CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-04-2017 -- Tijl SCHMELZER -- 4267,4 punten

Database gegevens:

Datum: 19-04-2017 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 1007.1 km Score: 4267,4 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wow. Wat een dag. Exact zoals gepland. Veel dank aan mijn moeder voor crewing, Eddy voor rap nog te slepen voor hij naar Nitra vertrok, militairen voor airspace cooperation, en topmeteo voor de perfecte voorspelling.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact KB, Belga Radar voor belgisch luchtruim. XPDR7000 in NL TMZ

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-04-19-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-04-2017
Weerkaart: Weerkaart van 19-04-2017



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

Scoring versie: 17.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/04/2017
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2017-04-19-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.735'N   512.876'E
    tijd: 06:14:06 UTC
    alti: -155 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5112.789'N   518.500'E =  60 7.6 km van vertrek
    tijd: 06:18:15 UTC
    alti: 517 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.747'N   512.989'E =  80 0.1 km van vertrek
    tijd: 18:22:27 UTC
    alti: -157 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 12:08:21
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 45.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5117.094'N   613.036'E  @ 07:00:51 UTC,  1396 m
    punt 1:  4817.493'N   314.568'E  @ 10:47:26 UTC,  1271 m
    punt 2:  5103.758'N   649.215'E  @ 15:21:59 UTC,  1019 m
    punt 3:  5045.789'N   610.378'E  @ 15:52:15 UTC,  1279 m
    punt 4:  5104.236'N   649.724'E  @ 16:31:24 UTC,  1172 m
    punt 5:  5042.966'N   617.774'E  @ 17:10:29 UTC,  1398 m
    Finish:  5107.040'N   615.530'E  @ 17:43:54 UTC,   361 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  395.8 km 214 @ 104.8 km/h
    been 2:  402.0 km  39 @  87.8 km/h
    been 3:   56.4 km 234 @ 111.8 km/h
    been 4:   57.4 km  53 @  88.0 km/h
    been 5:   54.4 km 224 @  83.5 km/h
    been 6:   44.7 km 357 @  80.3 km/h
Afgelegde afstand:                   1010.7 km
Duur:                                10:43:03
Gemiddelde snelheid:                 94.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 71.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 73.4 km
Starthoogte:                         1506.0 m
Finishhoogte:                        361.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1145 m
Totale score afstand:                1003.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5014.983'N   534.949'E = 166 106.6 km van vertrek
    tijd:    08:31:58 UTC
    alti:    1121 m
Finishpunt
    pos.:    4829.188'N   333.226'E = 202 322.4 km van vertrek
    tijd:    10:31:59 UTC
    alti:    1106 m
Grootste afstand in 2 uur: 245.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   122.6 km/h
Hoogteverlies:             15 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1025.6 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   ET04               5116.917'N   613.250'E
    punt 1:  PONT SUR YON GLD   4817.533'N   314.700'E   395.5 km 214
    punt 2:  TT114              5103.700'N   649.183'E   401.7 km  39
    punt 3:  TT112              5045.900'N   610.433'E    56.1 km 234
    punt 4:  TT114              5103.700'N   649.183'E    56.1 km  54
    punt 5:  TT118              5043.050'N   617.833'E    53.1 km 224
    finish:  ET04               5116.917'N   613.250'E    63.0 km 355
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ET04               @ 07:00:57 UTC,  1341 m
    punt 1:  PONT SUR YON GLD   @ 10:47:31 UTC,  1265 m :  395.5 km  104.7 km/h
    punt 2:  TT114              @ 15:22:03 UTC,  1016 m :  401.7 km   87.8 km/h
    punt 3:  TT112              @ 15:52:18 UTC,  1270 m :   56.1 km  111.4 km/h
    punt 4:  TT114              @ 16:31:12 UTC,  1176 m :   56.1 km   86.6 km/h
    punt 5:  TT118              @ 17:10:37 UTC,  1388 m :   53.1 km   80.8 km/h
    finish:   ET04               niet gerond
    afbreekpunt: 5107.040'N   615.530'E  @ 17:43:54 UTC, 361 m : 44.5 km 80.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        1007.1 km
Duur van de proef:        10:42:57
Gemiddelde snelheid:      94.0 km/h
Start hoogte:             1341 m
Hoogte passeren start:    1341 m
Hoogteverlies over proef: 980 m
Totale score afstand:     1007.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 06:58:43 UTC
    einde: 17:43:54 UTC
    duur:  10:45:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     498 m @ 07:25:50 UTC
    hoog punt:    1780 m @ 12:49:02 UTC
    hoogtewinst:  1282 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 06:58:43  bearing 69.2
    Tweede punt: 10:51:48  bearing 197.9
    Totale hoek: 128.7

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Logger interval groter dan limiet van 10 s
Rekentijd 16207

	
Hugo MERTENS op 20-04-2017 om 00:41
Bij mijn weten de eerste OP 1000 km op Charron.Line vanuit Vlaanderen. Fantastische prestatie, Tijl en team, thx om die te delen met Charron-minnend Vlaanderen!
Dries VAN GESTEL op 20-04-2017 om 01:08
Wederom zeer mooi vlucht/prestatie! Zonder afbreuk te willen doen aan deze vlucht, Hugo, herinner je je het jaar 2012 niet meer? OP +1000km vanuit vlaanderen voor Tijl 2 keer (http://www.lvzc.be/charronline/2012/overzicht.php?list=piloot&filter=556&filtertekst=SCHMELZER%20Tijl), Jo/Manu (http://www.lvzc.be/charronline/2012/overzicht.php?list=piloot&filter=559&filtertekst=SCHOETERS%20Jo), en Ken/Tijl (http://www.lvzc.be/charronline/2012/overzicht.php?list=piloot&filter=257&filtertekst=EVENS%20Ken)
Hugo MERTENS op 20-04-2017 om 01:51
Hewel - ik ging net mijn commentaar editeren, want ik begon daar net ook aan te denken dat ik in 2012 ik met de voeten in de waterplassen na een fikse regenbui bij de start stond van Ken en Tijl in de Nimbus 4. Het was ook het jaar van de industriethermiek! Zeer slecht voor het geheugen, een bedrijfsreceptie op een 1000km-dag.

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs