CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-04-2018 -- Tom CONINGS -- 2097,6 punten

Database gegevens:

Datum: 23-04-2018 Type proef: OP
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-ZTQ
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 436.3 km Score: 2097,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Mooi op tijd gestart met dank aan de hulp van Wil. In het begin laag maar toch redelijk vlot op pad. Tegen de wind in naar Nederweert twee keer de snelheid er wat uit en laag geraakt in de buurt van het keerpunt. De tweede keer speelde de overscherming parten en was er geen deftig stijgen meer te vinden. Nog een tijdje geprobeerd maar onmogelijk om omhoog/thuis te geraken. Vanuit het veld na een half uur de volgende Cu weer zien overkomen, had de 500 er toch ingezeten met nog een hele hoop geduld? Bedankt Haldis voor de (zware?) ophaling!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact EBBL, Dutch mil & Langen radar for all crossings.

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-04-23-NAV-4QG-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-04-2018
Weerkaart: Weerkaart van 23-04-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/04/2018
Piloot:         FILIP CEELEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVZ
Toestel type:   LS 4    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4qg
Logger file:    2018-04-23-NAV-4QG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.219'N   522.839'E
    tijd: 08:39:18 UTC
    alti: 13 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5058.023'N   520.066'E = 264 3.3 km van vertrek
    tijd: 08:42:53 UTC
    alti: 731 m
Landingspunt 
    pos.: 5113.161'N   552.429'E =  51 44.2 km van vertrek
    tijd: 14:38:56 UTC
    alti: -2 m
Afstand take-off tot landing: 44.2
Totale vluchtduur: 05:59:38
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5057.928'N   520.151'E  @ 08:42:59 UTC,   729 m
    punt 1:  5135.157'N   634.279'E  @ 10:02:07 UTC,   686 m
    punt 2:  5142.505'N   709.206'E  @ 10:31:26 UTC,   817 m
    punt 3:  5141.203'N   651.403'E  @ 10:44:47 UTC,  1083 m
    punt 4:  5116.439'N   545.696'E  @ 12:04:12 UTC,   510 m
    punt 5:  5137.131'N   651.880'E  @ 12:54:04 UTC,  1206 m
    Finish:  5115.465'N   545.388'E  @ 14:16:23 UTC,   719 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  110.4 km  51 @  83.7 km/h
    been 2:   42.5 km  71 @  87.0 km/h
    been 3:   20.7 km 263 @  92.8 km/h
    been 4:   88.9 km 239 @  67.1 km/h
    been 5:   85.7 km  63 @ 103.2 km/h
    been 6:   86.9 km 243 @  63.3 km/h
Afgelegde afstand:                   435.1 km
Duur:                                05:33:24
Gemiddelde snelheid:                 78.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 41.4 km
Starthoogte:                         731.0 m
Finishhoogte:                        719.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          12 m
Totale score afstand:                435.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5059.649'N   523.730'E =  21 2.8 km van vertrek
    tijd:    08:49:40 UTC
    alti:    759 m
Finishpunt
    pos.:    5138.853'N   645.656'E =  51 122.2 km van vertrek
    tijd:    10:49:41 UTC
    alti:    818 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.2 km/h
Hoogteverlies:             -59 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 532.5 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  MARL NOORD       5142.350'N   708.880'E   148.2 km  56
    punt 2:  NEDERWEERT       5116.580'N   545.790'E   107.4 km 244
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   5137.000'N   651.790'E    85.3 km  63
    punt 4:  NEDERWEERT       5116.580'N   545.790'E    85.3 km 244
    punt 5:  VENLO AERO       5121.750'N   612.950'E    33.0 km  73
    finish:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    73.2 km 234
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 08:45:28 UTC,   670 m
    punt 1:  MARL NOORD       @ 10:31:24 UTC,   821 m :  148.2 km   83.9 km/h
    punt 2:  NEDERWEERT       @ 12:04:23 UTC,   518 m :  107.4 km   69.3 km/h
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   @ 12:54:05 UTC,  1202 m :   85.3 km  103.0 km/h
    punt 4:  NEDERWEERT       @ 14:17:22 UTC,   663 m :   85.3 km   61.5 km/h
    punt 5:  VENLO AERO       niet gerond
    afbreekpunt: 5116.211'N   555.307'E  @ 14:25:44 UTC, 406 m : 10.1 km 72.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        436.3 km
Duur van de proef:        05:40:16
Gemiddelde snelheid:      76.9 km/h
Start hoogte:             670 m
Hoogte passeren start:    670 m
Hoogte aan break-punt:    406 m
Hoogteverlies over proef: 264 m
Totale score afstand:     436.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:42:53 UTC
    einde: 14:38:56 UTC
    duur:  05:56:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     472 m @ 09:57:01 UTC
    hoog punt:    1421 m @ 13:11:35 UTC
    hoogtewinst:   949 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:44:41  bearing 83.4
    Tweede punt: 10:45:17  bearing 61.2
    Totale hoek: -22.3

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1808

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs