CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

05-06-2017 -- Benjamin HEYLEN -- 648,7 punten

Database gegevens:

Datum: 05-06-2017 Type proef: VV
Toestel: G 103 Twin II Immatriculatie: OO-YES
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 149.2 km Score: 648,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot: FRANK KNIERIM
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Proef op Dag 3 van Kiewitcup was Avernas - Zutendaal - Kinrooi - Lommel Kerk - Ford Genk - Finish. Zuid van Hasselt was bijzonder moeilijk. Zo ook te zien aan de baro. Laag gezeten boven Brustem samen met 3 anderen, waarvan 1 uiteindelijk ook geland is. Bedankt aan de man aan de radio die het gemotoriseerd verkeer in de buurt goed inlichtte over onze aanwezigheid. Daarna naar keerpunt 2 en 3 ging in lange steken. Niet de sterkste kant van een Twin. Vol goede moed hebben we Lommel gerond op net geen 1500m. 1 goei bel en we zouden thuis geweest zijn, maar kregen een bijzonder sterk daalgebied voorgeschoteld, eentje zoals ik het nog niet vaak heb meegemaakt. 10 minuten later stonden we in Eksel in een mooie wei. Eerste overlandvlucht van Krank Knierim (100km overlandinitiatie) Met dank aan mijn ophalers! Een twin is toch gene cadeau om af- en op te bouwen op een uur tijd. IGC-file van flarm gehaald, wegens 3 stroomonderbrekingen was logger file onbruikbaar. Bevestiging via wedstrijdleiding Kiewitcup

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gebruik van luchtruim.

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-06-05-FLA-4HP-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 05-06-2017
Weerkaart: Weerkaart van 05-06-2017



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 17.05

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   05/06/2017
Piloot:         VERHEYEN DANNY
Zweefvliegtuig: OO-YES
Toestel type:   G 103 TWIN II    Klasse: TWEEZITTER
Logger type:    Flarm  s/n: 4hp
Logger file:    2017-06-05-FLA-4HP-01.IGC
Motor detectie: Geen
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.247'N   5°22.819'E
    tijd: 10:35:39 UTC
    alti: 54 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°58.247'N   5°22.819'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 10:35:39 UTC
    alti: 54 m
Landingspunt 
    pos.: 51°08.941'N   5°23.621'E =   3° 19.8 km van vertrek
    tijd: 14:09:16 UTC
    alti: 92 m
Afstand take-off tot landing: 19.8
Totale vluchtduur: 03:33:37

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°01.132'N   5°28.080'E  @ 11:04:47 UTC,  1570 m
    punt 1:  50°42.438'N   5°04.283'E  @ 12:09:07 UTC,   988 m
    punt 2:  50°53.499'N   5°19.174'E  @ 12:48:55 UTC,  1442 m
    punt 3:  50°57.162'N   5°35.727'E  @ 13:01:21 UTC,  1043 m
    punt 4:  51°10.754'N   5°43.660'E  @ 13:25:44 UTC,  1706 m
    Finish:  51°13.916'N   5°18.075'E  @ 13:51:28 UTC,  1368 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.5 km 219° @  41.5 km/h
    been 2:   27.0 km  40° @  40.6 km/h
    been 3:   20.6 km  71° @  99.2 km/h
    been 4:   26.9 km  20° @  66.1 km/h
    been 5:   30.4 km 281° @  70.8 km/h
Afgelegde afstand:                   149.2 km
Duur:                                02:46:41
Gemiddelde snelheid:                 53.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 29.6 km
Starthoogte:                         737.0 m
Finishhoogte:                        1368.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -631 m
Totale score afstand:                149.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°51.725'N   5°17.796'E = 206° 13.4 km van vertrek
    tijd:    11:40:21 UTC
    alti:    1317 m
Finishpunt
    pos.:    51°13.043'N   5°27.443'E =  11° 28.0 km van vertrek
    tijd:    13:40:22 UTC
    alti:    1420 m
Grootste afstand in 2 uur: 117.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    58.6 km/h
Hoogteverlies:             -103 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.8 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek: 1HASS   50°58.200'N   5°22.500'E
    start:   1HASS   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  10LOE   51°24.200'N   4°40.950'E    68.3 km 315°
    punt 2:  10WDK   50°52.700'N   5°36.560'E    87.3 km 132°
    punt 3:  10HOK   51°24.120'N   4°45.750'E    83.1 km 315°
    finish:  10WIT   50°59.200'N   5°28.700'E    68.1 km 133°
    landing: 1HASS   50°58.200'N   5°22.500'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1HASS   @ 13:04:07 UTC,  1104 m
    punt 1:  10LOE   niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.916'N   5°18.075'E  @ 13:51:28 UTC, 1368 m : 21.2 km 26.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        21.2 km
Duur van de proef:        00:47:21
Gemiddelde snelheid:      26.8 km/h
Start hoogte:             364 m
Hoogte passeren start:    1104 m
Hoogte aan break-punt:    1368 m
Hoogteverlies over proef: -1004 m
Totale score afstand:     21.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:39:55 UTC
    einde: 14:09:16 UTC
    duur:  03:29:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     364 m @ 12:24:35 UTC
    hoog punt:    1803 m @ 13:44:56 UTC
    hoogtewinst:  1439 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:09:09  bearing 117.4°
    Tweede punt: 13:51:26  bearing 56.9°
    Totale hoek: -60.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 1202

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs