CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-04-2017 -- Tom VAN DEN EYNDE -- 1172,3 punten

Database gegevens:

Datum: 17-04-2017 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: JP
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom VAN DEN EYNDE Club: KACK
Afstand: 325.3 km Score: 1172,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wegkomen na de start was al niet eenvoudig. Na 1u15 vliegen eindelijk in Weelde. Kreeg het ritme niet te pakken. Wel genoten van het prachtige zicht, de opbollende wolken, sneeuwgordijnen en de temperaturen tot -7.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpdr 7000, CTR Gilze cleared, listening watch for QRA and Zwartberg paradrop.

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-04-17-NAV-51R-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-04-2017
Weerkaart: Weerkaart van 17-04-2017



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 17.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/04/2017
Piloot:         TOM VAN DEN EYNDE
Zweefvliegtuig: D-8110
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 51r
Logger file:    2017-04-17-NAV-51R-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.716'N   512.849'E
    tijd: 10:39:47 UTC
    alti: -25 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5112.144'N   512.766'E = 358 2.6 km van vertrek
    tijd: 10:42:25 UTC
    alti: 573 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.810'N   513.095'E =  59 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:41:36 UTC
    alti: -31 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:01:49
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5109.408'N   514.005'E  @ 11:04:13 UTC,   700 m
    punt 1:  5129.226'N   440.445'E  @ 12:18:57 UTC,   849 m
    punt 2:  5139.898'N   443.262'E  @ 12:49:12 UTC,  1299 m
    punt 3:  5121.340'N   452.603'E  @ 13:07:28 UTC,  1203 m
    punt 4:  5056.225'N   542.904'E  @ 13:47:31 UTC,  1578 m
    punt 5:  5125.084'N   443.059'E  @ 15:05:48 UTC,  1272 m
    Finish:  5104.634'N   514.618'E  @ 15:27:36 UTC,  1247 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.6 km 314 @  43.0 km/h
    been 2:   20.1 km   9 @  39.8 km/h
    been 3:   36.1 km 163 @ 118.5 km/h
    been 4:   74.9 km 128 @ 112.2 km/h
    been 5:   87.9 km 308 @  67.4 km/h
    been 6:   52.8 km 136 @ 145.3 km/h
Afgelegde afstand:                   325.3 km
Duur:                                04:23:23
Gemiddelde snelheid:                 74.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.5 km
Starthoogte:                         342.0 m
Finishhoogte:                        1247.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -905 m
Totale score afstand:                325.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5134.150'N   439.775'E = 319 58.0 km van vertrek
    tijd:    12:38:45 UTC
    alti:    1062 m
Finishpunt
    pos.:    5121.160'N   501.636'E = 326 23.3 km van vertrek
    tijd:    14:38:48 UTC
    alti:    618 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.5 km/h
Hoogteverlies:             444 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:42:25 UTC
    einde: 15:41:36 UTC
    duur:  04:59:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     342 m @ 10:52:37 UTC
    hoog punt:    1605 m @ 13:59:20 UTC
    hoogtewinst:  1263 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:31:05  bearing 4.6
    Tweede punt: 13:47:39  bearing 87.0
    Totale hoek: 82.4

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1780

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs