CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-07-2018 -- Walter GEENEN -- 2103,4 punten

Database gegevens:

Datum: 14-07-2018 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: D-KTOM
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Walter GEENEN Club: KAC
Afstand: 496.4 km Score: 2103,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

DM 135.35 XPDR 7000 TMZ NIERHEIN 6101 FREQ 128.500 RMZ TWENTE 119.750

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-07-14-NAV-550-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-07-2018
Weerkaart: Weerkaart van 14-07-2018



IGC File gegevens:

Scoring versie: 18.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/07/2018
Piloot:         GEENEN WALTER
Zweefvliegtuig: D-KTOM
Toestel type:   VENTUS 2CM    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 550
Logger file:    2018-07-14-NAV-550-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  352

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.545'N   457.017'E
    tijd: 09:06:48 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5123.766'N   453.852'E = 276 3.7 km van vertrek
    tijd: 09:17:31 UTC
    alti: 1211 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.543'N   457.003'E = 257 0.0 km van vertrek
    tijd: 17:20:36 UTC
    alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.0
Totale vluchtduur: 08:13:48
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 15.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5123.766'N   453.852'E  @ 09:17:31 UTC,  1211 m
    punt 1:  5108.451'N   523.450'E  @ 09:55:26 UTC,   464 m
    punt 2:  5058.260'N   529.145'E  @ 10:21:06 UTC,   618 m
    punt 3:  5136.041'N   644.426'E  @ 11:59:40 UTC,  1086 m
    punt 4:  5243.906'N   631.031'E  @ 13:53:32 UTC,   861 m
    punt 5:  5142.955'N   523.992'E  @ 15:59:34 UTC,   734 m
    Finish:  5130.372'N   431.938'E  @ 16:51:54 UTC,   795 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.6 km 129 @  70.6 km/h
    been 2:   20.0 km 161 @  46.8 km/h
    been 3:  112.1 km  51 @  68.2 km/h
    been 4:  126.8 km 353 @  66.8 km/h
    been 5:  136.4 km 214 @  64.9 km/h
    been 6:   64.5 km 249 @  73.9 km/h
Afgelegde afstand:                   504.4 km
Duur:                                07:34:23
Gemiddelde snelheid:                 66.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 31.7 km
Starthoogte:                         1211.0 m
Finishhoogte:                        795.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          416 m
Totale score afstand:                504.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5114.347'N   549.898'E = 105 63.8 km van vertrek
    tijd:    10:59:12 UTC
    alti:    588 m
Finishpunt
    pos.:    5216.769'N   632.154'E =  47 147.3 km van vertrek
    tijd:    12:59:12 UTC
    alti:    793 m
Grootste afstand in 2 uur: 151.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.9 km/h
Hoogteverlies:             -205 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 649.0 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE 07        5122.870'N   454.250'E
    punt 1:  WINTERSLAG       5059.200'N   528.700'E    59.5 km 137
    punt 2:  HUNXE            5138.670'N   644.450'E   114.5 km  50
    punt 3:  HOOGEVEEN AERO   5243.870'N   630.950'E   121.9 km 353
    punt 4:  SEPPE            5133.370'N   433.140'E   187.5 km 226
    punt 5:  ZUTENDAAL AERO   5056.950'N   535.550'E    99.2 km 133
    finish:  WEELDE AERO      5124.050'N   458.133'E    66.5 km 319
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07        @ 09:18:30 UTC,  1129 m
    punt 1:  WINTERSLAG       @ 10:20:52 UTC,   627 m :   59.0 km   56.7 km/h
    punt 2:  HUNXE            @ 12:02:10 UTC,   955 m :  113.5 km   67.2 km/h
    punt 3:  HOOGEVEEN AERO   @ 13:55:00 UTC,  1108 m :  120.9 km   64.3 km/h
    punt 4:  SEPPE            @ 16:45:50 UTC,   615 m :  186.5 km   65.5 km/h
    punt 5:  ZUTENDAAL AERO   niet gerond
    afbreekpunt: 5127.133'N   443.934'E  @ 17:05:32 UTC, 262 m : 16.5 km 50.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        496.4 km
Duur van de proef:        07:47:02
Gemiddelde snelheid:      63.8 km/h
Start hoogte:             1129 m
Hoogte passeren start:    1129 m
Hoogte aan break-punt:    262 m
Hoogteverlies over proef: 867 m
Totale score afstand:     496.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:17:31 UTC
    einde: 17:09:04 UTC
    duur:  07:51:33

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     357 m @ 09:40:10 UTC
    hoog punt:    1339 m @ 14:13:56 UTC
    hoogtewinst:   982 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:21:06  bearing 83.3
    Tweede punt: 16:51:58  bearing 2.8
    Totale hoek: -80.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8919

	
Hugo JANSEN op 14-07-2018 om 21:38
En ook Walter heeft weer een knaller neergezet...

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs