CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-08-2018 -- Joris VANDERPUTTEN -- 2509,7 punten

Database gegevens:

Datum: 11-08-2018 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Joris VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 592.3 km Score: 2509,7 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Jammer genoeg, bij gebrek aan een kaart, ook een gebrek aan inspiratie voor het uitschrijven vd proef, waardoor het een beetje kunstelig overkomt en er niks 'memorabeler' in men logger zat. Ondanks de niet zo sterke pompen, was het weer vrij betrouwbaar. Het werd wel wat moeilijker vanaf een uur of 4 wanneer de thermiek uitdunde onder de afscherming en het toch steeds lange steken werden. Ruimschoots op tijd terug.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Overboelare sector 1 en 2 vanaf 11u40 ongeveer.

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-08-11-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-08-2018
Weerkaart: Weerkaart van 11-08-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.04

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/08/2018
Piloot:         J VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2018-08-11-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5045.424'N   351.953'E
    tijd: 09:28:42 UTC
    alti: -83 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5044.461'N   349.908'E = 233 3.0 km van vertrek
    tijd: 09:32:31 UTC
    alti: 460 m
Landingspunt 
    pos.: 5045.279'N   351.819'E = 210 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:38:20 UTC
    alti: -68 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:09:38
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5046.029'N   353.809'E  @ 09:43:57 UTC,   569 m
    punt 1:  4950.829'N   317.317'E  @ 11:18:18 UTC,   781 m
    punt 2:  4927.347'N   525.872'E  @ 12:52:49 UTC,  1541 m
    punt 3:  4949.834'N   353.357'E  @ 14:13:43 UTC,  1443 m
    punt 4:  4929.932'N   422.003'E  @ 14:50:27 UTC,  1538 m
    punt 5:  5034.694'N   337.132'E  @ 16:24:51 UTC,   697 m
    Finish:  5045.652'N   353.004'E  @ 16:36:01 UTC,   185 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  111.1 km 203 @  70.7 km/h
    been 2:  160.7 km 105 @ 102.0 km/h
    been 3:  118.9 km 291 @  88.2 km/h
    been 4:   50.5 km 137 @  82.5 km/h
    been 5:  131.5 km 336 @  83.6 km/h
    been 6:   27.6 km  42 @ 148.4 km/h
Afgelegde afstand:                   600.3 km
Duur:                                06:52:04
Gemiddelde snelheid:                 87.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         316.0 m
Finishhoogte:                        185.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          131 m
Totale score afstand:                600.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5004.377'N   321.962'E = 205 84.0 km van vertrek
    tijd:    11:02:32 UTC
    alti:    1123 m
Finishpunt
    pos.:    4930.425'N   511.946'E = 145 168.6 km van vertrek
    tijd:    13:02:36 UTC
    alti:    912 m
Grootste afstand in 2 uur: 204.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.0 km/h
Hoogteverlies:             211 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 592.3 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN     5045.150'N   351.950'E
    punt 1:  ST QUENTIN CATHE   4950.867'N   317.483'E   108.6 km 202
    punt 2:  MONTMEDY MARVILL   4927.350'N   524.900'E   159.4 km 105
    punt 3:  VERVINS GARE       4949.800'N   353.500'E   117.6 km 291
    punt 4:  RETHEL KRUISING    4930.217'N   422.050'E    50.0 km 136
    punt 5:  LEUZE EN HAINAUT   5036.050'N   337.817'E   133.0 km 337
    finish:  GERAARDSBERGEN     5045.150'N   351.950'E    23.7 km  44
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN     @ 09:45:42 UTC,   442 m
    punt 1:  ST QUENTIN CATHE   @ 11:18:18 UTC,   781 m :  108.6 km   70.4 km/h
    punt 2:  MONTMEDY MARVILL   @ 12:52:52 UTC,  1539 m :  159.4 km  101.1 km/h
    punt 3:  VERVINS GARE       @ 14:13:42 UTC,  1440 m :  117.6 km   87.3 km/h
    punt 4:  RETHEL KRUISING    @ 14:50:33 UTC,  1523 m :   50.0 km   81.4 km/h
    punt 5:  LEUZE EN HAINAUT   @ 16:26:22 UTC,   670 m :  133.0 km   83.3 km/h
    finish:  GERAARDSBERGEN     @ 16:35:46 UTC,   243 m :   23.7 km  151.3 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        592.3 km
Duur van de proef:        06:50:04
Gemiddelde snelheid:      86.7 km/h
Start hoogte:             316 m
Hoogte passeren start:    442 m
Hoogte passeren finish:   243 m
Hoogteverlies over proef: 73 m
Totale score afstand:     592.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:32:31 UTC
    einde: 16:38:20 UTC
    duur:  07:05:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     259 m @ 09:50:02 UTC
    hoog punt:    1727 m @ 14:44:57 UTC
    hoogtewinst:  1468 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:33:46  bearing 251.0
    Tweede punt: 12:52:43  bearing 156.9
    Totale hoek: -94.1

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4531

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs