CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-08-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 2716,7 punten

Database gegevens:

Datum: 11-08-2018 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 603.1 km Score: 2716,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De gite in Vinon hadden we tot deze ochtend, maar ze gaven een zwart weekend op de weg dus toch maar al donderdag door gereden. Een meevaller dat ze vandaag een mooie dag in Belgie gaven. Tegen mijn doen in was ik eens een keer op tijd op het veld. Maar tijdens het tanken ging het mis. Plots een lek in de linker vleugel. Dus tegen mijn goesting in kraan open en dat werd dus leeg vliegen vandaag. Het plan vandaag was om eens wat nieuws te doen. Al even speelde ik met het idee om het ouderlijk huis van Ulrike te gaan bezoeken. En zijn slechtere manier om de schoonouders te bezoeken ;). En daarnaast was ik nog nooits vanuit Weelde in St Hubert geraakt. De voorspelling liet toe om beide te combineren. Op de heenweg, ondanks de wind mee, vond ik toch niet echt het ritme. Geen bergen in de geburen, toch lastig om te orienteren. Na een hoop gedopper het eerste doel bereikt. Wat fotos nemen en bekijken waar ik tijdje terug looptoer deed en dan terug op pad. Had verwacht wat sneller te zijn wind mee dus toch maar beginnen rekenen of het nog wel haalbaar was via St Hubert. Dankzij een lekker straat van +50km waaronder ik niet moet draaien leek het te gaan lukken. Eens in Belgie waren de straten weg en was het meer losse Cu. St Hubert gerond om 16u30, nu het been dwars op de wind en vooral het stuk Golf1. Uiteindelijk kwam het goed. Voor mezelf eens van de mooiste tracks vanuit belgie door de driehoek component. En vandaar, als ode aan de driehoek-mannen-van-diest die vandaag wegens Fly-inn niet konden vliegen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact Beek Approach voor crossing, approved below FL45. St Truiden niet meer actief op tijd van passeren.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/qTdiRHe3GKuJypy89
Igc-file: 2018-08-11-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-08-2018
Weerkaart: Weerkaart van 11-08-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.04

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/08/2018
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2018-08-11-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.876'N   458.251'E
    tijd: 09:08:12 UTC
    alti: -48 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5123.687'N   457.312'E = 252 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:09:25 UTC
    alti: 613 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.932'N   458.379'E =  55 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:17:53 UTC
    alti: -38 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 08:09:41
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5124.657'N   457.783'E  @ 09:19:45 UTC,   607 m
    punt 1:  5105.358'N   517.288'E  @ 09:48:16 UTC,   752 m
    punt 2:  5024.269'N   804.412'E  @ 12:07:13 UTC,  1619 m
    punt 3:  5027.881'N   637.130'E  @ 13:19:55 UTC,  1547 m
    punt 4:  5001.750'N   525.303'E  @ 14:46:48 UTC,  1821 m
    punt 5:  5030.184'N   500.516'E  @ 15:25:41 UTC,  1417 m
    Finish:  5124.422'N   500.438'E  @ 17:14:59 UTC,   232 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   42.4 km 148 @  89.2 km/h
    been 2:  210.8 km 110 @  91.0 km/h
    been 3:  103.6 km 274 @  85.5 km/h
    been 4:   98.2 km 241 @  67.8 km/h
    been 5:   60.4 km 331 @  93.2 km/h
    been 6:  100.6 km 360 @  55.2 km/h
Afgelegde afstand:                   615.9 km
Duur:                                07:55:14
Gemiddelde snelheid:                 77.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Starthoogte:                         500.0 m
Finishhoogte:                        232.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          268 m
Totale score afstand:                615.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5035.339'N   642.775'E = 126 151.8 km van vertrek
    tijd:    11:15:39 UTC
    alti:    1818 m
Finishpunt
    pos.:    5026.910'N   643.100'E = 130 162.0 km van vertrek
    tijd:    13:15:42 UTC
    alti:    1655 m
Grootste afstand in 2 uur: 195.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.5 km/h
Hoogteverlies:             163 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 733.0 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
    punt 1:  ELZ        5025.649'N   800.649'E   239.7 km 116
    punt 2:  ST. HUBE   5002.149'N   524.269'E   191.0 km 258
    punt 3:  WEELDE A   5124.049'N   458.130'E   154.9 km 349
    punt 4:  HASSELT    5058.199'N   522.499'E    55.7 km 149
    punt 5:  MEER GRN   5129.240'N   444.199'E    72.8 km 323
    finish:  WEELDE A   5124.049'N   458.130'E    18.8 km 121
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE A   @ 09:20:17 UTC,   545 m
    punt 1:  ELZ        @ 12:06:37 UTC,  1606 m :  239.7 km   86.5 km/h
    punt 2:  ST. HUBE   @ 14:47:33 UTC,  1801 m :  191.0 km   71.2 km/h
    punt 3:  WEELDE A   @ 16:47:00 UTC,   991 m :  154.9 km   77.8 km/h
    punt 4:  HASSELT    niet gerond
    afbreekpunt: 5116.624'N   507.799'E  @ 17:07:14 UTC, 827 m : 17.5 km 51.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        603.1 km
Duur van de proef:        07:46:57
Gemiddelde snelheid:      77.5 km/h
Start hoogte:             500 m
Hoogte passeren start:    545 m
Hoogte aan break-punt:    827 m
Hoogteverlies over proef: -327 m
Totale score afstand:     603.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:09:25 UTC
    einde: 17:17:53 UTC
    duur:  08:08:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     500 m @ 09:15:21 UTC
    hoog punt:    2179 m @ 12:59:09 UTC
    hoogtewinst:  1679 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:50:54  bearing 146.6
    Tweede punt: 16:48:41  bearing 30.1
    Totale hoek: -116.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6898

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs