 01-09-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.06

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/09/2018
Piloot:         GEERT CALLEWAERT
Zweefvliegtuig: D-KKKC
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6jy
Logger file:    2018-09-01-LXV-6JY-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.234'N   522.208'E
    tijd: 10:38:05 UTC
    alti: -86 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5058.503'N   525.126'E =  82 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:41:22 UTC
    alti: 533 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.187'N   521.558'E = 263 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:14:48 UTC
    alti: 174 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:36:43
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5056.533'N   520.951'E  @ 10:49:10 UTC,   906 m
    punt 1:  5122.896'N   617.067'E  @ 11:54:23 UTC,   591 m
    punt 2:  5052.503'N   536.302'E  @ 12:41:02 UTC,  1193 m
    punt 3:  5124.495'N   457.186'E  @ 13:22:09 UTC,   834 m
    punt 4:  5055.312'N   530.655'E  @ 14:09:56 UTC,  1230 m
    punt 5:  5116.129'N   505.162'E  @ 14:45:47 UTC,  1184 m
    Finish:  5058.187'N   521.558'E  @ 15:14:48 UTC,   174 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   81.7 km  53 @  75.1 km/h
    been 2:   73.7 km 220 @  94.8 km/h
    been 3:   74.8 km 323 @ 109.2 km/h
    been 4:   66.7 km 144 @  83.8 km/h
    been 5:   48.7 km 323 @  81.6 km/h
    been 6:   38.4 km 150 @  79.4 km/h
Afgelegde afstand:                   384.1 km
Duur:                                04:25:38
Gemiddelde snelheid:                 86.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         901.0 m
Finishhoogte:                        174.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          727 m
Totale score afstand:                384.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5114.847'N   552.039'E =  48 46.5 km van vertrek
    tijd:    12:16:11 UTC
    alti:    1135 m
Finishpunt
    pos.:    5058.757'N   522.859'E =  38 1.2 km van vertrek
    tijd:    14:16:13 UTC
    alti:    1029 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.0 km/h
Hoogteverlies:             106 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 367.7 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  VENLO AERO       5121.750'N   612.950'E    73.2 km  53
    punt 2:  GELLIK BRUG      5052.700'N   536.560'E    68.6 km 218
    punt 3:  WEELDE AERO      5124.050'N   458.130'E    73.4 km 323
    punt 4:  FORD GENK        5055.410'N   530.380'E    65.1 km 145
    punt 5:  RETIE            5116.120'N   505.120'E    48.4 km 323
    finish:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    38.9 km 149
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:50:50 UTC,   882 m
    punt 1:  VENLO AERO       @ 11:56:55 UTC,   899 m :   72.7 km   66.1 km/h
    punt 2:  GELLIK BRUG      @ 12:40:52 UTC,  1195 m :   67.6 km   92.3 km/h
    punt 3:  WEELDE AERO      @ 13:21:52 UTC,   893 m :   72.4 km  106.0 km/h
    punt 4:  FORD GENK        @ 14:09:50 UTC,  1208 m :   64.1 km   80.1 km/h
    punt 5:  RETIE            @ 14:45:46 UTC,  1187 m :   47.4 km   79.2 km/h
    finish:   HASSELT KIEWIT   niet gerond
    afbreekpunt: 5058.187'N   521.558'E  @ 15:14:48 UTC, 174 m : 37.3 km 77.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        361.6 km
Duur van de proef:        04:23:58
Gemiddelde snelheid:      82.2 km/h
Start hoogte:             870 m
Hoogte passeren start:    882 m
Hoogte aan break-punt:    174 m
Hoogteverlies over proef: 696 m
Totale score afstand:     361.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:47:34 UTC
    einde: 15:14:48 UTC
    duur:  04:27:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     451 m @ 10:57:40 UTC
    hoog punt:    1682 m @ 14:01:29 UTC
    hoogtewinst:  1231 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:41:02  bearing 91.7
    Tweede punt: 13:30:33  bearing 28.8
    Totale hoek: -62.9

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1983

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs