CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-07-2017 -- Nick FREMAU -- 2123,0 punten

Database gegevens:

Datum: 13-07-2017 Type proef: OP
Toestel: Std Libelle Immatriculatie: D-0355
Handicapfactor: 98 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 416.1 km Score: 2123,0 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Leuke vlucht samen met Fred, meteo redelijk goed voorspeld door topmeteo al was het niet gemakkelijk om een goede proef uit te schrijven in functie van het weer en het luchtruim. Goeie bellen maar soms moeilijk te vinden en ver uit elkaar met veel uitspreiding in het begin en bovenbewolking op het einde. Op het einde toch maar besloten om de proef af te breken. Ahja en bijna buitengeland aan KB ...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

2x toestemming KB om te crossen 122.500 XPDR 7000 crossing van Maastricht 123.980 om TSA1B de Peel de vermijden XPDR 6101 en uitluisteren op 128.500 TMZ EDLV

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-07-13-NAV-4FW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-07-2017
Weerkaart: Weerkaart van 13-07-2017



IGC File gegevens:

Scoring versie: 17.05

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/07/2017
Piloot:         FREMAU NICK
Zweefvliegtuig: D-0355
Toestel type:   STD LIBELLE    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4fw
Logger file:    2017-07-13-NAV-4FW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5120.457'N   430.262'E
    tijd: 09:22:53 UTC
    alti: -74 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5122.314'N   428.664'E = 332 3.9 km van vertrek
    tijd: 09:25:05 UTC
    alti: 368 m
Landingspunt 
    pos.: 5120.303'N   430.453'E = 142 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:31:35 UTC
    alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:08:42
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5122.443'N   428.392'E  @ 09:28:21 UTC,   847 m
    punt 1:  5114.274'N   558.596'E  @ 11:03:08 UTC,   852 m
    punt 2:  5136.971'N   651.965'E  @ 12:01:09 UTC,   951 m
    punt 3:  5121.657'N   612.812'E  @ 12:37:42 UTC,  1116 m
    punt 4:  5134.868'N   641.214'E  @ 13:03:50 UTC,  1148 m
    punt 5:  5113.621'N   550.074'E  @ 13:50:57 UTC,  1017 m
    Finish:  5121.910'N   429.559'E  @ 15:28:57 UTC,   462 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  105.9 km  98 @  67.1 km/h
    been 2:   74.8 km  55 @  77.4 km/h
    been 3:   53.5 km 238 @  87.8 km/h
    been 4:   41.0 km  53 @  94.2 km/h
    been 5:   71.2 km 237 @  90.7 km/h
    been 6:   94.8 km 280 @  58.1 km/h
Afgelegde afstand:                   441.3 km
Duur:                                06:00:36
Gemiddelde snelheid:                 73.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Starthoogte:                         368.0 m
Finishhoogte:                        462.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -94 m
Totale score afstand:                441.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5136.791'N   649.766'E =  78 164.3 km van vertrek
    tijd:    12:02:57 UTC
    alti:    977 m
Finishpunt
    pos.:    5117.414'N   528.418'E =  94 67.8 km van vertrek
    tijd:    14:02:58 UTC
    alti:    447 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.8 km/h
Hoogteverlies:             530 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 504.3 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   BRASSCHAAT       5120.450'N   430.250'E
    punt 1:  DINSLAKEN AER    5137.000'N   651.790'E   166.7 km  78
    punt 2:  VENLO AER        5121.750'N   612.950'E    53.1 km 238
    punt 3:  DINSLAKEN KLTR   5134.720'N   641.120'E    40.5 km  53
    punt 4:  GOOREIND DORP    5121.433'N   432.650'E   150.8 km 261
    punt 5:  DESSEL KNL       5114.030'N   509.950'E    45.5 km 107
    finish:  BRASSCHAAT       5120.450'N   430.250'E    47.7 km 285
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT       @ 09:30:29 UTC,   746 m
    punt 1:  DINSLAKEN AER    @ 12:01:15 UTC,   937 m :  166.7 km   66.4 km/h
    punt 2:  VENLO AER        @ 12:37:52 UTC,  1144 m :   53.1 km   87.0 km/h
    punt 3:  DINSLAKEN KLTR   @ 13:03:56 UTC,  1134 m :   40.5 km   93.3 km/h
    punt 4:  GOOREIND DORP    @ 15:18:23 UTC,  1029 m :  150.8 km   67.3 km/h
    punt 5:  DESSEL KNL       niet gerond
    afbreekpunt: 5121.946'N   437.431'E  @ 15:21:37 UTC, 832 m : 4.9 km 91.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        416.1 km
Duur van de proef:        05:51:08
Gemiddelde snelheid:      71.1 km/h
Start hoogte:             368 m
Hoogte passeren start:    746 m
Hoogte aan break-punt:    832 m
Hoogteverlies over proef: -464 m
Totale score afstand:     416.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:25:05 UTC
    einde: 15:31:35 UTC
    duur:  06:06:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     336 m @ 09:48:32 UTC
    hoog punt:    1435 m @ 13:41:49 UTC
    hoogtewinst:  1099 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:28:19  bearing 359.1
    Tweede punt: 11:03:08  bearing 69.7
    Totale hoek: 70.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4704

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs