CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-07-2018 -- Filip CEELEN -- 1759,1 punten

Database gegevens:

Datum: 15-07-2018 Type proef: OP
Toestel: Astir CS Jeans Immatriculatie: D-7581
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Filip CEELEN Club: ALB
Afstand: 327.2 km Score: 1759,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

126.9 Opgeroepen als ik de TMA van Brussel naderde, gemeld dat het mogelijk was dat ik er net in zou kunnen draaien met thermieken. Was voor hun geen probleem voor één toer, geen traffic in de omgeving.

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-07-15-NAV-9AQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-07-2018
Weerkaart: Weerkaart van 15-07-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/07/2018
Piloot:         FILIP CEELEN
Zweefvliegtuig: D-7581
Toestel type:   ASTIR JEANS    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9aq
Logger file:    2018-07-15-NAV-9AQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.205'E
    tijd: 10:09:25 UTC
    alti: -4 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°59.184'N   5°25.508'E =  65° 4.2 km van vertrek
    tijd: 10:13:22 UTC
    alti: 645 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.217'N   5°22.744'E =  93° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:52:28 UTC
    alti: 22 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:43:03
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.087'N   5°25.644'E  @ 10:13:39 UTC,   644 m
    punt 1:  51°23.387'N   4°35.993'E  @ 12:13:03 UTC,  1412 m
    punt 2:  51°19.796'N   4°52.672'E  @ 12:38:48 UTC,  1573 m
    punt 3:  50°52.820'N   5°36.756'E  @ 13:48:11 UTC,  1649 m
    punt 4:  51°23.936'N   4°58.254'E  @ 14:42:13 UTC,  1751 m
    punt 5:  50°52.364'N   5°37.434'E  @ 15:40:58 UTC,  1052 m
    Finish:  50°58.465'N   5°21.760'E  @ 15:51:32 UTC,   132 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   73.3 km 308° @  36.8 km/h
    been 2:   20.5 km 109° @  47.7 km/h
    been 3:   71.8 km 134° @  62.1 km/h
    been 4:   73.1 km 322° @  81.2 km/h
    been 5:   74.3 km 142° @  75.8 km/h
    been 6:   21.6 km 302° @ 122.5 km/h
Afgelegde afstand:                   334.5 km
Duur:                                05:37:53
Gemiddelde snelheid:                 59.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         645.0 m
Finishhoogte:                        132.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          513 m
Totale score afstand:                334.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°53.610'N   5°36.096'E = 118° 18.4 km van vertrek
    tijd:    13:50:06 UTC
    alti:    1774 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.287'N   5°22.482'E =  73° 0.3 km van vertrek
    tijd:    15:50:06 UTC
    alti:    239 m
Grootste afstand in 2 uur: 166.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.2 km/h
Hoogteverlies:             1535 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 331.2 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  WUUSTWEZEL       51°23.320'N   4°35.900'E    71.5 km 311°
    punt 2:  GELLIK BRUG      50°52.700'N   5°36.560'E    90.7 km 128°
    punt 3:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    73.4 km 323°
    punt 4:  VELDWEZELT       50°52.217'N   5°37.483'E    74.8 km 142°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    20.8 km 302°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:32:06 UTC,  1229 m
    punt 1:  WUUSTWEZEL       @ 12:13:01 UTC,  1416 m :   71.0 km   42.2 km/h
    punt 2:  GELLIK BRUG      @ 13:48:05 UTC,  1646 m :   89.7 km   56.6 km/h
    punt 3:  WEELDE AERO      @ 14:42:13 UTC,  1751 m :   72.4 km   80.3 km/h
    punt 4:  VELDWEZELT       @ 15:40:56 UTC,  1060 m :   73.8 km   75.4 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 15:50:02 UTC,   232 m :   20.3 km  133.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        327.2 km
Duur van de proef:        05:17:56
Gemiddelde snelheid:      61.8 km/h
Start hoogte:             535 m
Hoogte passeren start:    1229 m
Hoogte passeren finish:   232 m
Hoogteverlies over proef: 303 m
Totale score afstand:     327.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:13:22 UTC
    einde: 15:52:28 UTC
    duur:  05:39:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     535 m @ 10:17:31 UTC
    hoog punt:    2023 m @ 14:15:32 UTC
    hoogtewinst:  1488 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:13:01  bearing 8.4°
    Tweede punt: 15:40:55  bearing 91.9°
    Totale hoek: 83.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1986

	
Guy VANPEE op 15-07-2018 om 23:57
Nen dikke proficiat vanuit Fuente ! Guy
Geert CALLEWAERT op 16-07-2018 om 07:52
Sjiek gedaan!!!!!!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs