CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-04-2017 -- Geert DE PALMENAER -- 2317,2 punten

Database gegevens:

Datum: 19-04-2017 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 666.2 km Score: 2317,2 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Heen ging goed. Terug was wat minder met de toch wel goede tegenwind. Gelukkig het voorspelde hoge plafond. Een goede oefening voor de 750. Weet nu dat dat heel ver is en weinig ruimte is voor tijdverlies. Proef lag mooi georiėnteerd maar ik was wat te traag om de omweg met de aktieve R4 te halen. Vooral ook een dikke bedankt aan Johan om te lieren.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Lfag1 aktief bij retour in Belgiė via bru info 126.9.

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-04-19-FLA-HG5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-04-2017
Weerkaart: Weerkaart van 19-04-2017



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd

Scoring versie: 17.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/04/2017
Piloot:         DE PALMENAER GEERT
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type:   VENTUS C 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: hg5
Logger file:    2017-04-19-FLA-HG5-01.IGC
Motor detectie: Geen

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.017'N   3°51.558'E
    tijd: 09:02:28 UTC
    alti: -178 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 50°45.017'N   3°51.558'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 09:02:28 UTC
    alti: -178 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.129'N   3°51.684'E =  35° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:48:20 UTC
    alti: -172 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:45:52

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.408'N   3°51.966'E  @ 09:03:20 UTC,   257 m
    punt 1:  47°57.985'N   3°26.210'E  @ 12:23:20 UTC,  1209 m
    punt 2:  49°14.250'N   4°12.375'E  @ 14:51:44 UTC,  1504 m
    punt 3:  49°26.415'N   4°02.327'E  @ 15:09:52 UTC,  1784 m
    punt 4:  49°33.370'N   4°15.896'E  @ 15:22:20 UTC,  1254 m
    punt 5:  50°41.167'N   3°35.225'E  @ 17:34:20 UTC,   889 m
    Finish:  50°45.233'N   3°51.725'E  @ 17:46:24 UTC,   -69 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  311.9 km 186° @  93.6 km/h
    been 2:  152.3 km  22° @  61.6 km/h
    been 3:   25.6 km 332° @  84.8 km/h
    been 4:   20.8 km  52° @ 100.3 km/h
    been 5:  134.7 km 339° @  61.2 km/h
    been 6:   20.8 km  69° @ 103.6 km/h
Afgelegde afstand:                   666.2 km
Duur:                                08:43:04
Gemiddelde snelheid:                 76.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         249.0 m
Finishhoogte:                        -69.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          318 m
Totale score afstand:                666.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°20.555'N   3°30.594'E = 209° 51.7 km van vertrek
    tijd:    09:44:28 UTC
    alti:    977 m
Finishpunt
    pos.:    48°24.380'N   3°30.045'E = 186° 262.0 km van vertrek
    tijd:    11:44:28 UTC
    alti:    1018 m
Grootste afstand in 2 uur: 215.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   107.7 km/h
Hoogteverlies:             -41 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 776.7 km  GELDIG
    vertrek: T    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1   50°45.333'N   3°51.833'E
    punt 1:  2   47°59.683'N   3°23.650'E   308.9 km 187°
    punt 2:  3   49°31.167'N   5°22.100'E   223.2 km  40°
    punt 3:  4   50°54.000'N   3°24.000'E   208.1 km 318°
    finish:  5   50°45.333'N   3°51.833'E    36.4 km 116°
    landing: L    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1   @ 09:03:28 UTC,   242 m
    punt 1:  2   @ 12:15:44 UTC,   982 m :  308.9 km   96.4 km/h
    punt 2:  3   niet gerond
    afbreekpunt: 49°33.446'N   4°15.907'E  @ 15:22:24 UTC, 1246 m : 143.2 km 46.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        452.2 km
Duur van de proef:        06:18:56
Gemiddelde snelheid:      71.6 km/h
Start hoogte:             242 m
Hoogte passeren start:    242 m
Hoogteverlies over proef: -1004 m
Totale score afstand:     452.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:03:12 UTC
    einde: 17:48:20 UTC
    duur:  08:45:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     105 m @ 09:06:28 UTC
    hoog punt:    1939 m @ 15:07:52 UTC
    hoogtewinst:  1834 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:22:20  bearing 186.0°
    Tweede punt: 17:39:00  bearing 254.2°
    Totale hoek: 68.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 19497

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs