CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-07-2017 -- Pieter DAEMS -- 2231,1 punten

Database gegevens:

Datum: 13-07-2017 Type proef: VV
Toestel: Discus 2/a/T Immatriculatie: D-KHTP
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 602.4 km Score: 2231,1 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een gekloot met het luchtruim... Vroege start (9u48) werkte goed. Rond 10u20 de eerste bel van 1.3 (bedankt Eddy). Vlucht samen met ASH26/HB. Keerpunt in oosten niet gerond door te veel overontwikkeling. Daardoor vroeger terug aan Venlo als gepland. De Peel was actief dus maar via Malden terug naar de Kempen. Bedankt Tim voor het samenvliegen!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ALT in TMZ - Niederhein 128.500 A6101

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-07-13-LXV-JAW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-07-2017
Weerkaart: Weerkaart van 13-07-2017



IGC File gegevens:

Scoring versie: 17.05

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/07/2017
Piloot:         PIETER DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KHTP
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jaw
Logger file:    2017-07-13-LXV-JAW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.716'N   512.889'E
    tijd: 07:47:57 UTC
    alti: -39 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5115.653'N   507.272'E = 325 11.2 km van vertrek
    tijd: 07:54:07 UTC
    alti: 1183 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.806'N   512.984'E =  33 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:44:36 UTC
    alti: -12 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:56:39
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5122.164'N   456.427'E  @ 08:04:07 UTC,  1311 m
    punt 1:  5148.402'N   534.617'E  @ 08:51:54 UTC,   704 m
    punt 2:  5144.671'N   748.219'E  @ 10:46:12 UTC,  1178 m
    punt 3:  5124.844'N   436.260'E  @ 13:55:12 UTC,  1257 m
    punt 4:  5112.044'N   509.041'E  @ 14:23:28 UTC,  1272 m
    punt 5:  5134.475'N   433.920'E  @ 15:00:44 UTC,  1246 m
    Finish:  5110.638'N   513.224'E  @ 15:43:04 UTC,   118 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   65.7 km  42 @  82.5 km/h
    been 2:  153.8 km  92 @  80.8 km/h
    been 3:  224.8 km 262 @  71.4 km/h
    been 4:   44.9 km 122 @  95.3 km/h
    been 5:   58.2 km 316 @  93.7 km/h
    been 6:   63.5 km 134 @  90.0 km/h
Afgelegde afstand:                   610.9 km
Duur:                                07:38:57
Gemiddelde snelheid:                 79.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 28.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         1315.0 m
Finishhoogte:                        118.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1197 m
Totale score afstand:                602.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5147.358'N   622.494'E =  49 105.4 km van vertrek
    tijd:    09:37:00 UTC
    alti:    915 m
Finishpunt
    pos.:    5131.465'N   638.087'E =  68 106.1 km van vertrek
    tijd:    11:37:00 UTC
    alti:    865 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.6 km/h
Hoogteverlies:             50 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 680.2 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE STATIE    5123.930'N   456.070'E
    punt 1:  WIJCHEN          5148.880'N   540.770'E    69.3 km  48
    punt 2:  ENNINGERLOH      5148.370'N   801.840'E   162.1 km  89
    punt 3:  STRAELEN         5126.700'N   616.030'E   128.6 km 252
    punt 4:  MUNSTER TELGTE   5156.720'N   746.370'E   118.1 km  61
    finish:  HOOLST           5109.280'N   508.950'E   202.1 km 245
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE STATIE    @ 08:05:56 UTC,  1214 m
    punt 1:  WIJCHEN          @ 08:56:49 UTC,   764 m :   69.3 km   81.7 km/h
    punt 2:  ENNINGERLOH      niet gerond
    afbreekpunt: 5146.607'N   747.547'E  @ 10:40:32 UTC, 968 m : 145.4 km 84.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        214.7 km
Duur van de proef:        02:34:36
Gemiddelde snelheid:      83.3 km/h
Start hoogte:             1214 m
Hoogte passeren start:    1214 m
Hoogte aan break-punt:    968 m
Hoogteverlies over proef: 246 m
Totale score afstand:     214.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:03:59 UTC
    einde: 15:44:36 UTC
    duur:  07:40:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     559 m @ 13:39:12 UTC
    hoog punt:    1479 m @ 15:04:08 UTC
    hoogtewinst:   920 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:49:12  bearing 66.8
    Tweede punt: 15:00:48  bearing 4.2
    Totale hoek: -62.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9619

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs